zondag 24 december 2017

24 december 2017

Dag van:
Veel te laat naar bed gegaan natuurlijk, en poes die kneuter gezellig de hele nacht bovenop je komt liggen of om je nek en dan een Willem die 's morgens moet fluit spelen in Friesland..
Ofwel veel te vroeg en veel te brak opstaan....en Willem niet minder...
Weet je wat... deze honden oppas gaat nog mooi even op de bank liggen... snurk....
Yes.... dat werkt.... ik ben en uurtje later (nu dankzij een hond die bovenop me springt) iets meer monter...
Laatste dag Serious Request dus tv maar weer aan...
Morgen  begint de Top 2000... we worden altijd muzikaal verwend de laatste dagen van het jaar...
Dé honden vechten om de speel eend... tjonge hoe je van één speeltje twee kunt maken...
Van.... Willem nog niet thuis maar de winkels zijn open en ik moet de gruzelementen van gisteren gaan vervangen... en ach als ik dan toch ga... ik kan de tulband vorm niet vinden in de schuur... ik kan ook nog wel schoonmaak middel extra gebruiken gezien de ongelukjes van Bikkel en heel af en toe nog Blitz.... en wie weet wat ik nog meer tegenkom...
Tulband vorm is nu even het belangrijkste....
Eerst maar naar.... natuurlijk... de Action....
Hmz.... wel schoonmaak middelen... en heel veel bakblikken of cup cake vormpjes maar geen tulband vorm....
Naar de Blokker dus... had ik het gisteren maar geweten maar was er vast van overtuigd dat de vorm in de schuur op de schap lag.... maar tja... we hebben dit jaar wel een keer grote opruiming gehouden....
Edoch.... ook de Blokker stikt van de bak spullen maar heeft geen tulband vorm...
De Hema dan?...... helaas.....
Xenos????? Och jee... bak spullen niet te tellen zoveel.... maar geen tulband vorm...
Ben ik een uitgestorven ras dat ik tulband bak met Kerst?
Tussendoor kom ik natuurlijk tal van andere interessante winkels tegen....
Funest zijn C&A en Didi met opruiming tegen bodemprijzen....€9.00 en dan nog eens 50% eraf... ik wil de eerste vrouw wel eens tegenkomen die dat kan weerstaan als het precies jouw smaak en maat is...
Vooruit... uit schuldgevoel ook maar een overhemd voor Willem.... wéér een maatje groter want het bier smaakt hem zo lekker de laatste tijd.... en bier en overhemd knoopjes dat gaat niet zo goed samen... daar knappen overhemdknoopjes van.... gniffel....
Maar..... hij gaat op dieet zegt hij..
Ik geloof overigens dat ik die woorden in onze inmiddels jarenlange relatie  vaker gehoord heb dan ik hou van jou, dus kan je nagaan....
Van... ikzelf kan in ieder geval weer een maatje kleiner nemen merk ik al gauw... da's leuk meegenomen voor de kerst...
Tja óf niet natuurlijk want nu ben ik veel  te gemotiveerd om niet mee te doen aan het verorberen van kerst stollen, kerst kransjes, kerst schuimpjes, zelfgemaakte boterkoek en tulband die gewoon cake dreigt te worden...
Och ja... ik moest een vorm halen.....
Laatste redding Albert Heyn XL.... en helaas ook die wel vormen... vierkante zelfs maar geen voor mijn tulband...
Splash.... daar gaat mijn kerst traditie....
Van.... trouwens al eens boodschappen gedaan bij een XL winkel?
Je mag wel extra schoenen meenemen want je voeten branden van al het geloop...
Gelukkig lijkt de kerst gekte gisteren geweest te zijn.. de winkel is nu vol met mensen van vergeten boodschappen (ik neem tenminste niet aan dat ze allemaal zo dom als Willem waren om niet snugger in te pakken en zoals ik om daar niet op te letten en dus de boel op straat te laten vallen)
Maar goed... nou vind ik boodschappen, na de uitvinding van het boodschappenlijstje, vergeten ook niet echt dat je zegt... slim!
Áls ik alles heb kom ik natuurlijk ook nog eens langs de boekenvoordeel winkel...
De boekenwinkel langslopen kon ik nog redden maar bij de boekenvoordeel winkel begint dat verslaving duiveltje heel hard te roepen... en even later sta ik dus met brei patroon boeken en kerststalletje haken boek buiten...
Mijn redding is de roltrap aan de overkant op 10 stappen van mij vandaan en die red mij van de schoenwinkel links van mij....
Ik heb het gered..... en nu krijgt niemand mij voorlopig nog een winkel in....
Van... Willem is de meiden van hun logeeradressen halen..
Arme ziel.... ook dat nog....en hij was al zo moe appte hij...
Éérst boodschappen uitpakken en in de bebriefde tassen van gisteren stoppen en daarna in bad...ook traditie
Kerstavond ga je in bad en daarna......?...... daarna kijk je All you need is love......
Ik kán niet wachten....I love tradities....
Van..... terwijl de liefde van het scherm spat, roer ik het tulbanddeeg die nu sneeuwpop cake gaat worden en roer daarna het deeg voor de boterkoek....
Traditie, traditie.....
Zoals straks met oud en nieuw weer de bieten salade en de oliebollen met bruin bier ipv water op de schalen zullen pronken....
Van.... terwijl de tranen van medeleven over de wangen lopen, ruiken we de heerlijke  baklucht die de huiskamer binnendringt en kan Willem zich niet meer bedwingen de sneeuwpop vol sucade en rozijnen soldaat te maken.... als de meiden en ik niet opgelet hadden waren we mooi een stukje misgelopen.... lees goed: stukJE.....
De rest verdwijnt in zijn eigen mond en zakt naar daar waar morgen gelukkig het 3xl overhemd overheen moet...
Van..... tijdens de reclame sta ik even buiten... een ambulance stopt heel dichtbij een straat verder....
IK vind het altijd weer akelig....
Twee reclames verder sta ik weer buiten... nu komt de begrafenis wagen voorbij en stopt in dezelfde straat als waar de ambulance verdween...
Om bij stil te staan vind ik die dingen... een familie die een heel andere kerst ingaat dan zij mogelijk gepland hadden...en op de avond dat wij de geboorte vieren....
Willem vindt dat ik het los moet laten... maar het is niet zo zeer dat ik het me aantrek als wel dat je er even bij stil staat... medeleven op afstand... eventjes maar....
Van..... de scènes in all you need is love worden steeds heftiger.... ook daar vloeien toch tranen bij en leef je mee....
Emo tv noemt Willem het (terwijl hij stiekem toch geniet) ,een zalige tegenhanger tegenover reality series en reality journaal vol ellende noem ik het...
Ellende mag wel en vreugde mag niet?
Laat alsjeblieft de liefde hoogtij vieren... laten we er nog in mogen blijven geloven!!!!
Op Serious Request wordt geld ingezameld om gezinnen te herenigen maar Robert ten Brink en kornuiten doen immers niet anders....
Dé boom in met je emo tv Willem!!... en blijf met je tengels van de boterkoek af ♡☆
Zo.....na Sinterklaas zit de tweede traditie er weer op.... die van kerstavond.... nog even mijn dingetje appen... ik begin haar te missen.... maar zie haar gelukkig genieten op de foto's....
En ze heeft en heuse leren Srilankse rugzak, die ik al jaren wol maar te duur vindt, voor me op de kop getikt... me is happy!!!!
Bij haar is kerst al begonnen...4.5 uur eerder dan hier....
Nog anderhalve week volhouden... dan is ze weer hier.....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten