dinsdag 5 december 2017

5 december 2017

Dag van:
Grumpfffff..... waarom zo vroeg?
Ach ja...5 december dus juffen en meesters beginnen vroeg vandaag...
En niks te zeuren want ouderraad of Sint commissie ouders hoorden hun wekkers al rond 5 uur...
Er moet immers geschminkt worden.... heel veel hulp Sinterklazen en nog meer Pieten...
En dan natuurlijk al die kinderen die vol spanning vroeg wakker werden waardoor ouders  ook al vroeg uit de (pieten) veren zijn....
Ook ik zie al vroeg twee kleinkinder  pieten fotootjes voorbij komen...
Twee pietjes die volop aan het spelen zijn met het speelgoed dat Sint bij oma kwam brengen zondag...
Buiten is nog niet te zien wat voor weer het wordt maar de weerman vertelt dat het een droge ochtend zal zijn...
De overwerkende avond Sinterklazen krijgen het misschien ietsje natter...
En hè jakkes na vandaag of morgen ook kans op winterse buiten... alsof ik daar nu al zin in heb... euh... überhaupt zin in heb....
Echt hoor, als ik ooit met pensioen ga dan overweeg ik als eerste het overwinteren in het land van Klaas... welke Klaas??....Sinterklaas!!!!!....
Zo de toon is gezet...
Van.... laat mij de toon naar kerst vandaag vast zetten... ik begin met de jaarlijkse advent/ leest yurl... ook met voor elke dag liedjes, filmpjes, taal- en rekenwerk, kleurplaten en knutselde....
Je probeert in een klas wel te werken in december maar dat valt niet mee met al die feesten en spanning en vooral tijd díe je nodig hebt om te knutselen want de klas en de gang moeten versierd....
Een paar uurtjes stug door werken en leuke linkjes van werkjes verzamelen en er staat weer en onderhoudende yurl in de lucht..
Op Facebook zie ik de nodige foto's alweer voorbij zoeven.... vooral kleindochter Luna geniet intens...
Grappig om te zien dat, hoe dichter je bij de Randstad komt, hoe lichter de Pieten worden...
In de Achterhoek of Groningen en Friesland zijn ze nog donkerbruin of zwart van de roet uit de schoorsteen maar in de Randstad hebben ze blijkbaar niet veel schoorstenen...
Van.... ik erger me aan de documentaires en nieuws items over armoede die nu juist vandaag de aandacht krijgen....
Ik vraag me dan altijd af waarom nu vandaag en niet altijd...omdat het nu een extra zielig gehalte krijgt?.... omdat mensen zich nu schuldig gaan voelen?...
Ik vind dat we immers elke dag een week en maand kunnen helpen en niet alleen vandaag....
Een dan zie ik speelgoed met batterijen voor de 'arme' kinderen voorbij komen....
Lekker dan.... alsof die ouders wel geld hebben om, om de haverklap leeg zijnde batterijen te vervangen....goed over nagedacht... dus niet!
Ach ja.... een mens kan zich natuurlijk overal wel aan ergeren en de kinderen zijn er vast erg blij mee....
De discussie rond kinderen thuishouden met deze dagen vind ik ok al zo iets....
Ik snap dat eet mensen zijn die niks met deze typisch Nederlandse traditie hebben, maar elke school heeft tegenwoordig wehl 5 en alternatief programma in een aparte klas...
Het zóu immers de spuigaten uitkopen als we de kinderen op speciale feestdagen die niet bij jou horen thuishouden en op de dagen dat et feesten zijn die wel bij j je horen óók....
Als juf ben ik altijd weer blij als ik met carnaval zo'n buitenkans dienstje mag draaien omdat ik met carnaval helemaal niks heb (met Sinterklaas des te meer wel)
Van... Willem heeft een fijne Sinterklaas viering gehad op school en is verwend met Feyenoord douche gel...
Sint kwam in een limo trouw auto aan want bruidsPiet en bruidegomPiet gingen met elkaar trouwen.....
Grote hilariteit natuurlijk...
Willem is wat aan de latere kant want...Sint spullen eruit en Kerst spullen erin..
Van ..... als ik even later in de supermarkt loop, loop ik tegen hetzelfde fenomeen aan...Sint spullen in de bak 'alles voor 50% ' en de kerst spullen nog ongeprijst al in de schappen...
Oliebollenmix trouwens al bijna uitverkocht....
Wat een tijd díe december maand....
Maar goed... zelf doe ik er ook aan mee want om 7 uur stap ik in de auto om bij de vrienden van de vriendenkliek cadeautjes en HET gedicht door de brievenbus te gooien..... heel stilletjes en dan hard wegrennen....(op hoeveel bewakingscamera's zou ik nu staan?)
Jammer dat het Sinterkliek feest niet kon doorgaan maar dit is ook wel weer leuk...
Van achterpand draken is klaar... snel verder breien maar....
Willem kijkt voetbal en is niet te vermurwen om naar het Sinterklaas programma van Paul de Leeuw te kijken...
En als ik maar weet dat morgen Feyenoord speelt... zucht....
Vanaf morgen op naar de kerst en nog veel meer andere dingen...
Ik ga mijn leven zo langzamerhand maar weer eens oppakken... en ander doet het toch niet voor je... (grijns)....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten