maandag 18 december 2017

18 december 2017

Dag van:
'S morgensvroeg toen voor half zeven... spitsuur in huize le Comte Lindeman...;
Plassen..... aankleden.... tanden poetsen.... ontbijt maken... middageten maken... briefje erbij voor Willem anders klopt het niet.... honden uitlaten... honden medicijnen geven... koffie zetten.... honden eten maken...honden eten geven.... zitten... koffie drinken... ontbijt (voor Willem dan) ... ik medicijnen (vandaar geen ontbijt dus).... Willem weg... ik weg...
Het donker in... Willem honden opvang met Babs... dan dierenarts met Blitz... dan Blitz naar de opvang en Willem naar school...
Het donker in... ik de ochtendspits.. de binnenstad door...
En dit is nog maar de ochtend... we moeten nog beginnen... nou ja.. voortzetten dan...doorzetten vooral ook...
Laatste week voor de kerstvakantie...nieuwe klas op orde maken... ouders spreken....kerst musical... kerstviering....boodschappen voor je eigen kerst....
Van...verstand op 0 en blik op oneindig.... alhoewel... doe maar alleen blik op oneindig want mijn verstand heb ik nog even nodig... en gaan....
Van.....neeeeeee hè.... ik kan weer niet in de klas.... de schoolarts zit er... dat wordt dan weer een kort dagje...
Eerst maar eens werkoverleg..... kort maar niet kortaf, helder en duidelijk maar niet gejaagd of overhaast...ik hou ervan.....
In de studie ruimte dan maar even wat organisatorische dingen regelen en de mail doornemen.... en dan wat telefoontjes plegen naar ouders in het kamertje van de teamleider...
Verder kom ik niet want t ik kan mijn lokaal dus niet in....
Op huis aan dan maar.... of nee... eerst boodschappen...
Ik zwerf over winkelcentrum de Lely....waarom daar helemaal... tja weer eens wat anders....
Leuke witte blouse... die is voor mij.... ze schreeuwt me toe.. koop mij... koop mij... je krijgt er anders spijt van... en ik kost bijna niks...70%gaat er van mij af....
Daar kan ik toch geen nee tegen zeggen....
Dan de Jumbo in.... de Jumbo met de lieflijke kerstreclame waar Willem en ik stééds bij erg smelten.... trouwens helemaal en geweldige reclame altijd.... schot in de roos...
Wij krijgen medio volgend jaar ook een Jumbo op ons winkelcentrum...
Zijn we erg blij mee....
In Beilen, als we op onze geliefde camping zijn doen we daar altijd het liefst boodschappen...
Nu loop ik hier en ineens begrijp ik waarom...
Dé Jumbo heeft het assortiment gewoon logisch opgesteld...
Zoals ik kook, staan ook de spullen die ik nodig heb... lekker dicht bij elkaar.. en ondanks dat ik de winkel niet ken hier, heb ik binnen 5 minuten alle boodschappen..
Dom kun je denken want nu kopen mensen geen impuls boodschappen..
Niets is minder waar... want juist omdat je je boeltje zo lekker snel bij elkaar hebt, krijg je het gevoel dat je zeeën van tijd over hebt en ga je dus langs de andere schappen slenteren....
Boodschappen wijsheid...
Van... nu ik toch in de buurt van de Jumper ben ook maar gauw en grotere ketting voor Babs kopen want die heeft onze dierenwinkel niet....
Maar nou toch echt naar huis...
Tussendoor belt de teamleider... auto aan  de kant... een ouder terugbellen... komt in orde!
Morgen en overmorgen 4 ouder gesprekken....
Van... hachee opzetten... die moet sudderen... en oeps... in slaap vallen... en half uurtje maar...
Huis aan kant...Bikkel even eruit die stijf en scheef van de kramp staat...benen strekken kam dus geen kwaad...
Huis beetje gezellig maken... kaarsjes aan en zo....
Appen met vriendinnetje in het verre Srilanka...
Eten.... opruimen en dan......
Het vaak terugkomend dilemma... laat ik mijn haar grijs of verf ik het nog een keer... wat zich dan na een paar maanden herhaald en het nóg weer een keer wordt...
Ik besluit toch maar weer... juist.... flesje uit de kast... schudden maar en hup....
Van.... een dagje zonder veel poespas... mag ook wel eens een keer





Geen opmerkingen:

Een reactie posten