vrijdag 29 december 2017

29 december 2017

Dag van:
IK hoor niks als ik wakker word... dat betekent, gezien het licht buiten, dat Willem waarschijnlijk op de bank of in Babeth's bed weer is gaan slapen nadat hij Babeth bij de oliebollen bakker heeft afgeleverd...
Ja dus....
Van... dan ga ik de honden uitlaten en laat hem, gezien de staat waar hij gister in verkeerde, maar lekker slapen....
De honden zijn net weer binnen of daar komt Willem beneden....
Mag ik uitslapen vraagt hij... ja duh suffie.. anders had ik je wel wakker gemaakt....
Blij neemt hij een run naar boven .....
Ik begin met... natuurlijk.... de dagelijkse poetsbeurt...
Vandaag ook maar eens alle spinrag weg halen.... en de muren vol modder spetters afnemen....
Tegelijkertijd vraag ik me af waarom ik dat doe... maar dat stemt me treuriger dan ik wil...
Straks immers zal Willem weer een eind met ze lopen en zitten alle spetters weer overal gezien dit weer...
Waar doe ik het voor?
Niet te lang bij stil staan maar...
Van....Babeth is al thuis als Willem zijn bed uitkomt...
Hij ziet er ook behoorlijk uitgerust uit...
Babeth is de volgende die haar bed induikt...
Behoorlijk verstoord slaap ritme bij die twee als je het mij vraagt...
Willem en ik nemen de dag van gisteren nog eens door...
Hoe zoiets werkt dat je ineens vol zit...
Mij hoeft hij echter niks uit te leggen... ik ken het van mijn zoon immers al....
Druppeltje druppeltje... randje... vol... overlopen...
Van... als Willem gaat lopen met de honden schijnt het zonnetje...
Vijf minuten later komt de sneeuw meet bakken uit de lucht...
Ik kijk moedeloos naar de schone muren...
Een half uur later zitten inderdaad de ramen van de tussendeur en de muur ernaast weer vol...
 Nutteloos dat huishouden...
Het wachten is nu op de kleinkinderen..
Ondertussen zoeken we samen naar een nieuw tv meubel op internet... kijken naar een nieuwe bank en bureautje.... alles moet een geheel gaan worden ipv een bij elkaar geraapt zootje uit twee huizen...
Dan staan  ineens de twee enthousiaste kids binnen met koffer en rugzakken...
Britt laat vol trots haar 2 nieuwe sloffen zien die oma natuurlijk mateloos bewonderd maar ondertussen ook even kijkt naar de onderkant of ze wel traplopen bestendig zijn...
Isa laat vol trots haar gekleurde haren zien (ik wist t wel)... een rode goed aan de onderkant van het haar... best leuk.. en vooral cool en chill... of zoiets...
Van... dan door de sneeuw boodschappen gaan doen... bah wat koud...
Vandaag maar eens gezond na al dat liflaf gedoe van de afgelopen dagen...
Tja en kippenpootjes want dat had Willem Britt beloofd als ze beter was...
 Het is druk op de parkeerplaats... gelukkig is mijn Nissan van een afmeting dat ik overal wel tussen kan en dus manoeuvreer ik me tussen twee behoorlijke bolides in...
Met tassen vol op de achterbank tuig ik even later weer naar huis...
Gut fijn zo'n  fietser zonder licht... vol op de rem... boodschappen door de auto...grrrrr
Van.... gezond koken betekent ook veel pannen vuil.... aardappels broccoli kippenpootjes kaassausje en voor wie geen kip lust tartaartjes....
Ik hou van jou oma hoor ik vanuit de kamer...
Hè heerlijk... daar doe je het toch voor...
Eten op joghurt ook op??.... dan het honden eten... brokken vlees bouillon restje mensen voer want dat is goed voor ze volgens de dierenarts...
Warm water erover want dan eet Babs beter.... weer een ritueel klaar...
Babs gooit de broccoli er als eerste uit .... 'die moest ik ook eten van oma Babs' hoor ik Britt zeggen.... Blitz gooit de aardappeltjes eruit... ik zeg: kieskeurige hondjes...
Bikkel eet alles... liefst zijn poten er nog bij op ook....
 De afwas is voor Willem... nou ja voor de machine maar dat mag Willem doen....
Van.... Britt doet haar pyjama aan... eerst sokken uit... broek uit... pyjama broek aan.... Babs ruikt voeten.... een gil van Brit...'OOM!!!!!!... Babs zit met haar blote neus aan mijn voeten....'
 Isa zit nog geen meter van me af... appje... van Isa.... een mopje.... een typisch Isa mopje... ik lach... leuk he oma hoor ik... goh... mijn oudste kleindochter kan dus ook praten.... ha ha ha...
Ik zeg... goh Britt het is al heel laat... antwoord Isa... ach oma zo kan ze vast oefenen voor opblijven met oud en nieuw.....
Toch vindt deze oma het om kwart voor 11 wel welletjes.... ook Babeth's ogen vallen bijna dicht... Isa houdt wel vol... oma niet.... dus hup Isa... ook naar boven.
Willem zit helemaal in de wereld van Dart..... hij zou zelf het pijltje kunnen zijn zeg maar....
En tja... slaap heeft híj genoeg gehad vandaag....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten