zondag 1 juli 2018

1 juli 2018

Dag van:
 Grappig is dat toch, dat je op vakantie in een warm buitenland eigenlijk altijd oplet of je wel airco op de kamer hebt....
Moet je trouwens wel weten hoe die werkt wat Willem en ik in snoei heet Rhodos niet wisten omdat we dachten dat het het knopje voor de verwarming was en  we er op de LAATSTE dag achter kwamen dat DAT juist de airco was... maar dat terzijde...
Maar.... dat je dus in tropisch Nederland geen airco aanschaft... terwijl je daar toch het meeste van de tijd vertoeft...
Van.. misschien toch eens over na gaan denken want na de derde ochtend mijn bed uit drijven vind ik wel welletjes. .
Daarnaast heb ik veel te doen vandaag... vooral zitten achter de computer want de afscheids film voor groep 8 van Willems school de Wiekslag moet af...
En nou is dat filmpje maken niet zo'n probleem.... maar alle voorbereiding wel..
In graffiti letters de namen van de kinderen maken... allemaal weer anders dan de anderen... en een woordwolk maken met eigenschappen van de kinderen...
Willem kennende, want die moet ze natuurlijk omschrijven, worden dat weer gevoelige eigenschappen...
Dan de muziek erbij zoeken en converteren...
Ik schat een stief dagje werk aan de winkel....
Van... snel dus iets luchtigs aan en naar beneden...
Neeeeeeeee......neeeeeeeeeee...... snik... huil.... boos.... verdrietig. ...
De rozenboog waar de druiven over hangen is ter ziele.... omgewaaid... kapot.... gebroken... in tien stukken over het trapje naar de vlonder verspreid...
En Willem zit aan de telefoon met een vriend te praten over een gezamenlijke vriend die gister overleden is.... en is ook verdrietig...
Ik kán dus niet gillen... schreeuwen... janken...
Maar m'n druifjes.... eindelijk na vier jaar had ik druifjes en nu dit. ..
Van... naar buiten.... kijken of ik er iets aan kan doen...
Nee hoor... stuk... helemaal stuk...
Druiven ranken lostrekken van het metaal.... en maar kijken waar die ranken dan overheen moeten....
Geen tijd om vandaag op bogen jacht te gaan want die film moet af voor dinsdag...
En Willem kan er niet tegen als dat een dag van te voren is want stel dat er iets niet lukt... dan moet je marge hebben....
Van... de druiven ranken maar even over het vogelhuisje leggen dan maar...
He gatsie... wat ben ik hier naar van..
"Wel weer veel ruimte" zegt Willem dan ook nog als hij klaar is met bellen en buiten komt kijken...
Grrrrrrr.... wat scheelt het nou aan ruimte zo'n boogje ....
"Het uitzicht".... oppert Willem....
Van... ik luister niet meer.... pffft...
Ik wil medelijden... medeleven... mededogen....
Wat kan mij die ruimte schelen...
Ik wil druifjes....
Heerlijk hoor, dat windje bij deze temperatuur. . maar had mijn boog heel gelaten.....
Maar ja... ik kan blijven treuren... ik los er niks mee op en krijg er mijn boog niet mee terug...
Laat ik maar...grrrrrrrr.... van het ruimtelijk uitzicht genieten... bah...!
Mijn koffie smaakt een stuk minder...
Zijn het de honden niet dan is het de wind wel...
En ik was er zo trots op...
Zoveel geduld gehad....
Van.... nu ook maar eens de slingers van het klassenfeest opruimen...
Ik liet ze hangen omdat het zo vrolijk stond met die bloemen lampionnen maar ik ben alles behalve vrolijk nu...(blijf ik er erg in hangen... ja hè... sorry)
Van... Willem komt met de gif spuit weer aan...
De bamboe komt net zo hard weer op als dat hij omgemaaid werd...
Wat had  ik je gezegd ...€120.00 voor een graafmachine die niet dieper komt dan een meter, helpt niks... en zie hier...
Je kan wel blijven spuiten....
Van... Willem ontdoet ook het dakterras van alle onkruid... wauw wat een opknapper . .
Morgen weer ontbijt op het dakterras doen...?
Nu de voortuin nog.. Willem je bent een held...! (Maar dan zonder medelijden)
Van... ondertussen ben ik met het filmpje begonnen... en ik voorspel je vast... deze zondag begon met misère maar blijft er ook de hele dag aankleven...
Het programma movie maker is ouderwets volgens Windows en dus is het er niet meer...(voor mijn versie pc)
Juist zo'n ideaal makkelijk programma om filmpjes mee te maken...
Nee hoor... moest weer zo nodig wat nieuws komen...
Volgens hen is Movavi een goed alternatief...
Weer een nieuw programma onder de knie krijgen...(Word ik nou echt oud nou ik hier van baal)....
Maar ja... er zit niks anders op...
Ik start dus de eenvoudige versie...ben een paar uur verder en. ... als ik wil exporteren vertelt Movavi mij dat er een watermerk in komt en dat als ik dat niet wil, ik de volledige versie eenmalig moet betalen....
€39.00.... maar als Willem persé dat programma wil en ik dus maar de stappen voor download volg wordt dit bedrag ineens €56.00.....
Een vettel me dat nou vóór ik begin....
Hij gaat lekker meneer of mevrouw Movavi....
Ik begin nu ook aan de eenmaligheid te twijfelen....
Wedden... er zitten meer addertjes onder het gras....
Van... enfin... ik kan weer opnieuw beginnen...
En ja hoor... kijk aan... wil ik meer muziek... bijbetalen...
Wil ik meer stickers... bijbetalen. .
Wil ik extra functie... bijbetalen...
Ow zucht.. waarom kan er toch niet eens iets bij het oude vertrouwde zelfde blijven...
Van...grrrrr... zucht. . stamp.... door mijn nog onervarenheid met het programma nog een fout gemaakt ook...
Weer de graffiti namen.. de woordwolken van Tagxedo downloaden, met... wat zei ik... de meest ingewikkelde eigenschappen als jojo fenomeen... innerlijke kracht...zoekende intelligentie... groeiende bloem.... enz...
Weer alle foto's (uit ale leeftijdsfasen tot nu toe 1).... weer alle overgangen...weer de muziek...
Ondertussen slaat de trek toe....
Doe maar een keer thuisbezorgen.nl oppert Willem die duidelijk geen zin heeft in boodschappen doen...
Van... wat wil je eten dan....?
Iets lekkers..
Ja dus...
Nou ja doe maar veel...Grieks of zo..
Ik raadpleeg Zorba...
Griekser kan het in mijn beleving niet...
Willem wil een schotel met veel vlees... de Zorba schotel...
Doe mij maar een pizza....
Gaat lekker snel zo via internet... uw online ober...
50 minuten wachttijd. . ik waarschuw Willem nog...
Nee nog geen honger zegt hij...muurtje mormel spannende wedstrijd.. mompel mompel...
Maar ik vrees dat als het nu al 50 minuten is, deze wachttijd nog wel kan oplopen..
We wachten een uur... we wachten anderhalf uur... Willem belt want de "nog geen trek" is omgeslagen naar "Ik val om van de honger" ... en de voordeur bel gaat...
Beetje (ahum) laat maar wel overheerlijk...
Van... nog een keer maak ik de film overnieuw... de woordwolk moet langer in beeld...en ik kan nu de tijd instelling met de "betaal maar bij" versie...
Exporteren maar...
Kunnen de filmpjes van het feest er ook bij... vraagt Willem als het programma halverwege is (nog 24 minuten te gaan)...
Willem!!!! waarom vraag je dat nu. . en niet 24 minuten eerder....!!??
Antwoord: iets met voetbal en spannend...
Van... weet je wat.. morgen nog een poging. ....
Ik zit nu 10 uur achter die verhipte pc... in een snikhete kamer...met een stom nieuw programma... met RUIM uitzicht op een geknakte druiven struik....een kat die over het toetsenbord loopt en dus steeds de boel verwijderd... met een hond met buikgriep die winden laat.... met een Zorba die te laat komt... een schoondochter die ik zou helpen met het zoeken naar een hotel... een dochter die ineens niet meer naar Hongarije gaat maar naar het Gardameer.... een zus waarvan haar man straks een week op de motor gaat toeren en nu al de kriebels weer heeft dat er iets kan gebeuren. .... de zoveelste OERSAAIE voetbalwedstrijd op de achtergrond... de gootsteen ontstopper die niet werkt....muggen die me opvreten... vliegen die om m'n hoofd zoemen...
Van... ik geloof dat ik mijn dag niet heb vandaag...
En het is laat.. en het koelt af... en ik heb dorst...en ik heb jeuk van die stomme muggen bultjes. .
Ik wil gewoon een hutje op de hei ergens in weet ik veel waar ... met allemaal druivenstruiken om me heen.... en vooral geen computer...
Ik weet het... ik ben vandaag een zeurpiet...morgen een nieuwe dag... nieuwe kansen...
Maar wel lekker even zo'n "zeur van je af dag"...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten