woensdag 4 juli 2018

4 juli 2018

Dag van:
Ik weet niet hoe laat Willem thuis kwam maar dat het laat was is wel duidelijk... hij slaapt dwars door de wekker..
Niet zo'n ernstig probleem want groep 8 is gewoon vrij nu..
Voor Willem is het decor opruimen en vanmiddag kennis maken met de nieuwe groep...
Ik geef het je te doen... decor opruimen bij 29 graden...
Van... de tafel staat alweer vol cadeaus... dat is de tweede keer... eerst met de klassen avond en nu weer met de musical..
En voor zover ik het kan bekijken groeit deze meester Willem de komende maanden dicht...
Bier....drop drop drop... chocola chocola chocola... bier bier.. drop.. chocola... kaarten.. briefjes... prachtige originele cadeaus...
Van....5 minuten voor ik wegga komt hij beneden en wil zijn hele verhaal kwijt...
Wee komen en eind maar ik moet echt naar school nu..
Van... vandaag een collega ophalen die meerijdt om te kijken hoe ze morgen zelf moet rijden nu met al die rare Arnhemse verkeersfratsen...
Weg naar school dicht.. weg naar het centrum dicht. . hoe verzin je het ......
Ze staat al klaar bij het kinderdagverblijf waar ze haar zoontje heeft afgeleverd...
We rijden al keuvelend en ijkpunten opnemend voor haar voor morgen, de route naar school...
Het mannetje van gisteren is er niet en we kunt er dus zo doorrijden bij de afzetting. .
Van... jakkes... koffieautomaat kapot. . maar de collega biedt uitkomst... cappuccino in haar klas... "even better"...
Van oh my... sorry hoor.. ik val in dagelijkse herhalingen... maar wat is het warm..
En nou kan ik dat nog best tegen (Al moet ik zeggen dat er grenzen zijn) maar voor de kinderen is het afzien...
Vandaag om reden van warmte, twee afmeldingen...
Volgens het hitte protocol mag dat...
De anderen bezweet na een taxibus rit en  sommigen met donkere kringetjes om de ogen op school...
Schermen naar beneden... ramen open.... rustig aan tafel werken...
Gezellig in de kring... niet teveel zelf doen maar je laten vermaken...
Winkeltjesles van gisteren nu maar doen...
We doen zogenaamd boodschappen...
Wat hébben we nodig...
Ik kom erachter dat het toch maar goed is dat papa's en mama's boodschappen doen want de pannenkoeken, patat, spekjes, macaroni (oké dat kan ik mee leven) vliegen me om de oren....
Als juf dan haar boodschappen opnoemt is het... nee bah vies... nee vies... niet lekker...baaaaah.... en als ik besluit met de citroenen zie ik aan de gezichten dat ik iets heel vies gezegd heb... ik ga niet bij jou eten zegt er al eentje.....
Enfin... geen mee-eters voor deze juf dus......
(Het is maar goed dat ze nog niet weten dat het morgen poffertjes feest is in de klas)....
Dan spelen we nog even echt winkeltje... bij de kassa wordt betaald... nu wordt fantasie en werkelijkheid even een lastig verhaal...
Eén  kleuterklant  betaald... de kassa kleuter wil geld terug geven...
Nee zegt de kleuterklant. .ik hoeft niet terug  want het is toch nep.....
Tja... ik zoek de logica nog...
 Van... en verder buiten spelen en televisie kijken...Ernst Bobbie en de boswachter...
Weer zo'n  staaltje fantasie en werkelijkheid probleem...
De gif vaten die in het bos gegooid worden zijn nep maar neeeeeee.... de boeven  die de vaten er neergooien, zijn heus wel echt....
Ik geniet van de frictie tussen realiteit en fictie...
Van... het laatste ouder gesprek van het jaar... dan zit het administratieve deel er bijna op...
Behalve dan dat we nu al voorbereidingen aan het treffen zijn voor het komend schooljaar en de ouder startgesprekken....
Op naar huis... collega mee... de bossen in... de stad door... collega afzetten... de winkel ik...
Thuis... op de bank. . in slaap vallen....
Een lik van de honden in je gezicht voelen...
Willem thuis...
Weer verhalen over gisteravond...
De nodige complimentjes van ouders over het filmpje..
Willems leerlingen die zich nu massaal op mijn YouTube kanaal abonneren...
Gauw eten...
Willem díe naar Zwolle rijdt naar een vriend...
Samen herinneringen ophalen over de overleden vriend....
Kijk nou Flying doctors op tv... mijn favo serie van vroeger
Ik train een beetje met de honden... pas het lekkers pakken als ik het zeg...
Van... en ik zit heerlijk buiten... in een zuchtje.. echt een piepklein zuchtje wind..
Maar zelfs het zuchtje is welkom...
Niets zo klam als een zwoele zomeravond....
En het stikt van de muggen....
Weer die vermoeidheid...
Douchen...!
Gauw nog een verslag voor ouders schrijven en dan naar bed...
Vanmorgen zei ik nog..."nog twee dagen"...
En andere collega zei..."nee hoor nog anderhalve dag maar"
Ze heeft gelijk, daar houd ik me dus aan vast...
Met morgen poffertjes feest... geen ijs nee... de vriezer  op school is al uitgeruild en schoon...
Oei... nu de rest nog... de grootste klus ... de klas....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten