zaterdag 21 juli 2018

21 juli 2018

Dag van:
Mijn hartsvriendinnetje 60....
Mijn boezemmaatje .... mijn als ik het even niet meer zie zitten plekje... mijn altijd even tijd voor me momentjes.... mijn luisterend oor... raadgever... zielemaatje... halt toeroepster..... zorgenmaakster..... slappe lach dinnetje.... troostschouder .....
Dit een foutje in de administratie op haar werk, heeft ze een late dienst..
We kunnen dus maar een ochtendje feest vieren..
Geeft niks... des te intenser...
Van... om half 8 appen we al saampjes..
Ik kán alleen niet eerder dan 9.00 uur naar haar toe want naast de mooie schaal die ik kocht voor haar, wil ik ook nog een super boeket bloemen halen...
Van... de winkel is nog bezig te openen als ik door het open kiertje kruip...
"Mag ik al...?"...
Ja ik mag...
Ik koop de grootste bos die ik kan vinden..
De bloemist noemt zo'n boeket een 'plukboeket'....(weer wat geleerd)...
Het zijn allemaal verschillende bloemen (niet één dezelfde) en heel veel groen...
Nú snel naar Annetje een aubade voor de deur hi hi hi...
Jammer als de buren wakker worden. . ze wordt maar 1x in haar leven 60...
Van... heerlijk aan de koffie en even dat momentje samen voor de visite komt...
Nee gebakjes of taart, dat weet je, daar hou ik niet van...
Al snel komen de eerste mensen binnen, en dan gaat het maar door. .
'T is ook wel raar als je op je verjaardag... een nog wel een kroonjaar, moet werken...
Van... het is ontzettend gezellig en om half 12 gaat iedereen weer...
Nou ja... niet iedereen... zoon, schoondochter en ik blijven nog een half uurtje...
Gezellig lunchen met, door schoondochter en zoon, meegebrachte luxe broodjes en beleg....
Een bonus cadeautje...
Van... dan is het tijd om te gaan... Annet naar haar werk, zoon en schoondochter naar huis, en ik nog even naar de Action...
Van... ik zoek al een tijdje een goed vliegengordijn.... maar of té duur.... of niet leuk... of de foute bevestigingsmanier.....
Bij Blokker niet de goede... bij Gamma niks... dus action misschien..
Enfin... ik kom met een parasolvoet en perkafscheiding hekjes (leuk voor de vlonder) naar buiten maar een vliegengordijn weer niet gevonden...
Van... eigenlijk zijn het trouwens geen perkafscheidingshekjes maar....'Willem is zo bang dat Borre in het water valt en dat kan nu niet meer' hekjes...
Alleen, ...... hoe bevestig ik die krengen aan een vlonder...
Van.. ik ga er eens voor zitten...
Eerst maar ééns in elkaar klikken... nu tussen de openingen...
Hmmmmzzz ... als ik nou eens...........Willem!!!! hebben we tie wraps...?????
Die heeft Willem wel... maar ik verpruts er eerst een paar voordat het goed lukt...
Naar de gamma maar weer... nog meer tiewraps halen....
Het zweet gutst me ondertussen langs alle naden en kieren...
Maar.... het lukt. .
Nu hopen dat de honden ook echt beseffen dat het 'halt' betekent...
Van.... late siësta... maar even dutje...
Willem gaat met een van zijn dochters uit eten.....(morgen met een andere)
 Tijdens de laatste klim van de Tour, eet ik mijn maaltje en geef de honden ook...
Er komt verder niks meer uit mijn handen...
Ik merk dat ik weer goed moet wennen thuis na zo'n zalige verwen vakantie....
Van... voor de tweede keer vandaag stap ik onder de douche...
Je kan wel blijven douchen nu... maar we moeten ook zuinig met water doen dus ik hou het maar kort...
Van... de muggen zijn blijkbaar erg gek op de fortune badolie van Rituals die ik in op de spons gooide... ik word lek geprikt...
En waar komen ze vandaan....?
Er is geen laagje water meer in welke emmer of bloempot dan ook, waar ze hun eitjes  in kunnen leggen...
Alles staat droog.... overal....
Van... ik ga maar gauw het licht uitdoen... morgen weer een nieuwe hete dag...
Hitte die, zegt de weerman, met de dag heter gaat worden...
Van... echt... ik ben super blij met dit tropisch klimaat... maar mag het 1 dagje wat minder... of 5 minuutjes of zo... zoals in Bulgarije... gewoon even 1 zwarte wolk vol ellende; onweer regen hagelstenen... en dan 10 minuten later weer een strakblauwe hemel...
Wees eerlijk...'t zou leuk zijn...!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten