dinsdag 3 juli 2018

3 juli 2018

Dag van:
Eerst vriendinnetje Annet appen...
Haar zoon is vandaag jarig...
Tja... en dan de zoon ook maar appen...
Annet en ik kennen elkaar zo'n 30 jaar...
Haar zoon scheelt een week met mijn dochter, haar dochter 2 weken met mijn zoon..
Voordat we elkaar kenden voelden we elkaar al aan dus ha ha ha...
Haar kinderen ken ik als mijn kinderen en andersom kent Annet mijn kinderen als haar broekzak...
Vroeger deelden en deden we veel samen... zelfs de verjaardagen...
Nu zijn de kinderen groot en hun eigen wegen gegaan...
De kinderen zien elkaar allang niet meer.. wij gelukkig wel elkaars kinderen en inmiddels kleinkinderen....
Prachtig zo'n lange vriendschap...
Van... nu Willem succes wensen met alle musicals ... voor de kinderen op school... voor opa's en oma's....
Hij is zenuwachtig... ik ken hem niet anders voor een musical ieder jaar weer....
Van... en maken dat ik wegkom  nou want ik moet vandaag omrijden...
Wauw.... langs kasteel Zypendaal.... door het bos van Paulus de boskabouter....door het bos van de pannenkoeken huizen... langs de Hoge Veluwe. . ...prachtige rit....
Tot rust komen voor je de hectiek ingaat...
In school is het warm... benauwd. ..
Eerst koffie halen en een gezellig gesprek bij de koffieautomaat....
Van... even ademhalen... mail checken... mededelingen bekijken... les voorbereiden....
Oeps... briefing gemist. .
Wat laten de kinderen op zich wachten...
De taxibusjes moeten natuurlijk ook  allemaal omrijden en dan ook eerst langs de man  die vooraan de weg staat om te vragen waar je heen gaat....
Eindelijk rond half tien is de laatste binnen... we kunnen beginnen...
Grrrrrr leuke les over winkelen valt in duigen want het digibord valt uit en gaat ook niet meer aan... zelfs niet als we 3x alle kabeltjes nagegaan zijn en opnieuw ingedrukt hebben... (terwijl het achteraf toch één van die kabeltjes bleek te zijn)....
Dan maar voorlezen. . ook altijd goed....
Van... en het wordt warmer en warmer... en er staat geen zuchtje wind...
De kinderen lopen zichzelf in de weg. . begrijpelijk. ..
Lekker naar buiten... in de schaduw....
Als ik in mijn pauze door het bos wandel, is het zeker 3 graden koeler.....
Misschien daar maar les gaan geven. .
De pauze zit erop en ik zoek de bedwelmende hitte weer op...
We worden lomer en lomer....
Er komt echt niks meer uit de handen...
Zelfs kasten opruimen of laadjes van het bureau lukt niet meer...
Dat zal wel last minute werk worden vrijdag....
Zoiets van 10 minuten voor de deadline....
We worden nog verwend door de teamleider voor de inzet van afgelopen jaar...
Dan zit de dag erop...
Nog wat overdrachten lezen.... nog even wat mailen... maar daar belt Willem al...
Rustiger dan vanmorgen maar toch nog een beetje gespannen voor de grote avond... musical voor ouders...het filmpje dat ik maakte... zijn fluit optreden met twee fluiten... het afscheid...
Van. . ja Willem ik kom nu naar huis... ja ik zal salade halen...
Ik spring in de auto.. en tja... dan stoot ik mijn neus weer eens tegen verkeerschaotisch Arnhem... waar alles altijd tegelijk moet en dus alles vast zit...
Meestal geef ik me er daar wel aan over maar vandaag erger ik me suf...
Ik wil gewoon naar huis..... Willem moet vroeg weg en moet eten...
Och och och... welke weg zit er niet vast.... overal zit ik in de file...
Ik héb teveel oranje stoplichten gezien en mijn kofferbak waarschijnlijk het rood...
Ik vlieg de winkel in... salades dus maar... en een snelle curry worst ...
Gatver vergeet ik hondenvoer... dierenwinkel maar snel nog in... wel duurder maar sneller...
Als ik het huis binnen val, zijn er nog 20 minuten over....
Ik gooi de curry worst in de magnetron... attendeer Willem erop dat de brug dicht zit...
Hij ziet dus af van de salade... schrokt de worst naar binnen.... springt in zijn kleren... roetsjt een borstel over zijn tanden... wroet gel in zijn haar... klotst  deo onder de oksels.... spuit rijkelijk met Antonio Banderas  parfum... stampt in een wolk van geuren de trap af... ploft een kus op mijn lippen en raast de deur uit...
Succes ... boem deur  dicht. ..schat...
Van. .. geen voetbal voor mij vanavond...
Filmpje kijken dan maar...?... in  een stik benauwd huis....
Zelfs bij alle deuren open nog geen zuchtje wind...
My  best friends wedding film..... janken geblazen....
Half 12... nog geen Willem....
De salades staan nog op het aanrecht... koelkast maar... morgen eten...
Morgen moet hij naar een vriend van de overleden vriend...
Kwart voor 12... vast een mooie avond daar bij Willem. .
Ik hoor anders morgen wel hoe het was...
Ik wil maar 1 ding nog... douchen en naar bed...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten