vrijdag 27 juli 2018

27 juli 2018 Kampeervoorbereidingen

Dag van:
De laatste dag saampjes vandaag...... vanmiddag weer de kinderen drie weken....
"De rust zit er weer op" zegt Willem. . en ik vraag me af welke rust....
Een leven met Willem kent geen rust....
Een leven met Willem betekent altijd leven in de brouwerij en aangezien we elkaar versterken in dat leven is het volop leven in de brouwerij....
Van... ik zou niet anders willen...
En vandaag.... héél verstandig vóórdat de kinderen komen.... treffen we al de kampeer voorbereidingen....maar niet voordat ik gehoor geef aan Annets noodkreet en haar even op weg help voor haar vakantieplannen met een collega....
Van.... dan de aanvullende spullen verzamelen....
Willem, ik ben bang dat de tuinstoelen en wegwerp bbq's bij de Action op zijn....
Van.... tóch naar de Action....
En ja dus... stoelen op....
Dan maar een bistro stoeltje.....
En ja dus...wegwerp bbq's op. ..
Dan maar geen barbecue....want een grote past écht niet meer in de auto...
Van. .. boodschappen.....
Aangezien ik maandag niet op de camping ben maar een dagje uit ben met mijn Haarlemse (klein)kinderen, is de kookpaniek GROOT....
Mijn advies... tomatensoep uit blik en stokbrood uit de campingwinkel...
De zucht van verlichting maakt Willem tien kilo lichter en dat is dan weer fijn voor zijn semi dieet....
De Vifit immers heeft niet echt geholpen. .
Niet verwonderlijk volgens buurman Peter.... de dieet adviseur.... want Willem had niet de hele liter steeds in één keer moeten verorberen, maar in twee keer....
Van.... boodschappen binnen.... volgende klus....
Kampeer spullen uit de berging....
Picknickmanden .... haringen (die voor in de grond ja)....tentstokken..... de tent en het tentje. . campingtafels..... campingstoelen (die overigen waar we niet doorheen gezakt zijn dus)....
Campingsnoeren.... verlengsnoeren ..... pannen... wok..... afwasteiltje (heeft afwas middel ook een houdbaarheidsdatum????) ....
Niet te vergeten mølky (het ultieme camping spel voor de avonden).... pak kaarten.... badmintonset.....de breispullen (jazeker!).....
De luchtbedden van boven en de nieuwe uit de auto.... keukenspul..... en ooooooooooh de wc rollen niet vergeten....(de ultieme camping aanblik "mens met weggemoffelde toiletrol onder de arm)....
Alles staat buiten....
En laat ik nou direct de kolder in de kop krijgen om de schuur eens op te ruimen...
De vrouwen logica in deze is dat de zon nu achter het huis is en ik vóór bezig ben..... best koel dus. .(als je 28 graden in de schaduw koel vindt tenminste).....
Van..... de buren komen ook even kijken....KIJKEN dus.....
Willem hangt maar weer eens de clown uit.... de buurman heeft het niet meer van het lachen....de buurvrouw niet meer van de hitte....en ik werk gestaag door....
Energie voor tien vandaag....
Van...... Willem haakt af en ik pak de auto in...
Willem komt terug....auto niet goed ingepakt...(vindt hij... roept hij....)
Overnieuw... en..... auto op dezelfde manier ingepakt als ik....
Mijn indianennaam is "Wijze Vrouw".... dus ik zeg niks....
Van... nu Willems auto nog... daar komen de klapstoeltjes in een morgenochtend de tassen en rugzakken want... meiden in de puberteit kunnen geen toilettas missen "s morgens natuurlijk....(waarvoor begrip..... pffft....)
Van....aaaaah... moedereend probeert verdronken jong tot leven te wekken  .....
De natuur blijft de natuur ..... een moederhart blijft een moederhart....
Van.... Willem vermoord ondertussen de restanten.... eigenlijk met de hardnekkig terugkomende, bamboe.... voordat we straks de voordeur niet meer in kunnen...(vreselijk  snelgroeiend spul)...en geen bamboeroosje die in zijn bed ligt om wakker te kussen....
Van.....eerste dochter  in huis.... en dat je van mijn ventilator afblijft....
Hangen op de bank met een mobiel dat wordt geen mens warm van...
En het hitteplan is er vooral voor ouderen... Willem en ik dus...
Van. . tweede dochter in huis.... invasie van drukte..... maar gezellige drukte....
Van bloedmaan ..... nou. .. bloedheet.... maar geen bloedmaan ....
Ah daar komt zij... vanachter de bomen... en inderdaad... bloedmooi...
Van... tas inpakken...14 dagen kleding en nog je klerenkast niet zien slinken...
Daar moet ik straks thuis eens goed over na gaan denken...
Van... parasol moet mee...
Kunnen we die niet per luchtpost laten komen...auto barst uit zijn voegen....
Van... handdoeken... badlakens... bedlakens... slopen... washandjes...
Vindt u kamperen ook zo leuk...grrrrr...
Van douchen.... slapen....
Morgen bijtijds weg...
Neeeeeeee..... poes moet nog maar binnen... die moest immers naar het pension morgen...
Bed uit...Beeeeeeeeengel...... gelukkig... ze luistert....
Nu dan slapen.....
Het hoofd maalt.... medicijnen nog.... poezenpaspoort .... camera ook niet vergeten.....
Hoe kom ik ooit in slaap....
....... theedoeken......
..... sleuteltje om water te tappen.....
......... haken voor de honden riemen....
..... oh een honden voerbakken......
......... hondenvoer.....
Ik wil slaaaaapen......
......... blikopener......
.... waxinelichtjes......
Ik ga nooit meer kamperen....
.....Vaatdoek....
.......... snoepjes voor Emma......
.... oplader telefoon....
Zzzzzzzzzzz









1 opmerking:

  1. Heerlijk verhaal. Het is echt genieten om dit te lezen en zo herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen