maandag 30 juli 2018

30 juli 2018 Dag 3 Wilsumer Berge

Dag van:

Kwart voor 6....
Wampie ik ben duizelig...
Dan ben je te snel opgestaan.....
Nee misschien is het iets anders...
Willem je bent te snel opgestaan....
Ik ga naar de wc...
Doe dat maar Willem...
Net als ik me ongerust begin te maken omdat hij wel erg lang wegblijft, zie ik hem aankomen in het beginnende daglicht...
Ik denk dat ik te snel ben opgestaan...
Dat denk ik ook Willem. .
Welterusten....
Van.... wakker worden van kinderen die al in het meer zwemmen en ruzie maken.... .
Ik will' hebben...
Nee ik hou 'm.....
Maar je bent toch mijn beste vriend....
Van voor de ruzie ontaard in óf enerzijds een huilbui of anderzijds en knokpartij, grijpt een buurjongetje in....
Je móet je insmeren van je vader....
Lang leve de Nivea.....
Van... het volgende jongetje rijdt met fiets en al het meer in.....
Hij komt zowaar aan de overkant met het ding... onder luid gejuich en de woorden " ik heb een waterfiets gemaakt.....
Broertje wil nu van het vlot midden in het meer af fietsen. .
" Maar ze zeggen dat ik te klein ben.....maar ik kan dat best als ik niet dood ga..."
Voor de geïnteresseerden... het leven was hem lief... hij fietste er toch niet vanaf....
Van.... de wind waait mijn  brei beschrijvingen weg....
Daar gaat je levenswerk zegt Esther... nee hoor... printerwerk...
Van.....Marcel bakt eieren. ..
Dat werd smullen....
Van....prik rupsen in de boom waar onze picknick tafel onder staat....
Eikenprocessierupsen wordt er al geroepen....
Ik bekijk de boom aandachtig en antwoord nuchter..." het is een berk "
Van.... en weer een logé... vriendinnetje van Babeth... met een mama die haar brengt en met hulphonden werkt...
Dat worden leuke gesprekken....
Van.... echt heus waar. .. ik zeg net tegen mijn omzittenden dat ik Emma van de vaste plek aan de overkant mis..... of Marcel zegt "Als je het over de duvel hebt...." en ja hoor...Emma stapt uit de auto. ..
Ze rent onze kant op en Willem en Emma hebben elkaar weer gevonden...(Emma de groene pingpongbal die uit Willems oor komt ook)...
Emma heeft twee aapjes meegenomen...
Ze heten allebei Apie....
"Als ze allebei apie heten kun je t makkelijker onthouden"...
Kijk zo werkt dat... heette de hele wereld maar Jan....
Van.... ik mis Bikkel wel....
Ja wij ook... maar die is nou bij jouw papa in de hemel...
Oh... dat is wel gezellig....
Van....."En ik heb ook een cavia thuis" vertelt ze....
Levend of nep, vraag ik. .
Levend...
En wie zorgt daar nu voor dan, vraag ik...
Niemand...
Maar hoe moet hij dan drie weken eten,  vraag ik nog verbaasder...
"Nou ik heb het pak eten opengemaakt en in zijn kooi gegooid.... en drinken kan wel uit een emmer...(ze heeft betuigde afmetingen met weide armen aan en voor zover ik begrijp, past de kooi in de emmer)....
Van... wat ben ik even later blij als ze vertelt dat opa en oma de plantjes elke dag water komen geven....
Van.... broer van Emma is vrijdag jarig en dat viert hij op de camping...
Fijn een feestje roepen we in koor...dan moeten we maar een cadeautje (let op mijn tje aan het eind) kopen... weet jij wat je broer wil. ..?
Ja. .. een playstation....!!!
Van..... boodschappen doen en een badje voor de honden meenemen...
Dat is dolle hondenpret....
Waren we bang dat een van de hondennagels de bodem kapot zou krabben .......?
Het worden de hondentanden die in de rand gezet worden ....
Van..... Willem is wat moe en aangebrand....
Hij komt net aanlopen als ik Marcel leer hoe je bij de Google zoekmachine ook opdrachten kan inspreken...
Ik doe het hem voor...."het laatste nieuws"...
Ja, ja... zegt Willem chagrijnig..... ik ben bezig...
Google reageert niet direct dus ik spreek nog een keer in...."het laatste nieuws"....
IK HOEF GEEN NIEUWS TE WETEN!!!! roept Willem nu geïrriteerd.....
Maar wij wel roept Marcel terug....
Van .....bingo.... maar Willem. .. Marcel... en mij niet gezien....
Geen bingo voor ons.....
Wij douchen... wassen af... ruimen puin van de 11 man die ons gezelschap nu kent....
Van... douche perikelen. ..
Naast mij doucht kennelijk ene Margo(t)...
Ik kom daar achter als manlief (notabene bij de vrouwen douche) buldert..."heej Margot he jij die shampoo seekers weer es  bie sunne goeiekope afslag gekoch...."
"Hoe kumme dabie" klinkt het luid en overbodig en vermengd met douchestralen naast mij...
"Da hek gelezen bie de uuterste verkoopdatum..... dies overtiet...."
"Da ken ie gerust nog wel gebruuken heur"......
Moar dr zit hier gene geur meer anne ver^$#$%...." roept de man nu boos. .
De vrouw zwijgt....
De man gooit een deur achter zich dicht...
Helaas ging mijn timer (je kan 6 minuten douchen) van de douche later af de hare... ik heb
Margot niet mogen bewonderen....
Van....we hadden trouwens wel voor de hele camping kunnen afwassen.... zo lang duurt het voor het bingo team terug is...
Half elf lopen de tenten weer vol.... vol met mopperende mensen....
Het móet een vreselijk slecht georganiseerde en nare avond geweest zijn....
Ook onze acht komen boos en gedesillusioneerd terug....
Morgen gaan ze direct een klacht indienen...
Van... ik weet wie er vanavond WEL bingo hadden....WIJ ACHTERBLIJVERS!!!!
Yeahhh
Van....brillen die tussen wang kwabben moeten passen en tanden muziek....
Marcel en Willem bakken ze bruin...
Van..... sorry... maar heel veel winden en scheten vanavond van de goulash...
Ik laat ze bijna over mijn longen klaagt Marcel...
Ik héb heel Hongarije in de darmen zitten klaagt Willem....maar is anderzijds ook blij dat hij er wellicht gratis van afvalt... zeker 3 kilo....(lucht is ook gewicht)
Van..... het wordt een late avond vol vervuilde lucht en slappe stront...(ja alweer sorry.... een Enkhuizer uitdrukking)
Van... laat ik maar stoppen... want er komt weinig zinnigs nog uit....
En morgen hebben we ook nog een feestje. .. Willem en ik 12 jaar bij elkaar...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten