woensdag 25 juli 2018

25 juli 2018

Dag van:
Zo'n slimme zet gisteren dat buiten slapen ... ik denk... dat doe ik vannacht weer..
De matras lag er nog want je hoeft met dit weer niks binnen te halen immers...
Ik pak mijn kussens, mijn dekbed, flesje drinken en nestel mij onder de iets bewolkte en twee zuchtjes meer wind dan gisteren, hemel....
Van... oh joy... wat heb ik het goed voor elkaar....
Ik slaap.... maar....
Ik slaap vannacht niet alleen....
Sowieso slaapt poes aan mijn voeteneind.....
Dat is al warm en werkt niet....benen dus maar boven het dekbed in alle kronkels vouwen om poes ruimte te geven. .(Ja ik weet het,  ik verwen dat beest teveel)...
Van .... nu niet meer in slaap kunnen komen... en....
Ik ben niet de enige die niet in slaap komt. .
Vannacht is nationale muggen luchtaanvalbrigade invasie  nacht...
Ze komen met tientallen tegelijk met helm op en geweer in de aanslag op mij af...
Drie steken op de arm....
Twee op mijn bovenbeen...
Ik pak puur citroensap en smeer me vol.....
Andere arm lek. .
Op mijn kuit...
In mijn nek....
Wat zou de bloedbank hier blij mee geweest zijn...
Van... als ongeveer mijn halve lijf lek gestoken is vindt de luchtbrigade nog één niet gestoken plek.... onder mijn voet....
En ik zeg je....DAAR WIL JE NIET GEPRIKT WORDEN.....!!!!
Daarbij nog. ... áls er nou ergens één  plek is waar je bij mij NIET aan moet komen is het ONDER MIJN VOET....!!!!!
En juist daar jeukt het van jewelste....
Ik dans over het dakterras.... ik sleep mijn voet over de tegels.....ik stamp.... als ik maar niet DÁÁR hoef te krabben. ..
In plaats dat die krengen nou mijn voet bij de eelt laag aanvallen en daar hun edele angeltje afbreken. . nee.... ze weten precies waar de weke delen zitten...
Het gaat niet over....
En hup... weer een steek boven de achillespees... precies in een plooi...
De kleine ettertjes zijn weg voor ik ze te pakken heb ook nog...
Frustratie viert hoogtij....
Één ding weet ik zeker... ik slaap vannacht weer in de slaapkamer....
En laat er niet eentje mij volgen....dan stuur ik alle cherubijntjes rond mijn bed op ze af...
Waar zijn die engeltjes trouwens als je ze nodig hebt...???
Van... wat ik ook niet snap is... waarom lusten muggen geen  poezenbloed....
Niet dat ik het Bengel gun hoor.... maar ik snap het gewoon niet...
Ooooh laat die rot jeuk ophouden..... ik wil slaaaaaaaaaaapen....
Van... na een gebroken nacht en diverse muggen invasies en aanslagen, word ik weer wakker. .
Willem is notabene aan het stofzuigen...
Dat betekent dat ik zo kan dweilen...
Huis aan kant voor de visite komt...
Oude collegavriend van Willem met zijn twee kinderen van 5 en 7...
Bootje wordt opgeblazen... water erin en wat een waterpret...
Waarom ik geen water pistooltjes heb...?..
Tja iets met tegen geweld... of gewoon niet in huis... of niet aan gedacht...
Maar ik ga ze wel halen. .. niet van die op echtee pistool gelijkende dingen, want daar heb ik echt een hekel aan...
Meteen maar een tuinstoel voor de camping meenemen, oh... en een sla lepel... een dienblad.... en grote bellenblaas voor de twee voor als ze uit gevochten zijn met water....
De action en ik hebben een haat liefde verhouding.... dat moge duidelijk zijn...
Nu als de bliksem naar huis want gezien de gemiste oproepen word ik al gemist...
De supersoakers van piepschuim zijn een succes. .
Ook de honden vinden ze leuk... en niets leuker voor Marit en Sjoerd, dan deze vrijwilligers....
Filosofische momentjes zijn er ook. .. tijdens de drink pauzes... de vele drink pauzes....
Van....zo doet Marit een ontdekking over de hemel....
Marit: Het is nu veel te heet in de hemel...
Ik: Ik denk dat Jezus nu óók wel in z'n zwembroek zit...
Sjoerd: (vol ontzag en verbazing) Jezus??????
Van.... Willem hangt weer volop de goochelclown uit.. er komt (zogenaamd) van alles uit zijn oren, neus en mond. ..
Maar de twee achterhalen elke truc... niets blijft geheim. ..
Erg doorzichtig ook hoor Willem...!!!!
Tegen etenstijd komt de vraag wat we eten....
Laat ik nou hetzelfde antwoorden als hun mama altijd doet..." daar moet ik nog even over nadenken"....
Wat lusten jullie niet, vraag ik ze....
Spruitjes dus... nou zie ik bij deze temperaturen de spruitjes ook nog niet hun best doen uit de grind te komen, dus dat is mazzel....
Ik was iets van plan met pasta en spinazie... maar helaas... dat hebben ze gisteren bij papa al gegeten...
Ik zie de oogjes van Sjoerd al gaan glunderen... het gezonde assortiment raakt op....
Hád hij misschien al een idee (knipoog).....
Kaassoufflé en patatjes want kaassoufflé mag hij alleen als hij hier is.... en dat is niet zo vaak...
Patatten dus. ..
Ook nog iets gezonds misschien...?
Mini tomaatjes....!
Wat is dat toch bij kinderen... in de klas... mijn eigen kleindochter... dol op cherry tomaatjes...ik word daar wel gelukkig van...
Van.. maar weer boodschappen doen  dus....
Siroop in de aanbieding.... mooi voor de camping. .2 flessen in de kar...
Voorbereidingen voor kamperen zijn tussendoor al in volle gang....
Nu naar de kwalitaria .... een cafetaria is zoooooo 1900.....dat had naamsverandering nodig. Van... er wordt gesmuld.... vooral van de ook nog meegenomen meloen... of is het nou tóch maloen....(Sjoerd s benaming voor meloen )
Nóg één keer een water gevecht met de honden en dan is het bezoek weer voorbij ....
Altijd weer jammer.... maar de verkregen spullen mogen mee.... dat verzacht het afscheid dan weer...
Ook de airco in papa's auto is erg welkom na deze uitputtend warme dag...
Van..... ben eigenlijk niet meer zo blij met mooi weer,  ook wel erg klaar ermee....
Elke dag onrustige benen... darmen spelen op. .. heet tot op het bot....draai niet meer kunnen vinden... vlagen van een hoofdpijntje .... misselijk zo nu een dan.....en weinig eten....
Het is weer duidelijk teveel van het goede....
Ook Willem heeft er genoeg van....
Hij stopt zijn kop bijna in de ventilator...
En uit de honden komt weinig zinnigs nog.... die liggen liefst de hele dag binnen of in de schaduw. ..
Af en toe moeten ze van ons afkoelen door ze natte poten te spuiten of ze het zwembadje in te sturen maar verder zit er weinig leven in ze....
Vooral Borre heeft het er moeilijk mee...maar die heeft ook en hekel aan water...
Van... ik ook maar ik douche graag nu.... het helpt alleen geen ziet meer...
Je blijft warm... van buiten en van binnen....
Droogte kent alleen de tuin.... ik voel constant vochtig.... bah...
Na deze extreme zomer periode heb ik een perkamenten huid straks. .
En ammehoela dat ik er een crèmepje op smeer.... niet nog meer bagger op mijn huid....
Van... nu eerst maar weer even loten... mijn benen beginnen weer te kriebelen van binnen...
Warmte en restless legs.. dát is ook geen combi...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten