dinsdag 31 juli 2018

31 juli 2018 Dag 4 Wilsumer Berge

Dag van:
00.00 uur.....12 Jaar al samen....
Zo vaak
Onbegrepen
Kwam jij thuis
En landde
In onbekende liefde
Door ongekende kracht
Jij mag zijn
Tot in diepste wezen
In jouw hart
In mijn hart
Waar ik jou voel
En mijzelf kan naderen
Nooit uitgekeken
Nooit uitgepraat
Nooit uitgelachen
Nooit klaar lief te hebben
Liefde om
Welke storm dan ook
Te doorstaan
Liefde om
Altijd
Weer te vinden

Van... Willem laat zich niet ongemoeid...
Wanneer jij er niet was geweest
Had ik mij  niet zo gekend
Wanneer jij er niet was geweest
Had ik zoveel prachtige ervaringen niet beleefd
Wanneer jij er niet was geweest
Was ik niet wie ik nu ben
Maar Goddank
Je bent al 12 jaar in mijn leven
De liefde van mijn leven

DANK Wampie le Comte
Hou zoveel van jou

Van... en de dag moet nog beginnen. ..
We proosten wat. . ..we lachen veel....maar nu eerst maar eens slapen....

Toegezongen vanmorgen door de 11 man sterke groep... vandaag uit te breiden tot 12... jawel.....
Van..en nog een jarige op ons veldje... een heel lief meisje van nu 6 jaar die elke tent langsgaat om te trakteren...
Zo is jarig zijn in de zomervakantie best leuk....
Nog maar eens zingen dus....
Feestontbijt met Duitse brötchen.....(en toch missen we het bakkertje uit Drenthse tijden met zijn nog warme sauzijzenbroodjes)...
 Van....Willem en Marcel een dag samen... meiden ook want die gaan winkelen
Maar vóór die weg zijn.... ach lieve help...
"We gaan om tien uur weg"....
Kwart voor tien: we gaan ons opmaken....
Vijf voor tien: mijn schoenen moeten nog aan... waar zijn mijn sokjes....
Tien uur: oh ik wil me nog insmeren....
Vijf over tien: wacht mijn deo...
Tien over tien: ik doe toch die andere schoenen aan...
Kwart over tien: heb jij mijn tasje gezien..
Vijf voor half elf: ik moet nog plassen....
Vijf over half elf: een flesje water mee...
Kwart voor elf: welke straat in Coevorden ook alweer...
En dan dé ergste....
Vijf voor elf:
Willem: ik moet poepen....
Van... iedereen gaat maar weer zitten....
En zitten .... en wachten.... en blijven zitten. . en ongeduldig worden.... op mobieltjes kijken hoe lang het al duurt... of misschien wel nóg wel duurt...
Kwart over elf: geloof het of niet.... maar ze vertrekken. ...
Van denk je dat de rust wederkeert...heb je van die jongens in het meer ...... jaartje of 11 à 12....
En duidelijk op meidenjacht.....
Meiden op het vlot... jongens die omsingelen... en onder jurkjes kijken...(wie gaat er nou ook in jurk op een vlot)....
Van... een opa treedt bulderend op.....
Weinig respect gezien de woorden die de man naar zijn grijze hoofd krijgt... haren die zo nodig nóg grijzer kleuren).... maar wel iets rustiger nu....
Van....luie dag..... bijslapen.... maar ook puin ruimen....
Tjonge wat laten die meiden en zootje achter...
 Van....ik kán de naam Justin niet meer horen ......
Klein krijsend kind die de aandacht van broertje Justin niet krijgt...
Justin die het gekrijs blijkbaar wel gewend is en niet met reageert....
Justin....... Justin..... Justin..... Justin...... Justin....!!!!
Van.....overdreven grote eend (blijkbaar verkrijgbaar bij de Action.... ik ben m nog niet tegengekomen) ....op meer....
Maar.... M die op en eenpersoons luchtbed doet alsof zij een haai is, die achter de jongeren in het water aanzit, samen met Esther die Je suis is. ...   doet het beter....
Binnen tien minuten mister imposante eendenluchtbed band ding.... ligt al weer aan de kant....
Van..... Emma heeft een telefoon (We hebben het hier over Emma...5 Jaar!)...
"Ik héb een mobiel en dan kan ik jou appen.... en Willem ook.."(om die laatste gaat het tenslotte maar de omweg is lief)...
"Zullen we dat even doen".....
Ik (altijd toch die mediacoach in mij voelend): eerst aan mama vragen of wij wel je nummer mogen...
Trippel trippel naar mama...... trippel trippel weer terug "het mag"...
"Je kan ook bellen hoor... kijk zo moet dat... ik zet 'm even op speaker dan hoeft ie niet zo aan je oor"...5 jaar hè.....
Helaas geeft Willem geen gehoor...
Die zal met Marcel wel achter de koffie zitten...
 Van.....het plan van Emma om Willem in het water te duwen als hij terug is...
Hoe we dat moeten doen heeft ze al bedacht...
Van...."nouhouuuuu dan ga ik daar staan bij het water (ze rent al naar de plaats des delict) en dan ga ik hem afleiden... en dan gaan jullie hem duwen...(5 jaar en een paar minuten verder hè)....
We high fiven om het complot te bezegelen...
We are in!!!!
(Maar wel eerst even zorgen dat Willem zijn buiktasje af heeft gedaan hoor Emma)...
Van.....rand twee van het hondenbadje is nu ook lek... ach een zwembadbezoek kost ook €3.50 per dag (badje €7.95)...
Van...breien en haken en vooral veel uithalenwat is dat toch vandaag dat niks lukken wil....
Wol van eigenwijze schapen zeker....
Van...."Emmaaaaaa... Willem heeft je geappt"....
"Oh dan ga ik wel ff checken...."
Van.... mensen om het meertje....
Mooi meertje met vlot dus, maar ook een gekke gele  slang waar water uitkomt....
Het water piezelt uit de slangenbek...
Op mijn weg naar de wc kom ik er langs ....
Man op handdoek binnen slangenbereik:.....EN NU GA IK HIER WEG.... ik moet al voor de derde keer p*ssen door die #$%@slang met zijn water....
Van... op de wc:.... boze vrouw achter voor haar onbekend kind aan. .."zeg hee... jij daar... kan je misschien je remspoor even schoonmaken"....
Kind vol vraagtekens....."ik ben lopend "....
Ach gossie....
Van.....Coevorden is niet goed bevonden door de meiden... niks aan...
Ze verhuizen naar Hardenberg vertelt het appje.... kan wel laat worden.... pffft meiden....
Daar gaat onze feestdag.....(maar wel een lief cadeautje gehad)
Van.... Justin.... Justin.... Justin.... Justin.....Justin.... Justin..... Justin..... Justin.....
Waarom hoor ik geen blub blub blub blub.....zwemmen er ook echte haaien in meertjes....
Van.... Emma heeft dorst.... ze wil wel drinken maar alleen rode limonade en geen groene want die is giftig. ....(waar is het zusje van Justin.... grijns)
Van... eindelijk komen Willem en Marcel met de kinderen...
Het plan dat wij allang vergeten waren maar Emma niet, begint met Emma's....."hoi Willem... doe maar even gezellig je tasje af hoor Willem"....
De halve camping die het vanmorgen al meekreeg, ligt gevouwen van de lach....
Emma rent naar de plaats des delict...
"Willem. . kijk eens... kom eens hier... ik moet je wat laten zien"... roept Emma...
Ik grijp mijn mobiel...M en Esther schieten uit de stoel en nemen hun door Emma bepaalde positie in. ..
Willem komt...
"Neehee... Willem... dichterbij hier...."
Willem doet twee stappen naar voren... Emma rent naar boven... ik ren met camera naar de plek van goed en algeheel overzicht...M en Esther rennen naar beneden... en duw... een gil... en daar ligt Willem te water.....
En een  gierende Emma staat aan de kant..... juichend.... klappend.... hikkend van de lach....
"Da's een goeie hè Willem"  roept ze terwijl we elkaar highfiven om het succesvolle behaald resultaat......
 Van... boodschappen en eten...
Ooit wel eens 11 speklappen in een koekenpannetje op een tweepitter gebakken....?
Nooit doen....!.... wat een ramp. ...
Van... ooit wil eens aardappelschijfjes uit een pot proberen te bakken in een wok nat die ene pit waar de 11 speklapjes op staan....
Nooit doen..!..... wat een ellende....
Maar.... ook van.....wat heeft mijn elftal weer gesmuld vandaag....
Van... morgen 12 eters....
Van.... leeftijdsverschil en meidenperikelen.....
Van hoe zat dat ook alweer... rustig blijven dus... vooral rustig blijven...
Of nog slimmer... net als Willem gewoon de honden uit gaan laten en de scène des onheils verlaten....en daarna gewoon mølky spelen...... alsof er niks aan de hand is...
Leeftijdsverschillen en meiden.... het blijft een slechte combinatie. ..
En een moederhart blijft een moederhart....
Van.... nog even een nazit bij kaarslicht....
Leeftijdsverschillende meiden die meningsverschillend terugkomen...
Pffft.... mag ik naar bed. ..?!?!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten