zaterdag 7 juli 2018

7 juli 2018

Dag van:
Hij zou 111 geworden zijn vandaag... mijn vader...
Mijn ongelofelijk markante,  bizarre,  mensvreemde maar zakelijk bekende papa...
Met zijn ongelofelijke kuren, angsten, eigenaardigheden...
111... geboren de 7e van de 7e in 1907....
Teveel zevens om er geluk van te hebben denk ik...
 Van... zij is 18 vandaag... Willems dochter... puber pur sang...
Vandaag gaan de meiden met hun mama op vakantie dus geen feestje...
Alhoewel... vliegen naar Spanje is al een feestje op zich natuurlijk...
En stiefpapa blijft thuis dus het is echt meiden vakantie...
Van... de crematie vandaag... van een lieve vriend van Willem...
50 mocht hij worden.... de helft gehaald... te vroeg gegaan...
Ziekte van Marfan en na de zoveelste operatie niet meer wakker geworden...
Verdriet heerst er...
Willem gaat er vandaag heen... natuurlijk ook voor nabestaanden zijnde vrouw en kinderen.... maar ook voor de beste vriend van de gemeenschappelijke vriend...
Leven en dood staat vandaag dichtbij elkaar...
Van... en mijn oudste kleindochters komen vandaag logeren want papa en mama gaan naar Dreamfields...
De jongste twee kleinkinderen zwerven vandaag door Eurodisney...
Alhoewel... ik krijg al vroeg een appje....
Luna ziek.. hoofdpijn en overgeven... achter elkaar overgeven...
Waarschijnlijk toch een te warme autorit gisteren...
Arm klein ding...
Bij de apotheek worden gauw medicijnen gehaald..
En Michael... Michael was eigenlijk liever naar oma gegaan...
"Gaan we niet naar oma" vroeg hij toch wel teleurgesteld, toen hij merkte dat ze niet naar Arnhem reden...
Oma was toch wel gaver dan Disney...
Oma zegt maar niks.. naar geniet stiekem wel...
Bij de Disney park arts blijkt Luna toch wat uitdrogingsverschijnselen te vertonen..
Veel drinken.. en vooral cola is het advies...
Van... dan gaat de voordeur bel... twee lieve gezichtjes gluren door de ruitjes...
De honden blaffen niet maar zijn wel enthousiast...
Ze blijven keurig ik het halletje zitten als ik iedereen binnenlaat..
Willem is al naar de crematie....
Dochter en schoonzoon zijn al snel weg..Dreamfields wacht op hen..
Britt duikt meteen de vlonder op...
"Oma heb je een emmer of een potje..."?
Ze heeft al meteen weer beet...
Isa duikt in haar mobiele werkzaamheden; spelletjes.... YouTube.... chatten...
Wat een rust... zo mag oppassen en logeren nog wel even duren..
En alle snoep, gekregen van leerlingen bij het afscheid,  komt ook wel op zo...
"Oma laten we vanavond barbecuen", oppert Isa...
Zij zal alles wel regelen want dat heeft ze op het schoolfeest ook gedaan...
De mentor heeft op haar rapport nog een extra bedankje geschreven daarvoor...
Van... als Willem thuis is en zijn verhaal heeft vertelt, ga ik de winkel dus maar in..
Bbq it is..
Het wórdt een dolle avond..
Willem en Britt hebben elkaar weer gevonden en hangen de clowns uit...
Isa verzorgt inderdaad uitstekend de barbecue en ziet het gedoe van Willem en haar zus met lede ogen aan...
We are Friends begint Willem ineens in het Engels...
Hasst du denn Freunde... vraagt Isa broodnuchter in vloeiend Duits... waarop we allebei de enorme slappe lach krijgen..
Het is sowieso weer een dag vol filosofische uitspraken;
"Oma"....?
Ja Britt...
"Waarom noemen ze herdershonden gevaarlijke beesten"...?
Ik denk lieverd dat ze er niet zoveel van afweten als jij...
"Maar oma... je hoeft toch niks te weten. Je hoeft het alleen maar te voelen "
#omasmeltmomentje....
Of deze;
"Gezellig hè Oma, bbqen"...?
Ja Isa, zeker gezellig...
"Ik héb er heel lang over nagedacht om vegetariër te worden wist je dat.."
Nee lieve schat, dat wist oma niet...
"Ja maar weet je oma ik vind teveel diverse vleessoorten lekker.
Daarom ben ik maar flexitariër geworden... sommig vlees eet ik wel en sommige niet, "
#lieveflexiwijsneus
En wat te denken van Britts logica;
Oma: jouw nieuwe juf is toch zwanger?
Britt: Ja hoe kan ze anders haar hele lichaam dun hebben maar haar buik dik
Of:
Oma... nu ben ik bijna een tiener en dan vind ik sommige dingen niet leuk meer hoor, dat moet je toch begrijpen...
Van... deze oma geniet weer...
Behalve dan als ik het ziekige koppie van Luna op de familie app voorbij zie komen...
Dan hebben oma's zorgen...
Maar verder is mijn eerste vakantiedag TOP.... ik had 'm niet anders dan als oma willen beginnen...















Geen opmerkingen:

Een reactie posten