vrijdag 20 juli 2018

20 juli 2018

Dag van:
That day after. .
Wakker worden in je eigen bed... in je eigen huis.. en toch even het idee hebben dat je ergens anders bent...
Poes, die helemaal tegen je aan ligt te spinnen, blij dat je haar  verlost hebt uit het pension hok van 3 bij 3...
Want...ook al is het nog zo'n goed dierenpension... alleen is maar alleen in zo'n hok..
Vertrouwde geluiden beneden horen van Willem met de honden.... maar ergens in je achterhoofd de zen muziek geluiden... de pannenkoeken geuren.. en plons in het zwembad verwachten...
Van.... thuis...
Koffers uitpakken... wassen draaien.. en plekjes voor de souvenirs vinden...
Willem die trots mededeelt dat hij wel 3 kilo is afgevallen in de vakantie... en nu echt doorgaat met diëten...(natuurlijk schat... denk ik met nog een kampeer vakantie met vrienden en de bbq vanavond in het verschiet)...
Willem die met de buurman de rommel van hun tuin renovatie gaat opruimen en wegbrengen..."en oh ja... ik ga zo ook naar de kapper" roept hij nog even tussen het sjouwen van stenen en oud hout door. .
Hmmm... ik moet vandaag ook cadeautjes voor mijn vriendinnetje kopen die morgen 60 wordt.... en boodschappen doen... en eigenlijk ook op die kraamvisite waar ik nog niet aan toe kwam...en de vakantiefoto's nog van de camera en mobiel halen.... en salades maken voor de barbecue bij de buren vanavond....(hebben jullie de 'en's' geteld)
Van... ach.. niet moeilijk doen.. het is vakantie... wat vandaag niet kan, komt morgen wel.. en anders overmorgen..
Van... wat is de hitte hier toch anders...
Nederlandse hitte legt een vochtlaagje over je lijf lijkt het wel...
Doe mij dan toch maar de zee warmte...
Vóór de rest lijken we écht wel op een tropisch land..
Het grasveldje naast ons is compleet geel en ook het speeltuintje aan de overkant heeft een geheel andere ondergrond kleur gekregen...
Bloemen en struiken hebben de moed al opgegeven...
Van.. maar nu eerst snel een cadeau scoren...
En dát is natuurlijk altijd raak in de wereldwinkel...
Even nog voor me houden want anders leest ze straks wat ze morgen krijgt in de blog...
Nu de boodschappen voor de salades vanavond voor bij de buren bbq....
Tomaten, ui, verse blaadjes basilicum, mozzarella, feta...
En voor de andere salade roquefort, crème fraiche, yogonaise, appel, meloen en witlof...
Laat mij maar kokkerellen...
Van... Willem vertrekt naar de kapper... ik naar dromenland...
Legaal een middagdutje... siësta mag bij hittegolven...
Dan als de wiedeweerga de salades bereiden en wassen ophangen.......
Om 18.30 uur precies, steken we, met twee grote schalen in de hand en de souvenirs, het gele grasveldje over...
We zijn er....
Van... verwend worden met een heerlijk aperitief.... Prosecco met vlierbessen siroop, munt blaadje en schijfje limoen...
Heeeeeeeeeej vlierbessen siroop... Bulgarije memory. .. hebben we dat hier ook...?
Bio winkel... wordt me verteld.... nou ik weet waar ik morgen te vinden ben...
Van..... wat een gezelligheid..... ernstige gesprekken.... lachsalvo's... en wat en heerlijk eten met als toetje... verrassing... ijskoffie ....
Van... maar daar eindigt de avond natuurlijk niet...
We blijven lachen en lol maken...
Muziek luisteren...
Ervaringen delen...
Naar Willem kijken met zijn clowneske buien...
Van... pas als we ongeveer 6x gezegd hebben dat dit écht het laatste drankje was... aanvaarden we de terugreis over het gras...
Of Peter een taxi moet bellen... ach laat maar... we nemen de kruiwagen wel...
Gezelligheid kent geen tijd... maar het is ondertussen wel half drie 's nachts. .















Geen opmerkingen:

Een reactie posten