zondag 22 juli 2018

22 juli 2018

Dag van:
Een mijlpaal. ...
Mijn 365ste blog...
Vandaag precies een jaar geleden begon ik met elke dag wat op te schrijven...
Belevenissen... gedachten... ideeën. .. alledaagse dingen...
Op hoogtijdagen, zo zeggen de statistieken, heb ik gemiddeld zo'n 350 lezers .....
Wat leuk dat jullie elke dag even een kijkje nemen en die soms zo dwaze verhalen waarderen....
Ik probeer er vast een zeker mee door te gaan.. maar het kost best wel veel tijd elke dag...
En soms waren er ook wel eens dagen met tegenzin bij..
Maar als ik dan weer las "We genieten zo van je verhaal".... dan is dat tegenzin gevoel zo over...
Het begon allemaal met vakantieblogs op Facebook...
Dat deed ik al jaren...
Malle vakantie verhalen bij foto albums...
 Tot ik steeds vaker hoorde: " Ach zo jammer dat het weer voorbij is.. kan je niet elke dag schrijven"....
En dan heb ik dus geprobeerd... een jaar lang....
En ik ga door... met vakantie verhalen... met dagelijkse beslommeringen... soms wat langer... soms wat korter...
Met dank aan jullie die er elke keer weer van genieten...!

Van ......vanmorgen was ondanks de warmte toch een uitslaap dag...
Dat is dan weer het voordeel van thuis,  je hoeft niet op gestelde tijden aan het ontbijt te zitten...
Zou je natuurlijk kunnen zeggen, neem dan volgende keer een appartement, maar dan komt de andere kant in mij weer opzetten, ik hou zo van luxe 1x (of 2x of 3x per jaar.)..
Niet zelf alles hoeven doen, ontbijtje staat klaar, de afwas wordt gedaan, met 1 druk op de automaat direct koffie, verse broodjes en fruit...
Tja.... dan het vroege opstaan maar voor lief nemen en niet zeuren...
Des te meer nu genieten van weer uitslapen...
 Van. ... je weet gewoon's morgens niet meer wat je aan moet trekken...
Het liefst zou ik de hele dag in mijn luchtige big slaap t-shirt blijven lopen maar ja... dat is geen optie...
Luchtig is niet luchtig genoeg.... en wat je ook aantrekt, het zweet loopt toch wel overal langs en over...
Van.... je zult toch hond zijn.... ik moet er niet aan denken...
Al hebben die tenminste wel hun zwembadje in de tuin staan...
Elke dag water ballet.... elke dag water pret....
En tussendoor liggen en hijgen ze wat...
Van... niet dat wij het anders doen hoor.. zitten, hangen, beetje kletsen... Willem tv kijken... ik doezelen en nadenken of mijmeren...
Wat kan een mens toch veel gedachten hebben...
Willem een ik kijken Formule 1.... wat en mam die Hamilton...
Van.... Willem verrekt naar dochter 2.... in het Brabantse land...
En laat ik maar eens boodschappen doen dan...
En mens moet veel drinken deze dagen... veel meer nog dan eten...
En aangezien ik nog die vakantie modus en beetje heb, heb ik al helemaal geen zin om te koken. .
Van.... ik ga het huis maar een beetje opruimen en schoonmaken. .
Waar de honden naar binnen komen lijkt het wel een zandbak van al die zwembad poten die daarna via het zand weer naar binnen komen....
Maar ai ai ai... dat valt nu even niet me met dit weer...
Toch oogt het huis weer wat....
Heej..... ik had toch nog ergens in een kast twee tafel ventilatoren....
Van... toch eens even opsnorren....
Onder de onderste plank van de beddengoed kast... zie je wel....
Eerst ale mappen en het beddengoed eruit en nu de ventilatoren...
Pats. . daar sneuvelt een plank. ...
En. . pats.... de tweede plank ook...
Ben ik nog verder van huis...
En de steuntjes  waar de plank op liggen zijn kapot en laten een gat in de kast wand achter...
Ik baal... wel de ventilatoren. . waarvan eentje ook nog eens krakkemikkig... een bed vol spullen uit de kast... en geen steunen voor planken...
Daarbij begint het te schemeren en kan ik nu de boel ook niet repareren...
Naja... morgen weer een dag....
De krakkemikkige ventilator naar naast het bed, de andere naar beneden. .
Van....wieuwieuwieuw jankt Borre onophoudelijk....
Wat nu weer....
Borre staat niet op...
Oei..t is serieus.....
Tóch maar roepen om te kijken of hij echt niet kan komen...
En ja... hij strompelt op 3 poten naar me toe en ploft dan neer...
Ik mag wel aan de poot komen.... maar ben geen dierenarts om te kunnen constateren wat er mis is ...
Eerst maar eens koelen die poot...
Handdoek... koud water en ijsblokjes...
Borre laat het allemaal toe...
Van... het helpt wel... hij staat op en staat zowaar op zijn poot...
Eventjes dan... daarna hinkt hij weer ...
Nog maar eens koelen...
Nu werkt het nog beter... Borre loopt er weer op... zijn pootje trilt wel...
Pfieuw... was dat schrikken....
Willem toch maar even erover appen...
Díe zit nog heerlijk in de wok....
Wedden dat de schaal haring al leeg is...
Van.... de rest van de avond maar een beetje hondjes vertroetelen.... wat tv kijken... Engelse huizen die gekocht of verbouwd worden en zo... ik vind dat heerlijke programma's...
En dan languit op bed waar de krakkemikkige ventilator voorgoed de geest laat...
Ach ja... dan maar weer een nachtje zonder zuchtje wind...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten