donderdag 26 juli 2018

26 juli 2018

Dag van:
Je bent mooi zon .... je bent echt mooi.... maar je bent zó veel....
Heb ik vannacht heel rustig door kunnen slapen.... mijn hoofd tolde van de door elkaar dromen... de een nog gekker dan de ander....en om zeven uur wakker... van zon....
De straaltjes die van je gezicht lopen vanaf het moment van bewegen....
Mijn maag die samenkrimpt ....
Blij met de zon.... maar mag het ietsje minder. ....
Van... Nederland wordt sowieso beheerst door de weersomstandigheden... op sociale media... in de krant... op tv. . in de winkel... je hoort niks anders of het gaat over het weer...
Niet alleen mensen worden gewaarschuwd maar ook beesten...
Hoe zouden ze dat toch in Afrika doen waar de zon dag in dag uit schijnt en het altijd warm is...(behalve dan hun aangepaste leefwijze)....
Van.... één groot voordeel zit eraan.... de winter kan nooit meer echt winter worden met die opgewarmde zee... en dat vind ik dan dus wel weer een zege...
Want hoe zeer de hitte ons ook kan bevangen... niets vind ik erger dan ijzel en gladheid...
Van... komaan. . vandaag shoppen met vriendinnetje Annet en mijn haren door haar laten knippen. .
Shoppen natuurlijk eerst. . uitverkoop...70% al van de spullen af...
"Ja maar ik moet ook een glutenvrij gebakje nog hebben hoor voor de visite vanavond"... roept Annet...
Winkel in.... winkel uit.... winkels in... winkels uit...
Van....Xenos en alle religies op een rijtje.....
M'n glutenvrij gebakje herinnert Annet me...
Ja... ja...
En net op het moment dat we zeggen dat we vandaag qua koopjes  niet gaan slagen,  en op glutenvrij gebakjes jacht willen gaan,  lopen we een winkel binnen waar we teveel leuke dingen zien hangen...
Te heet om te passen. .?
Lang leve de airco. .. slimme winkels....
Passen, passen, en nog eens passen...
Een leuk tuniek voor Annet.... twee blousjes voor mij...
Van... nu het glutenvrij gebakje dan. ..
Nee... eerst koffie... op het terrasje...
Kopje koffie... bitter lemon.... sigaretje. . praatje hier... praatje daar....
Op naar de bakker.... of... nee toch eerst even bij de bio winkel kijken of ze vlierbessen siroop hebben... of elderlimonade (hetzelfde)...
Jaaaaaaaa.... hebben ze!!!!
Jammie.. jammie... jammer alleen dat het hier in Nederland zo prijzig is maar geen gezeur ik verwen mezelf gewoon...
Onder het mom van... vlierbessen zijn goed tegen hoge bloeddruk en verminderen overgewicht... hoe mooi kan ik het hebben...
Van jaaaaaa.... de volgende stop is het glutenvrij gebakje... maar tja... Annet en keuzes....
................welke......
................ van de vijf......
..............mokka......
.......... nee toch chocolade.....
..... welke zou jij nemen.....
........euh....
.............. moeilijk hè......
.... zijn dit de enige.....
..... ze zien er allemaal lekker uit....
..... welke zal ik nemen......
Doe de chocolade maar....
Van... pfff hè hè het glutenvrij gebakje is binnen....
Nu gauw naar het kruitvat voor MUGGENSPRAY......!
Straks op de camping krijgen die krengen mij er niet onder....
Van.... de Action daar wil ik ook nog wel heen oppert Annet. ..
Nou móet ik nog twee witte t-shirts voor Willem erbij halen dus mij komt dat wel goed uit maar ik zit wel met dat gebakje in die snikhete auto in mijn maag...
Annet wil de gok wagen...
Zij haalt haar spullen... ik de t-shirts.... én twee solarlampjes (handig voor de tent zodat je die in het donker ook ziet) ... en een lantaarntje... (leuk voor op de camping tafel)...
Kijk dat bedoelde ik dus gister met de haat liefde verhouding die ik met de Action heb.... je slaagt altijd maar komt ook altijd met meer de winkel uit dan je lief is...
Tenminste... ik dan....
Van..... het glutenvrij gebakje is zacht maar...... gaat het nog wel redden tot de rit naar huis en dus de koelkast...
We komen binnen... Annet loopt naar de koelkast.... struikelt... en... dat was dan het einde van het glutenvrij gebakje....
"Nu moet ik helemaal naar de andere bakker voor een nieuwe" (de weg oversteken duh....)
Enfin... mijn haren zijn geknipt.... de vlierbessen siroop geproefd.... en als ik weer huiswaarts keer, steekt zij de weg over... op naar het volgende glutenvrij gebakje voor de visite vanavond...
Van..... Willem was naar zijn moeder.... geduldig hoor ik al zijn verhalen aanen ga douchen om de kleine prik haartjes kwijt te raken....zodat hij zijn social media verhaal over zijn moeder weer kan delen....(Willem en ik schrijven beide het liefst in afzondering)....
Het wórdt een prachtig verhaal...
Aansluitend eten we lekker Indisch...
Dat is het beste dat je nu kan eten met dit weer...
Van... nog met camping voorbereidingen... de luchtbedden checken....
Oeps... vorige vakantie de lekke bedden weggegooid... nog drie over... morgen dus bijhalen. .
Oeps.... vorige vakantie de kapotte tuinstoel weggegooid.... komen er eentje tekort.... ok morgen dus maar bijhalen...
Van.... eindelijk de vakantie foto's van Sozopol van mobiel en camera gehaald... ruimte maken voor de volgende vakantie....
Buurman en buurman aan de klets over de schutting... waar zou het over gaan...?
Ach laten we het eens over het weer hebben...
Die twee kunnen de laatste tijd niet zonder elkaar...
Of ze kletsen met elkaar buiten.... of ze beken elkaar... of ze appen....
En hemelsbreed zit er slechts 20 meter tussen onze huizen.....
Van .... tjonge een buitje tje tje.... twintig druppels die ter plekke op de tuinstoel kussens verdampen.... alsof er geen druppel viel....
Eén keer met je ogen knipperen en niemand gelooft dat het geregend heeft...
Van..... darts kijken.... zelfs ik blijf naar deze zinderende partij kijken...
Als bonus nog een schitterende VPRO documentair over de band Normaal....
Hoe dicht kun je bij het leven staan....
Hoe Achterhoeks eenvoudig kun je een leven leven en alle aspecten van het leven raken....
Hoe raak kunnen opmerkingen zijn. ..
Niet moeilijk doen maar høken.....
Van... ik hoorde overigens vanmiddag op de radio ook een mooie wijsheid.... management mensen moeten minder eisen stellen maar doelen...
Ik schrijf m hier maar even op... dan vergeet ik hem niet meer....
 Van... zo en dan nu de warme klamme nacht maar weer in....
Niet bewegen..... zachtjes door blijven ademen....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten