woensdag 11 juli 2018

11 juli 2018 Vakantievoorbereidingen

Dag van:
Reis voorbereidingen...
Zijn de papieren in orde...
Paspoorten in de tas. .
Koffers uit de schuur...
Alle kleren die mee moeten gewassen en héél (bij ons een steeds terugkerend probleem... blijven hangen in wieltjes van bureaustoelen op school... blijven hangen aan kinderhandjes of hondentandjes)...
De gegevens verstuurd naar de achterblijvers....
De medicijnen ingepakt als zo ook de batterijtjes voor gehoorshulpstukken....
De juiste kleur oorbellen uitgezocht bij de kleding...
De extra stekkerdoos klaargelegd...want oh die accu's van mobieltjes en camera's, elektrische tandenborstels,  scheerapparaat...en mens kan niet meer zonder....
Notitieblok voor Willems gedichten kriebels (maar ook de mijne)
Boeken niet vergeten...
Willems onmogelijke zonnenhoedje... en zonnebrandcrème factor 593 of zoiets...
Van....we moeten ook de kinderen niet vergeten te bellen..
En oh de dieren moeten op tijd in het pension zijn. .
Óók hun paspoorten moeten mee .. en het maandje voor poes en haar speelkleed...
Dan ook maar 3 botten voor de honden....
Van... vooral ook niet vergeten de auto van Willem bij de garage op te halen, die daar voor reparatie van de stabilisatie stang is... en de leenauto dus terug brengen...
Zal ik toch nog "lang parkeren" reserveren op Schiphol...
Van....en... dan nog... geld wisselen bij het GWK.... want we gaan weer eens ouderwets met ander geld betalen... de lev's en stotinki's...
Hoe zat het ook alweer. .50 eurocent was 1 lev ...?
En de Lev was het papier en dat stotterstink ding was het muntje...
Van....laat ik ook maar wat wasmiddel meenemen want Willem kennende draagt hij een week die broek die zo lekker zit...
Niet te strak. . niet knellend in het kruis.. mee verend over het dijbeen...ja het luistert nauw bij Willem...(eigenlijk niet nauw dus.. naar ruim)....
Van. ..wooow... zou ik bijna vergeten Nescafe mee te nemen.. ja ja.. voor als de koffie daar niet te drinken is en Willem hoofdpijn krijgt van cafeïne tekorten....
Van.... en een naai setje moet ook in de koffer.. voor de eeuwig uitstekende beugels in die onmogelijke push up bh's...
Dat scheelt weer een hoop hinderlijk geprik in de flanken...
En over prik gesproken... waar haalde ik ook alweer die goed werkende muggenspray...
Anders weet ik precies hoe het gaat... een Willem die de hele nacht op muggen jacht is een ik die dan geen oog dicht door doe...
Ja kijk... gehoorapparaten uit en ík hoor geen gezoem meer... hoogstens word ik wakker van de jeuk.... zet ik met mijn nagels een kruisje in het bultje  en slaap weer verder...
Maar Willem gaat de strijd aan... mijn oer jager zonder jachtgeweer...
En krijgen zal hij ze... met simpel wegjagen neemt hij geen genoegen...
Ze moeten dood.. hij wil bloed zien... en dan vooral voordat hij zijn eigen bloed erin terugziet...
Van...de meeste reizigers maken zich wellicht druk om kleding en schoeisel...
Mondaine dames over krultangen, make-up en föhn...
Macho mannen over schoon ondergoed...en de juiste aftershave...
Willem en ik weer met heel andere dingen dus...
En toch komen bij ons uiteindelijk ook kleding en schoenen er wel in...
Och ja... en schoon ondergoed natuurlijk... met plastic zak om het gebruikte weer in te doen...
Zoveel om over na te denken... zoveel om nog te doen...
Van...gisteren boven schoon... vandaag beneden...
Ik hoor Willem beneden al fluiten...
Zojuist te horen gekregen dat de reparatiekosten voor de auto meevallen..
Da's altijd lekker zo voor de vakantie. .
Van. . zou dat wasje nog droog worden als ik het er nu ingooi..?
Proberen waard natuurlijk.
En he... hoe is het weer daar in onbekend Bulgarije eigenlijk...
Ben helemaal niet thuis qua kennis over dat land...
Heb toevallig gisteren gelezen dat rozenolie (of all things) het souvenirs to have is...
Ik weet dat het gehucht waar we verblijven in de 6e eeuw vóór Christus gesticht is door de Grieken (je zou dus denken dat het wel snor zit daar)...
Óók heb ik vernomen dat het hotel niet echt dicht bij het centrum is maar wij wandelaars zouden daar geen probleem mee moeten hebben(ik vertel er niet bij dat het 25 minuten over en stoffige hoofdweg is) en er rijdt iets van een toeristentreintje voor een habbekrats...
Erg prettig is dat sigaretten er €2,60 kosten... een biertje €1,00 en je er met z'n tweeën eet voor zo'n €15,00 euro...alleen weet ik niet of dat nou het lokale gerecht met ingewanden was of een gewone schnitzel... en aangezien ze daar amper een woord over de grens spreken ben ik bang dat we voor culinaire verrassingen komen te staan...
Van... laat ik ook maar boterhamzakjes meenemen in de koffer.. je kunt immers nooit weten...(doggybags)...
Niet dat we het mee naar Nederland terug zouden willen nemen als souvenirs (dan maar rozen olie) maar wel om er op een nette manier vanaf te komen..
Van... enfin.. niet alles loopt van een leien dakje... zou ook te mooi geweest zijn...
GWK heeft geen Lev's.... die hadden we moeten bestellen..
Willem raakt al in een staat van paniek en ik ga er vanuit dat in Bourgas, het vliegveld, toch wel een pinautomaat zal hebben... toch... niet dan...?
En anders wel in,  of all places, Sozopol want dat kan niet in 6e eeuws vóór Christus tijden zijn blijven hangen...
Ja maar we moeten geen euro's hebben maar Levs.. . hopeloost Willem....
Nee hè... Willem!!!!!!....
In elk land komt de munteenheid van dat land uit het geldlaatje ...
Ow.... oh ja.. stamelt hij ietwat gerustgesteld...
Van... nu begin maken met huis aan kant... dieren naar het pension... verder met het huis..
Toch ernstig jammer dat het nu eens blinkend schoon is en we er zelf niet van kunnen genieten...
Als we terugkomen zal de invasie honden er wel meteen weer een puinhoop van maken en hebben we nog geen dag van een schoon huis kunnen genieten...
Van... koffer pakken...brrrr wat een pokkewerk vind ik dat toch steeds weer...
Gooi ik er kleren in, weet ik nu al dat ik ter plekke toch beter die andere jurk... rok.. blouse... had mee kunnen nemen....
Van...zwikkie overdag kleren... zwikkie avond kleren.... niet teveel schoenen want de ervaring leert dat je toch de ganse dag op slippers loopt...(dikke voeten... warmte.... vocht vast houden. . dat dus)...
Van... toilettas... en laat ik dit keer toch alsjeblieft alle vloeistof dingen daarin doen... en niet in de handbagage...
Bij de taxfree shop mik ik wel wat deo uit een test flesje onder de oksels... is prettiger voor de medepassagiers...
Ik raak tenslotte zelf ook regelmatig bedwelmt door diegenen die rijkelijk de parfums uitgeprobeerd hebben... met een mentaliteit van.. proberen,  proberen, nog meer proberen,  maar niet kopen...
Bij mij is het dus gewoon gebruiken, gebruiken, niet kopen...maar dan met mate... en maar één luchtje...want de mijne zit in de koffer...
Van... nu niet lummelen... opschieten.. ik heb tenslotte nog maar een paar uur slaap tegoed...
Vannacht om kwart voor 2 gaat de wekker...
Bulgaria... we komen je ontdekken....!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten