woensdag 10 april 2019

10 april 2019

Dag van:
Vreemd geslapen door het overlijdensbericht van gisteren...
Waarom me dat toch nou ineens zo bezighoudt......?
 Op naar school...
Uitstapje openlucht museum vandaag met de kinderen...
We gaan keuterboeren....
Overvolle dag... want we hebben ook nog een verjaardag van een juf...
Nog de laatste voorbereidingen....
Laatste uitleg...
We gaan naar de boerderij zoals die er vroeger uit zag toen opa en oma klein waren...
(Nog verder daarvoor is zo'n los begrip dus ik hou het hier maar bij)
Dus... vervolg ik... met opa en oma huisjes (van leem????).... opa en oma bedden....(al hebben opa en oma waarschijnlijk nooit in een bedstee geslapen)....en nog met opa en oma dingetjes...
Van de bus in....
En de tram in....
"Ben jij een opa?"... vraagt een van de kleuters aan de conducteur...
Gelukkig... dat is hij....
Naar het kindererf.....
Helpen op de boerderij....
Hooi halen met de kruiwagens...(jawel voor de oma koe want kijk... die ligt alleen maar te slapen...).... emmertjes water pompen... vegen.... de kippen voeren... schaapjes tellen.... euh voeren....en op naar de keuken van de boerin....
Ik wou dat deze oma nog zo'n fornuis had.... zo gezellig. ..
Appels schillen een uitboren.... arretjes cake maken.... pannenkoeken bakken.... bruine binnen met spek koken....
En allemaal aan tafel....
"Mijn oma heeft ook zulke messen" (zie je wel... het verhaal van de juf klopt)....
Van... niet alles is even lekker....
"Mijn opa eet lekkerderste dingen ".....
Van. . de lieve boerin bedanken... en op naar de bus die ons er maar school  brengt....
Vol verhalen weer naar huis...
Wij hebben nog een digitale bijeenkomst... en een dagverslag te schrijven.... en een overdracht....en de foto's moeten nog op de computer....
Inmiddels stromen de reacties van papa's en mama's al binnen....
Het was een succes!!....
Van.... boerenkool, zuurkool en Hema worst....
Dieet technisch onverantwoord maar het smaakt wel...
Willem die bij de buurman voetbal kijkt...
Ik werk de mail nog door en bel mijn oude klasgenootje/ vriendin...
Mijn oude middelbare schoolklas is in beroering door het overlijden van onze oude veel te jonge klasgenoot...we inboxen wat af naar elkaar....
Mijn oude klasgenoot vriendin aan de telefoon.....zelf ook kanker.... en ik verstaan de kunst van naar elkaar luisteren....
Praten gaat daarom ook altijd makkelijker....
We steken de draak met die rotziekte maar nemen haar ondertussen ook serieus...
We lachen lachsalvo's en pinken traantjes weg....
 Cynisme, satire, sarcasme, afgewisseld met hoop, vertrouwen en liefde....
We kletsen bijna 2 uur....nu kan het nog. ....ooooh je bedoelt dat je batterij anders leeg is..... (dát dus)......
Geen haar op je hoofd die daar aan denkt.... maar je hebt geen haar... (en dat ook)
 En we vertellen elkaar dat het goed komt... hoe dan ook.....(dus dát)....
In de meivakantie gauw naar weer eens richting Zeeland....
Over opa en oma dingen praten..... en ouwe oma dingen doen, shoppen dus.... en op een terrasje ouwe oma wijn drinken....omdat we bijna zelf bijna in een museum thuis horen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten