zondag 28 april 2019

28 april 2019 Reisvoorbereidingen

Dag van:
De day after....
Iets met kater....
Een verward en verkreukeld hoofd om de hoek van de kamer...
Au mijn hoofd....
Tja Willem.... dat zat erin...!
 Van... ik lees de krantenberichtjes over de afgelopen dag en nacht....
Een regen van klachten als nooit eerder tevoren....enorm....!
Over de harde muziek....
Van... nou hoorde je mij niet klagen gister in mijn blog... maar wel benoemde ik het geboem en gedreun....
Schreef ook dat het niet gezond kon zijn....
En zie hier... niet alleen Arnhem maar ook de omstreken op de barricades tegen de harde muziek....
Tja... wat ik dan niet begrijp eigenlijk, is dat je oordopjes aangeboden krijgt omdat je anders gehoorbeschadiging oploopt.... en als je slim bent neem je die direct aan,  maar dat dan niet gewoon de muziek zachter gezet kan worden....
Je zet de muziek hard maar deelt vervolgens dopjes uit om het weer zacht te krijgen...
Dus zet gewoon die volume knop zachter....toch...?
Dan is het probleem ook opgelost.... en het scheelt een zee aan weggegooide plastic dopjes na afloop.....
Van... maar goed, ik zal het wel weer niet begrijpen of iets over het hoofd zien....
Wellicht is dat bottengerammel, teennagelgetril, maagkantelingengevoel, adamsappeltotmoesinjekeelgeratel, de bedoeling.....
Dat dus.....
Volgend jaar neemt de burgemeester maatregelen....
Wat wil hij doen...?
De volumeknop zelf terugdraaien.... de wind de andere kant opsturen.... strenge controles ,nu niet op drugs of anderszins maar op decibellen....
De decibellen maatregel.... het nieuwe 2020 woord!
Het zal me benieuwen....
Van..... en Willem dus een kater...
Hij draagt het manmoedig moet ik zeggen...
Soms kan hij zichzelf zo zielig vinden na een avond doorhalen maar vandaag is hij echt een man....
Nou ja.... zolang hij niet bukt dan....
"De hele wereld draait Wampie"....
Ach schat... dat doet hij al jaren.....als de aarde niet zou draaien dan pas is er écht iets aan de hand....
Ja sorry hoor... ik ben keihard in zo'n geval....
Willem kijkt dus maar wat snooker op tv....
Wordt hij rustig van zegt hij....
Het lijkt mij meer een gevalletje van 'blijft' hij rustig van....
En ik....?
Ik tref reis voorbereidingen...
Zoek de plattegrond van Parijs maar weer eens op.... die heb je daar hard nodig in de wirwar van straatjes, steegjes, pleintjes en boulevards...
Wat dat betreft is Barcelona epen stuk handiger gebouwd.  ..
Barcelona bestaat uit vierkantjes... je komt altijd weer goed terecht....
In Parijs niet.... het lijkt daar of geen enkele straat in verbinding staat met welke andere straat dan ook....
Maar goed... verdwalen in Parijs is geen straf... en kom je er echt niet meer uit dan pak je de metro.... volgens mij de enige logica die Parijs bezit....
Er is altijd wel een metrostation in de buurt van waar je zijn moet....
Van... heb je trouwens wel eens een plattegrond van Parijs in je handen gehad.....?
Werkelijk elk straatje, steegje, watertje, gebouw, boulevard, monument, metrostation, staat erop...
Ik zou zeggen.... zéér uitgebreid dus.....
Onmogelijk uitgebreid eigenlijk....
Want heb je zo'n plattegrond ooit wel eens uitgevouwen......?
De meest logische plek om dit te doen is op een terrasje... en op terrasjes zit je veel en vaak....óók in de winter.... want elk terrasje is verwarmd....en Parijzenaars bekijken graag Parijzenaars.... en toeristen wellicht....
Nou zit je dan op zo'n terrasje dat altijd overvol zit....
En Parijzenaars zijn knusse mensen, dus..... je zit hutjemutje op en naast elkaar.... jouw stoel en die van jouw buurman kennen géén tussenruimte....
Nu pak je die plattegrond.... en begint met openvouwen.....1x...2x.....3x..... jouw tafel is nu gevuld.....6x....8x.....12x...... je wringt je tevergeefs in alle bochten, raakt verstrikt in het papieren wegennet van Parijs, en dus heb je voor je het weet de tafel van je buurman eveneens in beslag genomen....
Dat dus....
Van.... even op straat zo'n kaart uitvouwen doe je ook niet want, in ieder geval, mijn armlengte steekt zich in de verste verte niet wijd genoeg uit om alle arrondissementen in beeld te krijgen....
Daarbij zijn straten, steegjes en boulevards, de drukst bewandelde plekken in de stad....
Voor je het weet heb je een voorbijganger aan een bloedneus geholpen....
Ik zeg je.... kaartlezen in Parijs doe je niet voor je lol....
Maar goed.... je hebt het kreng nodig voor noodgevallen....
Hij zit in ieder geval in mijn koffer dus....
Van..... volgens de weerberichten wordt het aangenaam en blijft het droog....de kleren zijn dus snel uitgezocht en ingepakt...
Nu nog wat toiletartikelen en medicijnen....
Van..... het huis moet schoon...
Ja zo ben ik wel....
Thuiskomen in een vlooien plaag zal mij niet gebeuren....
By the way.... Willem kijkt nog steeds snooker....
De bovenverdieping eerst maar....
Van boven naar beneden werkt wel zo logisch....
Anders geldt het straks voor de Eifeltoren... dan is het handiger als je beneden begint....om de top te bereiken....
De kamer waar Babeth deze week verblijft is een wirwar van kleding en examen huiswerk....
Maar aangezien zij ook nog in after Koningsdag sferen verkeert, elders..... laat ik dat maar zo...
Iets met er omheen stofzuigen.....
Van.... oeps de boodschappen.... je zou ze bijna vergeten....
En beide meiden van Willem eten mee vanavond....
Dat wordt dus een soepje....lekker makkelijk....
"Je vergeet toch niet de broodjes voor in de auto vannacht hè".... klinkt het moeizaam uit de stoel voor de tv....
Jeetje dat jij met je kater aan eten kan denken......
"En een thermoskan koffie"....
Daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen... al lijkt water me nog beter in de toestand waarin mijn wederhelft zich bevindt....
Gauw de boodschappen dus maar....
Van.... drie duffe gasten in stoel en op bank....
Oh koning oh koning... je feestje heeft wel wat impact gehad....
En de soep is nog niet op of ik begin beneden aan de schoonmaak....
Willem probeert mee te helpen.... alleen zijn hersens werken nog wat traag...
Hanna kan het geluid van de stofzuiger nog niet helemaal handelen en vertrekt naar huis..... helaas... ik verstrek geen oordopjes....
Babeth waagt zich aan het opruimen der kamer.... niet bukken Babeth...!
Van... dan het timide snoetje van Willem als hij de honden naar het pension moet brengen....
Het is toch wat.....
Van... ik poets, ik boen, ik sop, ik zuig.... en ben er klaar mee....
Nu de uiterlijke mens....
Haren doen.... douchen... nagels lakken....
En..... uiterst vroeg maar bed... want we moeten uiterst vroeg op....
Paris nous voilá.......
Van... euh... dat dacht ik...
Maar... buurtjes voor de deur...
Nachtpon weer uit.... föhn aan de kant.... instructies kattenvoer verstrekken... nog wat drinken....
Nu dan.....
Ja... ik lig....
En over vier uur gaat de wekker....
Paris nous voilá... comme si of comme ça.......

(Ik ga mee)

(Oe lala ma manicure)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten