woensdag 24 april 2019

24 april 2019

Dag van:
Onmogelijk... gewoon onmogelijk. . vakantietijd en dan om kwart voor 7 wakker....
Toch mogelijk dus....
Dan nog maar lekker wat kleuren en een spelletje patience spelen op de mobiel...
Tóch nog een beetje dat vakantiegevoel....
Van.... maar de buurman komt... klusjesdag noemt hij dat...
Vandaag zouden Willem en hij aan de tuin beginnen maar de balkondeur heeft prioriteit...
Dus op deuren jacht....
Dag heren... ik brei mijn baby slofjes wel...... en  wacht. .. op een telefoontje... van de garage... om te horen dat mijn autootje klaar is....
En ik pas op de honden en de poes....
En ik drink koffie....
En eet een beschuitje....
Knisper .... kraak.....
De slofjes groeien gestaag...
Tik tik gaan de pennen....
Van... de lucht kleurt blauw...... en weer wit.... dan grijs... om vanzelf weer blauw te worden...
April weet niet wat hij wil vandaag....
Maar benauwd is het wel....
En ach ja... laten we maar weer eens een record breken...
Omroep Gelderland vertelt dat het de warmste 24 april is sinds.... nou ja... sinds heel lang geleden in ieder geval....
Van... Willem belt....
Na drie winkels en een hoop ergernis over personeel die je naar een doe het zelf zuil sturen.... terwijl ze er notabene lopen om je te helpen nietwaar.... hebben ze een deur...
€513.00 en 6 juni leverbaar....
Tja... dat moet dan maar hè....
Je bent een stuk hout dat open en dicht gaat..... je wenst een ruimte voorbereidingstijd.....en je kost wat.....
Van... ondertussen erger ik me suf aan een handleiding die geen handleiding is...
Want als ik wil weten hoe de Wi-Fi functie op de nieuwe camera werkt,  staat dat niet vermeld....
Oké... Ikea handleidingen zijn de vreselijkste in hun soort... maar daar staat tenminste nog iets in over het onderwerp dat je aanschafte...
Maar in deze handleiding staat gewoon niets....
Ook niet wat de knopjes betekenen....
En nu ben ik erg van de trial and error....uitproberen dus.... maar dit gaat zelfs mij boven mijn pet....
Van... Internet biedt uitkomst.... daar staat wel een goede handleiding....
Maar wel van de zotte dat je eerst elke keer naar de website moet om te kijken hoe het ding werkt.....
Van.... de mannen terug van deuren expeditie...
"Zeg buur... gaan we de tuin ook doen?"...
"Nou buur, laten we es effe kijken!"....
"Da's nog een klus buur"....
"Zeg mij wat buur... wil je koffie...?"....
""Nou buur... dat gaat er wel in"...
En zo zitten de mannen weer op de bank..
"Zeg jij eens wat Wampie... hoe gaan we dat aanpakken....?"
Kijk... dat bedoel ik nou...
Zo uit de serie buurman en buurman gelopen....
En mij vragen hoe nu verder....
Terwijl ik al wel tien keer heb aangegeven wat de bedoeling is....
Een muurtje metselen 'mannuh'....
En dan hè..... "jij kan toch metselen Wampie?"....
Dat dus....
En ja dat kan ik.... maar van beton storten waarop dat muurtje moet rusten, heb ik geen beton kaas gegeten....
"Ow buur... dat is een kwestie van een gleufje graven...."
" Nou buur dat moet kunnen toch"...
"Ik denk het wel buur"...
"Dan hebben we nu een plan hè buur?"....
"Jazeker buur"....
En ze nemen een slok koffie....
"Maar eerst even de schilder afwachten hè buur"....
"Ja laten we dat maar doen buur"
En stilzwijgend zetten ze het koffie drinken voort...
Nee... met dat muurtje komt het wel goed... ahum....
"Zeg buur... ik moest maar weet eens gaan"...
"Ja buur.... de buurvrouw wacht hè "...
"Die wacht ja"...
"Nou buur bedankt hè "...
"Ja graag gedaan buur en tot gauw hè "....
"Ja tot gauw buur"...
Ik zeg: hard gewerkt vandaag die mannen!....
Willem zet Netflix aan een valt in slaap....
"Ik voel me echt uitgerust" geeft hij na drie kwartier aan...
En laat ik me daar nou alles bij voor kunnen stellen in zijn geval....
Van.... de auto is klaar...
Wauw wat een blinkende koplampen heb ik weer....
En wat zoeft het micraatje weer over de weg....
Ik voel me weer VRIJJJJJJJ!!!!!!
Van... de avond.... regenval....
Natte honden in huis na het uitlaten...
Lekker warm bad...
En Emma online.... altijd gezellig...
Maar Emma is bang...
Ze staan op de camping in Wilsum.... en het is noodweer....
Broer Daan is bang.... mama Astrid houdt de stemming erin... en Emma chat... en video belt.... maar dat laatste lijkt me niet zo geslaagd als ik in bad zit...
Gelukkig is er ook een gekke mafkees Willem die er wel aangekleed bij zit..... en  tijd heeft....
Dus chat ik de angst een beetje weg zonder beelden
...en Willem maakt gekke filmpies ter afleiding....
Het onweer en de angst verdwijnen als sneeuw voor de zon... euh... onweer in de nacht dus....
Morgen schijnt vast de zon weer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten