vrijdag 5 april 2019

5 april 2019

Dag van:
Twee jaar in mijn leven
Zo niet weg te denken
Zo eigenwijs gehecht
Ben jij aan mij
En ik aan jou
' s morgens als ik wakker word
Lig je naast me
Tilt je koppie op....
Iedere ochtend weer
Maar pas als ik helemaal aangekleed ben
En naar beneden loop
Neem je een spurt
Om eerder bij het aanrecht te zijn
Dan ik....
Daar sta je klaar
In het het volste vertrouwen
Dat mijn eerste handeling is
Jou eten geven.....
Elke middag als ik thuiskom
Sta je voor de deur
En zie ik je twijfel
Zal ik naar buiten
Of toch eerst
Vrouwtje knuffelen
En op eten wachten
En altijd weer worden het
Die laatste twee
Altijd weer
Als ik je roep
Kom je
Waar vandaan dan ook
Naar me toe gerend
Elke avond
Als ik in bed lig
Niet eerder
Niet later
Spring je
Op mijn nachtkastje
Kopjes gevend
In het vertrouwen
Dat ik de knabbels
En je kauwstaafje
Uit de onderste la pak
Nog even knuffelen
En je waakt weer
Naast me
Over me
Lieve Bengel....
Vandaag 2 jaar.......
De stoerste kat
Die ik ken
Onbevreesd
Tussen drie Duitse herders
Uitdagend
Spelend
De liefste kat
Die ik ken
Zachtmoedig
Aanhalig
Als zij dat wil
De zachtste kat
Die ik ken
Donssachtig
Streepjes vacht
De trouwste kat
Die ik ken
Altijd weer
Terug bij mij
Lieve Bengel
Vandaag 2 jaar
Van..... en natuurlijk zijn de drie grote B's geweldig en zijn daar de meeste verhalen over te vertellen...
Maar oooooh wat ben ik gek op Bengel.....
Vandaar vandaag.... op haar verjaardag.... maar eens in het zonnetje gezet.....!!
Mijn lieve superheldin....
Van...... vanmorgen wordt er dus extra lang geknuffeld... en krijgt ze ook een keer 's morgens haar knabbels.....
De voordeur slaat in het slot en.... hup daar zijn Blitz en Borre ok om te feliciteren....
Ze bestormen bed en Bengel.....
Zo stoer om te zien hoe ze die twee grote joekels de baas is....
Hoe ze ze tot wanhoop toe de twee tergt door onder het bed te duiken waar zij niet onder kunnen.....
En dan steeds haar kopje of pootje even naar voren steken....
En dus nog meer mislukte doch zeer verwoede pogingen om onder het bed te komen....
Van.... maar lang blijf ik niet boven....
Vanaf het water klinken de meest oren tergende geluiden....
Je kunt daaraan merken daar de lente toch écht in aantocht, en zeer dichtbij is hoor....
 De eenden zijn al voorzien van partners en nesten vol eieren...
De reiger is gesignaleerd.... eierrover.....
Twee duiven zitten steevast een paar keer per dag op dezelfde tak die over het water hangt....
En vanmorgen zijn de ganzen gearriveerd....
Het kabaal komt dan ook van deze water gasten....
Niks geen Tinder of welke datingsite dan ook...
Ganzen vinden elkaar gewoon....
In de lucht.... op het water..... waar dan ook....
De paarvorming heeft wat voeten in de aarde....
Oh nee... excuus... die heeft wat vliezen in het water....
Ik hoor geluiden uit de ganzenkelen komen die ik niet eerder hoorde....
Van... en waar let je dan op als gans zijnde hè....?
Verenpracht..... gakgeluid.... zwemvliezen formaat.... ganzen billen.... ganzenlever....??
Het is een waar spektakel....
Maar uiteindelijk vindt men de juiste....
Niks geen verkeringstijd nu... gewoon de relatie beklonken door samen, nog even een snauw aan de anderen nagevend, weg te zwemmen....
Een triest mannetje blijft erover.....
En waarom ik nou mannetje zeg weet ik ook niet.... het kan namelijk net zo goed en vrouwtje zijn....
Och nee.... kijk.... aan de andere kant onder de brug staat nóg een eenling....
Deze twee verstaan elkaar echter niet.  ....
Dit is overduidelijk geen match.....
En waar dat dan weer aan ligt....?
Zweetvliezen...... snavelluchtjes .....ganzenoksel geurtjes.....??
(Zie filmpje)
https://youtu.be/i2L6k5KTKjk
 Van.... en kijk... kijk.... ja hoor... daar heb je de zwanen ook weer.....
Alleen de oudjes... de jongen van vorig jaar zullen wellicht elders hun families gaan vormen....
Wat mij betreft is het waterleven weer compleet....
Van...straks maar verder genieten...... nu eerst gezellig met mijn dochter lunchen....
We hebben heel wat bij te praten....
Door al dat vermoeide gedoe van mij, heb ik de kinderen best wel even verwaarloosd....
Broodje brie met walnoten... gember thee.... over en weer gebabbel..... en alles voelt weer goed....
Zeker met de belofte niet zo lang te wachten met een volgende keer....
Van.... nu de boodschappen en terug naar de jarige Bengel en de drie mede feestgangers...
Willem vanavond en trouwerij gesprek.... Van twee mensen die hij in de echt zal gaan verbinden.... Babeth werken.... ik kijk en documentaire over O.J. Simpson....
En ook dat wol je niet zien op zo'n 55 inch tv....
De beelden van de plaats delict.... de moord dus op zijn ex vrouw.... zag ik niet eerder zo bloedig...... het lijkt de rode zee wel.... gatver ....
Nee... ik moet nog steeds erg wennen aan dat onding in huis.....
Van... Babeth ophalen van haar werk.....
Langs het Gelredome rijden en weten dat daar de wedstrijd vrouwen voetbal Nederland Mexico plaatsvindt.....
Nou.... nog geen geluidje komt maar buiten.....
Geen drukte te bekennen.....
We rijden dus maar snel door voor we wel midden in de stroom naar huis belanden....
Dat vrouwen voetbal gaat er toch een stuk fatsoenlijker aan toe dan bij de heren lijkt het....
Geen vuurwerk wolken te bekennen.... hooguit een poeder wolkje....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten