maandag 1 april 2019

1 april 2019 KIKKER IN JE BIL

Dag van:
Ik zou dus nu kunnen schrijven dat ik stop met het schrijven van de dagelijkse blogs....
Maar ach... jullie zouden direct roepen...1 APRIL KIKKER IN JE BIL.....
Ik zou kunnen schrijven dat de inkt in mijn pen op is...
Maar ach.... jullie weten wel beter.... een toetsenbord op een mobieltje heeft geen inkt... dus...1 APRIL....
En ook geloven jullie me vast niet als ik schrijf dat mijn vinger gekneusd of overbelast is..... mijn internet bundel op is.... of mijn ogen zo erg tranen van de verkoudheid dat ik niet in staat ben deze blog af te maken...
Desniettemin is het wel 1 april ....
En ik kan Willem daarmee tot wanhoop drijven want hij gelooft alles wat ik zeg....!
Daar begin ik dus mijn ochtend maar mee...
En als ik Willem ergens op kan pakken..... dan is dat wel op eten....
Hij komt met de honden binnen van de ochtendwandeling.... en ik kijk boos en sip....en vraag....
Heb jij misschien tijd om tussen de middag je eigen brood bij de bakker in Duiven te halen....?
Geërgerd: "Nee.... ik heb geen tijd.... besprekingen.... overleg.... hè verdorie wat is er dan?"
Ik: "Nou.... het brood dat we gisteren kochten.... daar zitten allemaal wormpjes in......meelwormpjes....."
Nog meer geërgerd: "Dat meen je niet.... laat eens kijken..."
Hij opent de zak.... pakt er een snee brood uit.... rommelt wat verder in de zak....
1 APRIL!!!!!! roep ik.....
Nee hè...neeeeeeeee......neeeeeeeeeee..... ik trap er weer in..... jij loeder......
Maar gelukkig zegt hij dit lachend...
Van.... tja.... de toon is gezet....
Nu wel zelf op mijn hoede zijn natuurlijk....
Op school ook maar eens kijken wie ik te pakken kan nemen....
Vanmiddag gaan we op huisbezoek en mijn collega rijdt mee om na het bezoek met de trein naar huis te gaan....
Als ze binnenkomt zeg ik met een schuldig gezicht "we moeten vandaag ook heen met de bus en trein.... mijn auto doet het niet.....
Ze kijkt overrompeld...."Dat wordt een heel gedoe" zegt ze...."misschien kunnen we het beter afzeggen"
1 APRIL!!!!!!!
Van.... oh ik ben zo flauw op zo'n dag als vandaag hè....
Een vader fop ik met hagelslag op zijn gezicht.... de technische dienst, als hij op de ladder staat,  met een scheur in de broek ter hoogte van de bilnaad... de kinderen met veters en knopen die van de blouse zijn (Het gebruikelijke dus)..... een andere collega met dat de printer alleen maar paarse kleuren print....
En dan vind ik het wel weer genoeg.....
Van... tijd voor serieuze zaken....
We gaan met de vakleerkracht vandaag papier maken met bloemzaadjes...
Jaaaaa.... we werken eigenlijk nog over beroepen maar de lenteviering komt in zicht....
Dat wordt altijd groots gevierd bij ons op school...
Alles wat er aan geld binnenkomt, komt ten goede van de schoolreisjes en de schoolkampen....
Draaimolen, springkussen, patatkraam, huifkar, rad van avontuur, rommelmarkt (oh nee. . die niet meer), sponsorloop,  andere sponsoractiviteiten, spelletjes etc.
Groots dus....er komen veel mensen altijd op af....
Wij hebben als sponsoractiviteit, kaartjes met zaadjes verkopen...
En die kaarten maken de kinderen zelf....
Een grote zak vol versnipperd papier.... een bak water... en maak maar pulp.....
Ze vinden het geweldig.... kliederen is altijd leuk....
Dan een grote bak... met nog meer water.... de pulp erin.... bloemzaadjes erbij.....
En nu maar scheppen met spatraampjes .......
Hup... omkeren op een lap textiel.... lap erop en weer scheppen.... volgende lap....
Dan alle lappen met zaad pulp onder de pers.... tien minuten wachten.... in de zon op de vensterbank leggen....en.....eenn kwartier later heb je een gedroogde zelf gemaakte zaadjes kaart van papier....
Zó eenvoudig... zó snel.... en zó leuk. ..
Wat zijn ze er druk mee.....
We zouden bijna de tijd vergeten....
Van.... verder rekenen we vandaag met kuikentjes..... en genieten we van de zon buiten....
Tussendoor heb ik een oudergesprek .... na afloop een huisbezoek....
En op naar huis....
Van.... thuis begint het dan weer te kriebelen....1 april kikker in je bil....
Ik kan het niet laten....
Dus.... als ik het eten voorbereid.... en Willem toekijkt.... en we, zoals gewoonlijk de onderwijs dag doorspreken, vertel ik dat ik een gesprek heb gehad.....
Nou zou ik deze maand bericht krijgen over een andere baan.... en of ik die zou accepteren is een tweede....je weet wel... het moet financieel haalbaar zijn... Willem ziet op tegen andere vakantietijden want de school staat in een andere regio... en nog wat voor en tegens....
Maar ik heb niks gehoord van die baan nog.... behalve wat wandelgang verhalen en daar luister ik niet naar....
Maar enfin..... ik vertel dus over het gesprek op school.... en dat ik naar een andere locatie word overgeplaatst..... een school in Ede.....
"Oooh.... schrikt Willem.... en vraagt.... zomaar ?"....
Ja, antwoord ik.... en het vervelende is.... dan hebben we niet meer samen vakantie....
"Dat meen je niet.....aaaah nee hè.... we hebben met de camping geregeld.... gatverdamme Wampie.... hoe kan dat nou.... dat kunnen ze niet maken....."
Ja Willem heel vervelend, maar ik heb er niks tegen in te brengen.... je wordt gewoon overgeplaatst onder het mom van mobiliteit....
"Gatverdamme.... zonder overleg.... ik zou weigeren..... kun je weigeren....?"
Nee Willem.... dat kan niet... overtollig personeel... je kent het wel....
Willem baalt.... Willem baalt enorm....
En dan kan ik het niet langer binnen houden. ..1 APRIL....!!!!!
"Ooooooooooooh.... jij.....JIJ.......oooooooh gelukkig......"
Hij stort zich met zijn rug tegen de deur van opluchting.....
(Ik wist trouwens niet dat die vakantiespreiding hem zo hoog zat)....
Van.... we laten ons het eten goed smaken....
Willem is nog steeds opgelucht dat alles een 1 april grap betrof...
Van.... en als we aan de koffie zitten appt Willems jongste zus....
Willem heeft van haar en zijn andere zus nog een bowling avond met etentje te goed....ivm zijn 60ste verjaardag....
Zij met hun partners .....en wij samen.... gezellig met z'n zessen....
De vraag is of we 14 april kunnen.....
We overleggen onze agenda's en ja... het kan...!
Janneke appt mij dat ze een rot dag heeft gehad....
Ze is wijkteam consulente en de cliënten waren lastig vandaag....
Ach.... laat ik haar eens opvrolijken.... mijn bloed begint weer te kriebelen....
"Goh Janneke... leuk 14 april. .. maar de weg voor het bowlingcentrum is dan wel afgesloten en de auto moeten we zo'n 2 kilometer verder zetten... misschien wel drie... het is nogal een lange weg die Schelmseweg...."
"Hè gatsie... dat is wel ver lopen dan.... antwoord ze.... ik ga even overleggen met de anderen"....
"Marjon vindt het ook wel ver ".....
Dan gooi ik er bovenop dat we de auto's ook in een niet zo goed bekend staande buurt moeten achterlaten....
Janneke staat op het punt de boel te cancelen of. .......1 APRIL!!!!!.......
En kijk.... daar komen de smileys....
Janneke lacht weer....
En ook haar zus en haar partner kunnen het wel waarderen.....
Van.... maar nu is het wel klaar met die grappen....
Zelfs ik raak verzadigd....
Van...... nog eentje dan.... om het af te leren....
De dames van de vriendenkliek.....
Ja.... die moeten er ook aan geloven....
Ik stuur ze even een appje.......
Dames.....Heeft 1 van jullie misschien nog panty's in de kast liggen die ik nu nog op mag halen..... ik heb morgen studiedag en moet een presentatie geven... leg mijn kleren klaar maar er zit gatverdarrie een joekel van een ladder in mijn panty....
Die kan ik morgen echt niet aan....
Please please... wie helpt me uit de brand.....(de buurvrouw heeft er geen en trouwens maatje 38 en Annet heeft ook geen panty's... alleen panty kousjes... dus in de buurt is er niemand)....
Het duurt even.....
Marleen vraagt of ik het raar vind dat ze er geen heeft....
Nou ja... eigenlijk wel Marleen... voor feesten en partijen of verdrietige bijeenkomsten of zo zou een panty onder een nette rok (al dan niet in Vitesse kleuren) niet misstaan....
Jennie appt terug dat ze bij Mieke zit maar wel even met mij mee loopt als ik kom.....
Mieke zelf is ook al door de kast aan het wroeten.... maar de één heeft een werkje en de andere misschien niet de juiste kleur...
Dan beken ik maar weer....1 APRIL.... KIKKER IN JE BIL......!!!!!
En direct gaat de telefoon....Marleen... schaterend.... ze zijn er allemaal ingetuind....!
Mijn 1 april dag was weer goed....
En zelf kwam ik er zonder kleerscheuren vanaf....
En nee... er zit dus geen 1 april scheur in mijn jurk of ladder in mijn panty....IK TRAP ER NIET IN!!!
Volgend jaar een hernieuwde kans.... begin maar vast te broeden....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten