woensdag 3 april 2019

3 april 2019

Dag van:
 Er wordt wat afgerateld vanmorgen.....
Ik was blijkbaar niet de enige met een overvol gevoel gisteren....
Je merkt gewoon dat degenen die over de studiedag praten, sneller beginnen te praten.....
Het up tempo van gister nog niet los gelaten....
Toch.... nu het aan de andere kant ook wel wat gezakt is. .. hoor je van alle kanten ook positieve geluiden....
De bedoeling is dus wel zeker overgekomen....
Van.... maar na alle positieve zaken blijft ook de realiteit bestaan....
Laten we vandaag maar de dag van 'de korte lontjes' bij de kleuters noemen...
Nou valt het in mijn klas nog een beetje mee... maar op het plein is het 'politiepetje op' geblazen....
Soms lijken we net juffen uit die Kitkat reclame....
En tussendoor proberen we de moed erin te houden door het dansje van gisteren te dansen....
Humor lost veel op.... ook naar de kinderen toe....
Van.... lang kan ik niet op school blijven want mijn klas krijgt duurzame verlichting vanmiddag....
Stellingen worden in de klas opgebouwd.... plafond delen verwijderd... chaos dus....
Iets met dim systemen... lampen die reageren op buitenlicht. .... vanzelf aangaan als je binnenkomt en weer uitgaan als je uit de klas gaat.. enz. ..
Onze klas heeft de pilot....
Het zal me benieuwen maandag....
De primeur is voor mijn duo partner....
Morgen sta ik in een andere groep.....
Van.... heeft Willem mazzel dat ik eerder thuis ben....
Kan ik mooi uitgebreid verse lasagne maken....
Die wordt blij als hij thuis komt straks....
Op de parkeerplaats van de Jumbo gaat opeens onophoudelijk mijn mobiel trillen...
Appjes van kleinzoon die een aquarium van zijn juf gekregen heeft.... wauw wat een juf...!
En...... een ouder van weleer.....
En om nou in de sfeer van gisteren te blijven...het appje geeft wel een heel erg feel good gevoel .....
Biggelt daar zowaar een traan over mijn wang....
Een bedankje na zoveel tijd nog.... van mensen die je nooit vergeten....
>En weet je wat nou het allermooiste is;  jij leert kinderen en ouders in te zien dat er wel meer in zit, dat er wél mogelijkheden zijn!
Ik wilde je niet laten huilen maar in laten zien dat jij degene bent voor ons en ons gezin om niet op te geven maar alles eruit te halen binnen het mogelijke.....  Die veer verdien jij.....<
Van... en dan bén je die professional.... maar op zo'n moment ben ik toch oh zo blij dat ik vooral mens ben.....
Van..... die parkeerplaats van de Jumbo maakt wat van mijn ervaring mee...
Was het gister de rust die ik na de studiedag hectiek vond.... vandaag zijn het traantjes van dankbaarheid....
Zal vast een goede energie hangen daar.....
Van... dan nu de benodigdheden voor de lasagne...
En gauw thuis eten voorbereiden....
Wat werk voor school afmaken waar ik niet aan toe kwam omdat ik de klas uit moest....
En het eten in de oven....
Mmmmmmm Italiaanse geuren stromen door het huis....
Als Willem thuis komt verschijnt er een euforische lach om zijn mond.... snel gevolgd door een soort van likkebaardend water uit de mond lopend smak geluid....
Die man heeft écht dierlijke trekjes. ...
Van.... ik zit nog aan mijn kiwi als de buurman binnenkomt....
Koffie en zijn verhaal over zijn nieuwe job....
De bel gaat.... collecte..... en luid roep ik, als Willem terugloopt om geld te pakken,  "de buurman is niet thuis hoor.... die zit hier"......
Jammer dat de man zijn collecte taak te serieus neemt en er niet op in gaat....
Van.... Willems telefoon trilt onophoudelijk....
Appjes.... en wat voor appjes.....!
Al jaren en jaren zeurt Willem om een grote televisie.....
Op zijn verjaardag regelde ik impulsief bij een goede bekende die op visite kwam, een grote tv....
Daar komt toch niks van dacht ik nog....
Zelf heb ik immers een bloedhekel aan zo'n groot kijk gevaarte in huis....
Maar die goede bekende zou geen goede bekende zijn als hij het niet vergeten was....
De tv...55 inch....(dat is HELP 1.39 METER)..... staat klaar....voor een prikkie.....
Tja.... nu kom ik er toch echt niet onderuit...
Beloofd is beloofd....
Zo heb je nog een lief klein televisietje op je kastje staan en zo zal er straks eentje staan die maar net op datzelfde kastje past....
Het zal er zelfs om spannen....
Willem tuigt naar de winkel.... die ook in de avond open is. ..
De buurman sjokt weer naar huis....
Willem komt terug... met tv.... en lieve bekende met kind. .. die een oud leerling van Willem is....
De doos waarin het gevaarte zit past amper door de deur en de hoek nemen bij het trapje van de split level naar de woonkamer, moet met zorg genomen worden....
Nee hè.... hoe onmogelijk groot is dat ding....
Maar dan die glimlach van Willem....VAN OOR TOT OOR.....
In een mum van tijd is het ding geïnstalleerd... kijken we YouTube erop... kunnen we boodschappen online doen.... kunnen we 4k films kijken....en hebben nog zoveel meer opties dat het je duizelt....
LG6200 pda..... mega beeld... en het eerste wat je ziet zijn twee huilende vrouwen....
Nee dan heb je wat.... je ziet de tranen uit de ogen komen.... grotere tranen dan ze in het echt zijn....
Je zou er een emmer onder zetten...
Gauw maar switchen naar.... hoe kan het anders.... voetbal...!!
Willem is verguld.... Willem is über blij..... Willem glundert.... Willem kan zijn geluk niet op. ..
Nou Willem... je kan je eigen VAR bedrijf starten.... loepzuiver die overtredingen en penalty's....
De blijde brenger geniet ervan wat zijn actie met Willem doet....
En de oud leerling leert de oude meester van een andere kant kennen....
We kletsen nog wat... krijgen tal van instructies en uitleg... en dan kan Willem het zelf....
Van... is die even bij dat hij morgen zijn vrije dag heeft....
Ben ik even bij dat ik morgen mag werken....!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten