zaterdag 20 april 2019

20 april 2019

Dag van:
Yes. .. vanmorgen geeft nou zo'n voorbeeld van hoe wij, als zo vaak, onze weekenden beginnen....
De foto geeft het schitterend weer....
Willem al beneden. . ik nog op bed.....
We verdiepen ons in de diepgang die de wereld gelukkig ook nog te bieden heeft....
Ieder uit zijn en haar eigen inspiratiebronnen.....
Willem beneden appt mij.... ja ja... ook wij gaan met de tijd van digitaal converserenmee wat dat betreft.... en ik app Willem van boven....
Van.... dan Willems stem....'wil je koffie?'....
En mijn antwoord...'ja natuurlijk, Ik kom eraan'.....
Het vertrouwde beeld....
Ik opgekruld in nachtpon in mijn stoel.....
Willem half onderuit gezakt in joggingbroek en t-shirt met zijn Zweedse klompen aan de voeten,  in zijn stoel....
En dan beginnen de gesprekken.....
Ik koester ze zo, deze weekend beginselen....
Gesprekken die alle kanten van het gespreksonderwerp op gaan, soms buiten alle kaders maar altijd uitkomend bij een kern....
Onze eigen meningen, ervaringen, waarheden, beeldvorming die samen komen...
Soms hart tegen hart, soms ook verzoenend en vol begrip....
Raken en geraakt willen worden.... elkaars ziel af tastend....
En we eindigen met de woorden 'we lopen nog steeds stage in onze liefde'....
Van. .. na vijf koppen koffie en een hoofd vol nieuwe inzichten wordt het tijd voor de orde van de dag...
Morgen heb ik een tweede tiener in de kleinkinderen schaar....
Britt wordt 10....
Een Paastiener roep ik al gekscherend....
En aangezien alles en iedereen.... vooral haar vriendinnetjes op vakantie zijn,  vieren we het met een dagje uit....
Zachtjes had ze tegen mama gezegd. . 'en misschien versiertt oma de auto wel weer op de parkeerplaats....en heeft ze een feest picknick maar dan nu met chocoladetaart....'
Toen we een keer naar de dierentuin gingen op haar verjaardag had ik dat eens gedaan....
En wat was die troela toen blij verrast...en wat heeft dat indruk gemaakt...
Dit jaar dus maar weer....
Alleen moet ik dan wel de nodige spullen halen. .
Op naar het grote winkelcentrum dus...
Van... en dat is afzien met die heerlijke temperaturen buiten als ik even later overdekt aan het winkelen ben...
Gek op dieren is ze...
En gelukkig vind ik twee boeken over insecten....
Dol op chocoladetaart...
Nou die krijgt ze... chocolade brownies taart zelfs.....van de multivlaai....
Idolaat van vogels....
Oma neemt dus bordjes en bekertjes met vogels mee....
En ballonnen... en 10 jaar vuurwerk sterretjes... en slingers... en vogel lampionnen....
En dit jaar wil ze geld als cadeautje....
Een geldboompje wordt niks....
Maar dan zie ik een enorme pinata hangen....
Dat wordt hem dus... een pinata gevuld met geld....
Met de versierde pinata stok mag ze hem kapot slaan....op het parkeerterrein van Avifauna... want dat is de bestemming morgen....
Van... ik ben klaar....
Of zal ik....
Welja... ik loop nog even de C&A binnen....
Willem tijdens zijn optreden op z'n paasbest is ook wel eens leuk...
En kijk aan ... ik zie dat peperdure overhemd die hij zo mooi vindt, hangen voor 50% van de normale prijs en.... in zijn maat...
Willem .... het is je geluksdag... ik ga je verrassen....
Ach... en weet je wat.... ik haal nog een paar nieuwe schoenen...
Och... dat wisten jullie nog niet...?
Willem verslijt per 3 á 4 maanden 1 paar schoenen.... een zweetvoeten probleempje....
Zeg maar.... als Willem geen zweetvoeten had gehad was het klimaat probleem al voor de helft opgelost....
Ik zie een paar schoenen met kleine lucht gaatjes....
Best wel mooie....
Wie weet, als nu de lucht erbij kan, dat de schoenen eens wat langer meegaan....
Van... en nu als de bliksem boodschappen doen en pannenkoeken bakken want Babeth wil op tijd naar haar geliefde....
Alleen... als je dan een oud leerling tegen komt met zijn opa en oma, dan betekent dat oponthoud...
Wel super om te horen dat hij én gastheer bij het Gelredome én bakker is geworden....
Altijd fijn om je leerlingen goed terecht te zien komen...!
En stiekem ook wel heerlijk dat ze na al die jaren je niet vergeten zijn,  nog naar je toe komen rennen en je een stoere knuffel krijgt.... hoe groot ze ook zijn geworden....
Van.... thuiskomen en de eerste nieuwe water wereldburgers zien....
Grappig dat ik vanmorgen bij de herinneringen op Facebook en foto zag met de euforische tekst 'het is Pasen en moeder eend toont haar kroost'.... en precies op deze dag nu ook voor het eerst het kroost mag bewonderen....
Jonge ganzen....
En kijk... kijk nou.... daar is toch ook de eend met twee kuikens....
Mijn dag kan niet meer stuk....
En al helemaal natuurlijk niet als Willem ook nog eens uit zijn dak gaat als hij de paasbeste kleding en schoenen ziet....
Van.... de avond gevuld met verjaardags voorbereidingen en vroeg mijn bed in...
Morgen is het vroeg dag...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten