donderdag 25 april 2019

25 april 2019

Dag van:
In ieder geval de kapper....
Nou ben ik in de gelukkige omstandigheid dat mijn vriendinnetje kapster is,  ik vrees dat ik anders haren tot op mijn enkels had want ik vertrouw alleen mijn haar aan haar toe...
Maar mijn kappers angst, daarover heb ik al vaker geschreven......
Al is angst een groot woord...
Van... na de ochtendritueel vertrek ik dus naar 6 straten en een kruispunt verder... parkeer de auto.... en zet de ochtendrituelen voort want we beginnen natuurlijk met koffie...
Daarbij komt dat we elkaar 4 dagen niet gezien hebben en héél veel bij te kletsen hebben....
Vier dagen is in een vriendinnen leven namelijk een lange tijd....
Van... verhalen met als kern "waar, wanneer en hoe zijn we onszelf weer eens tegengekomen"....
Annet dus in oudzeer betteffende eerdere relaties.... en ik dat ik in alle goedertierenheid en licht filantropische instelling, even vergeten was dat er APK keuringen bestonden en kapotte balkondeuren en schilders... ofwel noodzakelijke kwaadheden....
We geven elkaar dus weer danig advies.... de lamme helpe de blinde zal ik maar zeggen en dan neemt Annet de schaar ter hand...
Tijd om te gaan knippen...
Gruwel... daar gaat 3 centimeter..."en je had gezegd twee centimeter Annet"....
"Ja maar, dunne dode punten".... kappers kreten dus.... die er altijd voor zorgen dat er meer afgaat dan je lief is...
Maar van Annet kan ik het hebben en bij de kapper was het zeker zes centimeter geworden...
Resultaat is in ieder geval een keurig gekapt koppie weer....
Van.... nu voor Annet aan de gang... een leuke aankleding voor een bruidspaar cadeau waar je geld in kan stoppen...
Mijn idee wordt afgekeurd... te chique....
Annets idee is niet haalbaar....te kitscherig....
Maar na flink zoeken wordt er een compromis gesloten....
En doosje vol geluk en een houten bordje met spreuk.... 'geniet van vandaag, herhaal het morgen'....
 Nu nog wat ondingen halen... ondergoed.... want ik ben wel klaar met losse randjes en rafels of irritant elastiek waar de rek uit is....
Badschuim. .. je wil in Parijs immers goed geurend over straat....
En dan de Albert Hein XL in....
Een regelrechte crime die XL winkels... te groot... te veel.... ik heb tenslotte alleen maar witlof nodig.... en vind die maar eens tussen een aanbod van een complete groentenzaak.....
Hebben we alles....?
Nee bloemetjes om buiten te zetten nog....
Annet wil de bakken weer vullen....
"Neem nou óók die roze Annet... je hebt niet genoeg aan alleen die rode...
Eigenwijs.... alleen de rode.... en dan vijf meter verder zeggen dat ze de roze morgen toch nog gaat halen.... terwijl ze nu mijn auto ter beschikking heeft die alles meeneemt...
Van.... op naar huis....
Ik wil NU die Wi-Fi op die camera zien te zetten...
 Geheid dat ik iets over het hoofd zie want het lukt niet....
(En dat kan ik slecht hebben)....
Schoonzoon bellen dus....
Ja ik snap dat op afstand helpen lastig is....
Ja misschien kom ik straks langs. .. eerst eten....
Van.... een appje.... als je nu langskomt zie je onze poes Pom bevallen...
Wát?????......
Ik kom er zo aan....
Annet wil wel mee...
Dus weer zes straten en een kruispunt over... Annet ophalen....
En ja hoor. . Pom heeft al twee kittens... te lief...!
De derde zien we geboren worden....
Smelt....
Good job Pom....
En kijk aan... mijn camera doet het ook.....
Vraag me niet wat ik fout gedaan ... of over het hoofd gezien heb....
Hij doet het en daar gaat het om....
Foto's van de camera draadloos maar mijn telefoon toveren.... ideaal. .!
Van... Isa's keiharde boterkoek die toch niet zo hard is...
Van... Britt die weer @her room is....
Van.... en ja hoor... weer politie bij de buren....je zal maar een abonnement op die visite hebben. ...
Van.... Annet met de vraag "heb je nog caramels Isa?"....
Ja hoor... ik haal ze wel even...
Van.... Annet met de opmerking "Nee ik hoef ze niet"....
En mijn antwoord "vraag dan om sla of zo"
Van... nee Isa... haal die caramels weg...
Nou goed dan. .. eentje dan....
Van.... dag lieve kleinkinderen... dag lieve Pom met je mooie baby's, wij gaan weer....
Van.... die glunder oogjes als ik tegen Britt zeg "Dag lieve tiener"....
Van..... keren op de weg en je versnelling missen....
Een boel gekraak en de opmerking "Die kan zó weer voor de APK op"...
Van... Annet moet potgrond hebben....
En ik die op de valreep van sluitingstijd de Albert Hein weet te bereiken...
Met ook nog eens gevaar voor bekeuringen omdat het politiebureau zich tegenover de AH bevindt waar ik met een rotvaart de parkeerplaats op sjees...
En dan de opmerking "je denkt toch niet dat ik door de regen ga"....
En mijn antwoord...."je denkt toch niet dat ik voor jou die pui in rijd"....
Van..... weer thuis. ...
 Én Willem die opnames wil van zijn fluit spel, opgenomen met de nieuwe camera die zo'n goed geluid heeft....
Van..... ik ben dus opgewaardeerd naar opname studio.....
En ik zeg je... dat kost veeeeeeeeel geduld....
Wel drie, vier, vijf keer over en dan slechts 1 opname goedgekeurd...
https://youtu.be/F_d_ZVXiCBc
Morgen weer nieuwe pogingen hoor, zegt Willem optimistisch....
Van... maar morgen eerst maar eens naar schoonmoedertje...
Voor wie ik altijd weer 'de nieuwe vriendin' van haar zoon ben....
Haar huidige leventje bestaat immers uit alleen maar flarden van nieuwe opnames... over en over... en over......






Geen opmerkingen:

Een reactie posten