maandag 10 juni 2019

10 juni 2019

Dag van:
Bagger.... poes gooit midden in de nacht een flesje water van mijn nachtkastje.... met siroop...
Plakkerdeplakkerdeplak.... poes rent weg... en ik wilde haar net een doek geven om het schoon te maken....
Van... nee Wamp schoonmaken in het donker heeft geen zin...
Licht maar aan...
Au aan mijn ogen....
Drup drup drup doet het terwijl mijn ogen aan het licht wennen en langzaam de ravage in ogenschouw nemen...
Bagger... bah...
Middernachtelijke schoonmaak klus....
Fijn hè... huisdieren.... vooral katten... die liefst's nachts leven....
Van.....oooooooooh ja... lekker dom... de wekker niet uit gezet... en mijn plichtsgetrouwe wekker zegt maandagochtend altijd ring ring opstaan... je niet werken...
Mijn wekker kent geen tweede pinksterdag...
Dat was de tweede nacht onderbreking...
Uit dat ding en verder slapen....
Van... maar toch weer even later fris wakker...
Op naar dag 2 van jazz in Duketown...
Jimmy Haslip komt... en als er in Nederland één grotere dan van de Yellow Jackets bestaat dan Willem, dan mag die nu opstaan... en Jimmy Haslip was de bassist van hen....
Willem kan niet wachten...
Van... we hebben mooi een stoeltje bemachtigt op de Parade...
We zitten vooraan....
Alleen de voorbereidingen zijn al leuk om naar te kijken...
Al die draadjes en plugjes..... al die apparatuur....
Het stemmen van de bas door der grootmeester...
En dan is daar dat enorme jazz geweld..
Zo perfect....
Zo muzikaal...
Zo geen touw aan vast te knopen...
https://youtu.be/VNSLPnVWs8c
https://youtu.be/Iqv1ecBmWuQ
https://youtu.be/jyYbFNxXJXg
Van.... Willem bevindt zich in algehele extase....
"Dit kan niet" hoor ik hem steeds zeggen...
Maar dat het kan bewijst wat we zien... en horen...
Van... na zo'n optreden moest je even bijkomen...
Maar de Parade wil opruimen...
Hun aandeel zit erop...
We lopen verder... luisteren even naar ook een goed stel... maar tja.. na Jimmy Haslip...
We lopen naar de Markt... een grootse gospelzangeres uit de USA...Michelle David.... maar tja... na Jimmy Haslip...
Dan maar een terrasje opsnorren en eten... dat kan altijd... na welke artiest dan ook..
Van weer horen we verhalen aan... die, na het zien van Babs, loskomen...
De huurbaas wil geen honden..... de hond die dood is.... de hond die weg moest.....
Het lijkt wel meer honden leed dan dieren plezier...
Van... de salade is weer heerlijk...
Ik strompel op mijn blaren (wie er leuk uit wil zien moet voeten pijn lijden... maar volgend jaar toch gewoon weer mijn gympen aan) achter Willem aan naar de auto...
Jazz in Duketown zit er weer op...
Den Bosch was geweldig...
De stad van de open armen..
Van... en morgen gaan we de laatste 4 weken werken in....
Die laatste loodjes....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten