vrijdag 28 juni 2019

28 juni 2019

Dag van:
Kijk.... dat ben ik nou ten voete uit....
In een boek beginnen en dan niet meer kunnen stoppen....
Om half twee 's nachts denken 'ik moet nu echt het licht uitdoen en gaan slapen'.... dat ook maar doen.... na een half uur draaien en over het plot malen het licht weer aandoen, en weer verder lezen....
Van... zie je wel... het is niet de dochter die vermoord is maar haar vriendin....
De dochter is ontvoerd.... maar wie is dan die jongen die door de moeder vermoord is....
Hij blijkt niet de moordenaar....
Van... dat dus....!!
Neeeeeeej.... ik heb het boek niet uitgelezen...
Dat zou wel héél vreselijk onverantwoord zijn....
Maar ik snap dat niet...
Er zijn mensen... het gros dus.... die lezen om in slaap te vallen...
Bij mij is dat het absolute tegendeel...
Ik lees om wakker te blijven.... en dus 's morgens met een brakke kop wakker te worden om direct het boek weer te pakken....
Vandaar dat ik dus niet moet lezen in een werkweek.....
Van.... maar omdat ik vroeg weekend heb.... en al half half in de vakantie modus verkeer, doe ik het toch....
Ik lees, ik lees, ik lees en kan niet (oké... nauwelijks) stoppen...
Gevolg.... na één hooguit anderhalve dag, het boek uit....
 De mooiste boeken hou ik.....
Uitlenen doe ik nooit....(oké.... zelden)....
En dan komt er zo'n moment dat alle boekenkasten boven uitpuilen en je moet gaan kiezen...
Welke boeken hou je... welke gaan er naar de kringloop....
Een vreselijke klus.....(nog erger dan strijken en dat wil wat zeggen voor iemand die amper weet waar haar strijkplank staat)....
Van.... ik ben wakker... pak het boek.... poes aan mijn voeten...
Ze slaapt veel onze Bengel...
Maar slapen is goed voor het beterschapsproces....
Oh als ik maar op tijd kan stoppen...
Want, ik rugzak liefhebber,  moet voor de bruiloft van morgen toch écht nog een zwart handtasje zien te scoren...... m'n haar laten doen... nagels lakken.... een maskertje misschien (jawel anti aging..... rimpelloos de bruiloft tegemoet)....
En Willem is alweer naar z'n werk, dus die kan me niet stoppen...
Het vermoorde meisje (autocorrectie op mijn mobiel maakte er het besnorde neusje ha ha ha).... blijkt een loeder te zijn die de hele campus tegen elkaar opzet....het ontvoerde meisje daarentegen een onschuldig beschermd opgevoed wicht...
De recherche tast  in het duister....
Tussendoor spelen de verhalen van het privéleven van de rechercheur zelf...
Een wees uit een weeshuis waar de vader van het ontvoerde meisje ook woonde...
Ze mochten elkaar niet....
Van.... maar ik moet echt nu maar het winkelcentrum....
Wat zei ik ook alweer.... een zwart tasje, zwarte oorbellen... zwarte haar klemmetjes.... en wat koop ik dan als eerste.... slippers....!!!!
En dát stond NIET op mijn lijstje....
Maar oké... wel handig straks op de camping... mijn oude waren namelijk stuk....
En deze... met een bling bling vlindertje erop... zijn veel mooier dan die kapotte oude....
En wat koop je dan als tweede..... boeken....
En dat stond EVENMIN op mijn lijstje....
Lekker bezig Wampie....
Maar wel mooi weer een boek van die Karin Slaugter.... en nog twee héérlijke boeken volgens de beknopte samenvatting op de achterkant....
Gaat dit nog goedkomen vandaag...?
Ja hoor....!
Keileuk rond zwart tasje met borduursel....
Zwarte oorbellen met kralen...(en nog een vrolijk paar in de voor  uitverkoop....zoooooo goedkoop... kan je niet laten hangen.... echt niet)....
Zwarte klemmetjes voor in de haren en een paar zwart witte.... de jurk is immers ook zwart wit dus dat geeft een leuk contrast......(als het om winkelen gaat kan ik zó goed redenen vinden om het te kopen zonder dat ik het van plan was)....
Oooooh en Deo voor de oksels morgen bij 36 graden in een synthetische jurk....
Én pleisters.... voor de blaren op voeten in niet ingelopen schoenen.... snuggere aankoop toch...?
Nu nog wat boodschappen in de vernieuwde Aldi mét verse bakker....
Mag ik van mezelf dat saucijzen broodje....?
Dat mag ik....
Nee hè... kom je net die moeder tegen waarmee je vroeger aan het schoolhek stond te praten als je de kinderen haalde....
Och ja... je dochter heeft vier zoons....,(foto's).....
En je zoon is homo.... heeft een leuke vriend.... fijn....(foto's).
Goh wat is Amandaatje veranderd... ja je zoon ook....
Nog steeds getrouwd... ach wat fijn.....
Ja inderdaad een jongere man houd  je jong....
Ja ik heb ook leuke kleinkinderen.... ook vier.... iets meer meiden...
En met de kinderen gaat het ook fijn...
Maar ik moet gaan.....
Oh woon je daar.... leuk hoor....
Nee ik woon iets verder.... maar ook leuk...
Nou dag... leuk je gezien te hebben....
Langskomen.... nou... ben erg druk.... na m'n pensioen misschien ha ha..
Nou dag....
Nee ik ga nu naar huis.... andere keer koffie...
Groetjes aan Jos...
Doei....
Ja ik heb ook een leuke vriend....
Woon nu een jaar samen....
Groetjes.....
In het onderwijs zit hij ook.....
Nee mijn ex zie ik niet meer....
Dag Dag....
Nee had niemand verwacht dat jullie bij elkaar zouden blijven he....
Nou moet ik echt gaan hoor... dag dag..
Ik duw de wielen van mijn karretje snel in de gleuven op de roltrap....
Nu moet ik wel anders staat mijn karretje zonder mij beneden...
Ja dag... was leuk je gesproken te hebben...
Ja dag....
Van.... naar huis... naar mijn boek....
Het meisje is nog niet gevonden.....(had makkelijk gekund in de tijd dat ik weg was natuurlijk... hi hi)....
De ouders van het vermoorde meisje en de vermoorde jongen zijn onderweg....
Die waren op vakantie....
De rechercheur blijkt dyslectisch...
Grappig hoe ze beschrijft hoe hij dit weet te verbloemen .... maar hoe groot de angst is dat dat ontdekt wordt....
Van... daar is Babeth.... daar is Willem....
Eten koken dus... weg boek....
En nu optut voorbereidingen...
Bad..... nagels....maskertje...
En laat dat nou niks voor mij zijn...
Tien minuten stil liggen... en je kan niet eens een boek lezen....
Ik hou het er vijf vol en ik vind me zelf er best anti age uitzien....
Föhnen..... en boek pakken....
En laat me alsjeblieft mezelf kunnen inhouden...
Want anders zijn al die tut voorbereidingen voor niks geweest en loop ik  er als een zombie bij....morgen....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten