dinsdag 25 juni 2019

25 juni 2019

Dag van:
Een jarige dochter.....
33 Jaar alweer.....
Een meisje...wie had dat gedacht....
Was er echt vanuit gegaan dat ze een jongen zou zijn...
Maar een meisje....!!!!
Wauw....
Met een bos haar al op de eerste dag....
Dat kon je echt wel vlechtjes in maken....
En nu alweer 33 jaar....
Ik denk dat we wel zo'n beetje alle ups en downs op gebied van opvoeding hebben meegemaakt....
En nu zie ik haar als moeder bij haar oudste puberdochter, de downs te zien voorkomen...
Net als ik ooit...
En wat doet ze het goed!!!...
Nog één dochter te gaan....(gniffel)...
Van..... denk nou niet dat wij het enige land met zomerhitte zijn....
Duitsland, Zwitserland en Frankrijk kampen met nog hogere temperaturen...
(Ik weet in ieder geval nu waar ik NIET op vakantie heen ga)....
De Parijzenaars..... ja écht die zijn anders  dan de gemiddelde Fransman, ik zeg dat zo vaak,.... die verschaffen de clochards extra drinkwater flesjes (zijn ze ook meteen van hun alcohol probleem af zou je hopen).... en het stadsbestuur heeft openbare ruimtes met airco ingericht voor de clochards.....
Ze zorgen goed voor ze... al zou het maar zijn om het Parijse straatbeeld in tact te houden...
Want wat moet Parijs zonder haar slapers onder bruggen en in portieken of op bankjes in de parken en metro's....
Een idioot kranten artikel meldt dat president Macron zijn wachtwoord van deze week heeft ingesteld op 'waakzaamheid'.... omdat hij geen herhaling van 2013 wil, toen 15.000 inwoners van Frankrijk stierven aan de gevolgen van een hittegolf....
Noem het zonnesteek om je wachtwoord prijs te geven....
(Of slechte verslaggeving)
Nationale examens worden uitgesteld....
Daar zit je dan met je goeie fatsoen na zoveel weken blokken....
Raken ze geen examens kwijt dan volgt er wel een hittegolf....
2019 Het jaar van niet gegunde diploma's.....
En... ach wat snugger.... tijdens het wk vrouwenvoetbal worden extra drink pauzes ingelast bij extreme hitte.... knullig alleen dat de wedstrijden 's avonds plaatsvinden... als de temperatuur allang zijn ergste hitte verloren heeft....
Maar goed.... een aardige geste....
Als we maar weten dat ze eraan gedacht hebben....
Van.... de meeste kleuters zijn vandaag thuisgehouden door ouders....
We hebben maar een clubje van zes waarvan er twee vanmiddag eerder worden opgehaald...
We zitten in de kring en dan bekijken we samen altijd wie er wel en niet zijn....
Eén jongetje, die gisteren gevallen is, ligt in het ziekenhuis...
We gaan alle namen en foto's af en komen bij dat jongetje....
Ik vertel dat hij een nachtje in het ziekenhuis heeft geslapen...
"Ja... hij heeft een hersengeschud"... weet een leerling....
En geloof me.. dan lijken  kleuters net volwassenen die de dingen ook zo lekker groter
kunnen maken dan het is....
"Zijn hersens zijn gebarsten"....
Van... nou kan ik best wat hebben... maar deze gruwelverhalen kap ik maar even af....en dus vertel ik dat hij zometeen als wij fruit eten,  met zijn papa weer naar huis mag....
"Ja de dokter heeft hem genaaid"....
Hersengeschut..... genaaid worden..... ziekenhuis verhalen... je moet ze met een korreltje zout nemen....
Laten we maar weer water bakken buiten zetten....
 Van..... de dag gaat traag voorbij....
We vieren gezellig verjaardag bij mijn dochter thuis waar de yeahhhhhh airco aanstaat...
Willem en ik maken kennis met een potentiële nieuwe huisgenoot... poes Beppie.... maar ach wat twijfel ik nog.....
En nu wil ik nog maar één ding.... douchen en naar bed....
Of zal ik onder de douche blijven slapen.....?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten