woensdag 5 juni 2019

5 juni 2019

Dag van:
 Rust in de tent...
Ik weet in welke groep en welke dagen ik werk...
Geen inval werk meer in allerlei groepen.... wat ik ook best wel een beetje zal gaan missen want al dat 'hoi juf wanneer kom je weer gezellig bij ons' als ze je in de gang tegenkomen, doet toch wel wat met je.... maar..... een doelgroep die qua leerroute mij heel na aan het hart ligt en me qua leeftijd bekend zijn.....
Verder vier dagen dezelfde groep ....
Ik ben eigenlijk afschuwelijk tevreden....
En dat vind ik altijd een lastig gevoel als je sommige anderen ziet die dat in een enkel geval minder zijn...
Alsof ik het van mezelf dan niet mag voelen of zo...
Zo'n  gevoel zal me wel eeuwig blijven achtervolgen....
Dat niet kunnen geloven dat goed voelen bij je hoort.... dat alles even klopt en het geluk je toelacht....
Alsof het zo weer stuk kan zijn....
Van.... het was een mooie dag...
Te zien hoe mensen één gezamenlijk belang voor ogen hebben en daarom hun eigen belangen aan de kant kunnen zetten en....... in ander geval elkaar iets gunnen....
Dat is dus wat 'vrijheid' in de zin van meedenken... mede verantwoordelijkheid dragen.... eigen en gezamenlijk proces bewaken etc. kan doen....
Opmerkelijk vond ik dat nieuwsgierigheid, belangstelling en interesse werd.... voor elkaars proces....creatieve oplossingen....
In units werken kan mooie dingen opleveren... nu al....
Samen dragen... met en voor elkaar.....
Van.... en verder is Nederland in de ban van het weer.....
Een paar plaatsen hier verderop schijnt een wervelwind... sommigen zeggen zelfs tornado.... geweest te zijn...
De ravage is enorm...
Ook huizen van mensen die we kennen zijn getroffen....
Vanmorgen reed ik op sommige plekken zelf over een deken van afgewaaide takjes en takken heen.....
Het begin van het noodweer heb ik nog meegekregen.... het hoogtepunt daar ben ik doorheen geslapen....gelukkig maar....
Van... op de radio (omroep Gelderland) hoor ik de reporter door het stadje Rheden lopen en interviews afnemen bij getroffenen....
Eén meneer staat voor een huis waar twee bomen op gevallen zijn...
Het is het huis van zijn schoonouders....
"Ja... ze horen de bel niet... ik denk dat ze nog slapen....die zijn er vast doorheen geslapen"....
Hi hi hi... dat hoop ik ook voor hem want om zo van je schoonouders af te komen is toch wel een wrange manier....
Wat lijkt me dat heerlijk om door te slapen als er een boom of twee op je dak vallen....en de dakpannen langs je ramen suizen....
Dat getuigt in geen geval van slaapproblemen....
(Ja... of natuurlijk wel....en je ligt lam van de slaappillen in je nest)....
Alleen een beetje knudde wakker worden... dat dan weer wel....
 Enfin.... voor vannacht wordt er weer noodweer voorspelt....
Bij mijn kinderen in Haarlem gaat het al aardig tekeer....
Vooralsnog code geel.....net als hier...
Van... ook geen Roland Garros vandaag in verband met weersomstandigheden....
Dan maar herhalingen kijken...terwijl ik mijn toertjes brei....
Kijkt een stuk ontspannender als je de afloop kent maar blijft even mooi....
3 centimeter ribbel... dan verder in fantasie patroon....
Van... Willem loopt vanavond de avondvierdaagse mee..
5 kilometer loopt hij dit keer....
En hij komt notabene terug met de mededeling dat hij met één van mijn leerlingen gewandeld heeft....
We eten dus vanavond laat.... het smaakt des te beter....
En gelukkig wisselen collega's elkaar per dag af, dus hij hoeft maar 1x te lopen deze week....
Behalve dan dat hij .... uitgedost en wel..... bij de intocht moet zijn met zijn muziek installatie...
En maar weer duimen dat ze de wisseltrofee winnen...GO WIEKSLAG.....
Van..... en ook maar duimen voor morgen... als Borre naar de dierenarts gaat.....
Maar eigenlijk vermoeden we al wel 'the worst scenario'....want zelfs met de zware pijnstillers die hij nu heeft, loopt hij nog mank.....
Ik heb de vakantie alvast maar op mijn buik geschreven....
 Van.... mijn weekend is begonnen...
Vanaf nu ook nog 5 donderdagen vrij....
Een wel erg fijne bijkomstigheid zo aan het eind van het schooljaar....
Al denk ik dat ik morgen na bloed prikken maar eens aan de rapporten ga beginnen..... en het gevoel van vooringenomen tevredenheid over het volgend schooljaar, voorzichtig ga laten landen.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten