vrijdag 21 juni 2019

21 juni 2019

Dag van:
Nou van sterfdatum van mijn vader....
En van de zomer....
En..... van snik snotter... de langste dag.... want na vandaag worden de dagen weer korter....
Hoe erg is dat....?!
Héél erg!!!!
Van ook nog een dagje extra werken want het is vandaag een verplichte studiedag....
En nee... ik ben niet depressief van al die narigheid....
Van.....mijn vader heb ik langer niet dan wel meegemaakt...
Raar gegeven...
Mijn vader werd op een leeftijd mijn vader waarop ik.... op diezelfde leeftijd.... al 10 jaar oma was....
Had ik daarom het idee dat mijn vader meer een opa was...?
Nee... want een opa had ik ook nog....
Een opa die zelfs langer leefde dan mijn vader...
Maar een vader was hij ook niet echt...
Hij was een zakenman....
Berentrots op ons.... eigenaar van zijn kroost zeg maar.... status op oudere leeftijd..... maar een vader kon je het niet noemen...
Hij voedde niet op.... hij stelde eisen...
Een zeer getraumatiseerde maar oohh zo knappe man.....
Van..... de zomer begint vandaag....
Ja... eigenlijk was die al begonnen meteorologisch gezien.... maar ik leef met gewone simpele agenda's en daar staat in dat het vandaag zomer is.....
En dat dat het is zal ze laten weten.....
De komende dagen gaan de temperaturen oplopen tot wel zo'n 38 tot 40 graden....
Het mag wel wat minder zomers zal ik maar zeggen....
Op de school media wordt het hitte protocol alweer gemaild....
In overleg mogen de leerlingen eventueel thuisblijven....
Over de juffen wordt niet gerept...
Da's nou weer jammer....
Van.... de langste dag....
Hierna de dagen weer korter en korter.....
Een kleine ramp....
Ik ben niet zo van donker....
Ik mag dan best een avondmens zijn maar ik moet licht om me heen hebben....
Licht en ruimte....
De winter wil ik overslaan met zijn donkere dagen....
Jakkes.....
Van.... en een dagje extra werken....
Was het maar zo....
Thuis lukt het tien keer beter om schoolwerk te doen....
Werken zonder gestoord te worden betekent dat....
Maar op school.....
Overleg hier... overleg daar... overdrachten....team bespreking tussendoor...
Wampie kan je even helpen....?
Wampie wil je even kijken....?
Wampie hoe moet ik....?
Wampie zal ik....?
Wampie heb je even....?
En ondertussen kom je zelf geen steek verder....
Ik lijk wel een duizenddingendoekje vandaag....
Van alles aanpakken... de helft niet af kunnen maken....
Nog even dit... en dan nog even dat....
Maar goed.... we hebben nog twee weken....
En na afloop nog een Grieks buffetje op de gang...
Gezellig kletsen met collega's uit de hele school....
Van.... en dan nog even naar mijn vriendinnetje waarvan de dochter gisteren trouwde....
Zo'n top bruiloft zoals ze die in Amerika kennen... American perfection......
De foto's liegen er niet om.....
Behalve eentje dan....
Alles klopt.... visagistes en kapsters voor alle daggasten....
Top locatie....
Die In te huren acteur die ook Babs is....(buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand)
Paars lichtgevende bubbel zuilen... foto hokjes.... chocolade fonteinen....
Een peperdure jurk....
Dochtertje in zelfde jurk als mama maar dan in mini uitvoering...
En zoontje.....
Zoontje in driedelig pak met korte broek..... te schattig....
Maar.......
Met slippertjes eronder en één voetje in wit verband...
Hij had de dag voor de bruiloft zijn voetje tussen de spaken van de fiets gekregen...
En och.... die foto.... van zo'n poep chique mini bruidegommetje van 4 jaar op badslippertjes....
Stef Bos zou zeggen 'er moet een hoek af zijn"....
Wat kan ik toch genieten van dat ene kleine imperfecte detail....
Eén foto die eigenlijk het hele leven symboliseert....
En zo'n beetje de dag die ik vandaag had ook....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten