donderdag 20 juni 2019

20 juni 2019

Dag van:
Willem heeft zijn auto voor een grote beurt bij de garage staan....
Hij krijgt altijd een leenauto mee naar dit keer waren de leenauto's op...
Niet getreurd.... ze hadden nog een busje...
Euforisch is hij erover...
Gisteravond toen hij terug kwam van overleg met zijn zussen in Hengelo over hun moeder,  was het busje voor, busje na...
Zo luxe, zo comfortabel, zo lekker hoog, zoveel extra's, en diesel.......
En het busje.....zoveel ruimte, ingebouwde navigatie,  stabiel op de weg....
Ja, ja... nu weet ik het wel...
Ideaaaaaaaaaaaal zo'n busje....
Van..... vanmorgen moet hij naar de tandarts...
Ik lig nog lekker na te doezelen van een heerlijke ononderbroken slaap of Willem staat naast het bed....
"Wampie... mag ik jouw auto meenemen naar de tandarts....?"
"Jouw tomtom is logischer  en met jouw auto kan ik beter parkeren op kleine plekjes"....
Kijk..... daar word ik nou blij van....
En als mijn lieve kleine Nissannetje een tong had, dan had ze die nu ver uitgestoken naar die grote logge onooglijke saaie maar ideaaaaaaale bus naast haar.....
Van.... en de rest van de dag....???
Die was gevuld met zoeken.... zoeken.... en nog meer zoeken.... naar vakanties....
Eigenlijk was ik er van uitgegaan dat we alleen gingen kamperen twee weken....
Maar schoonmoeder lijkt het vol te houden..... en de operatie van Borre daar zien we dus van af...
Willem wil er toch nog saampjes even tussenuit....
Normaliter zou ik juichen....
Maar nu met Lissabon en Parijs achter de kiezen, ben ik wat gematigder....
Van.... Willem wil naar Kos .....
Willem wil eigenlijk altijd naar Kos.....
Maar los van het feit dat we daar hele lieve vrienden hebben wonen, vind ik Kos maar een duf eiland.....
Veel valt er niet te beleven behalve zon, strand en terrasjes of hier en daar een bergdorpje....of een boottochtje....(van die sardines blikjes vol gillende jongeren...)
Tja... en de bergen durven wij toch niet in... veel te hoog.... enge smalle weggetjes.... ravijnen ...brrrrrr.....
Kos vind ik echt zo'n vakantie voor in de herfst of in mei....gezellig weekje vrienden bezoek....
Van... Bulgarije hoeft niet nog een keer.... hoe mooi, hoe lief, hoe gezellig dan ook.... andere keer weer....
Sicilië.... ach....
Kroatië dan... hmm daar zit half Nederland tegenwoordig....
Barcelona misschien.....?
Of toch Kos....?
Rondreizen door Frankrijk met de auto dan....?
Van... . ik open wel dertig websites....
De ene reis te duur.... de ander te kort... de volgende te lang....
Krankzinnige vliegtijden....4.00 uur vertrekken.... of om kwart over twee uur 's nachts aankomen...
En dan niet Schiphol, Eindhoven of Rotterdam hè....
Nee... vliegveld Charleroi....Keulen..... Düsseldorf... Brussel Zaventem.... dus nogal een endje rijden....
Dat.... plus het feit dat je twee uur van te voren op het vliegveld moet zijn maakt dus dat je een nachtje door kunt halen...zelfs al zou je daar een hotel in de buurt nemen....
En dat trekken deze oudjes niet meer...
Van.... en kies je dan dezelfde reis vanaf een vliegveld in de buurt.... dan betaal je ineens tussen de €150 en €200 meer....
Gekkenhuis....
Dan nog het feit dat Barcelona hotels die ik vind, alleen maar tweepersoons bedden hebben....
Nou.... daar krijg je Willem echt niet in....
En zelf prefereer ik ook wel twee eenpersoons bedden... vooral in een warm land....
Een gedeelde badkamer daar passen we al helemaal voor....
Zucht......
Denemarken dan....?
Of een cruise....
Euh nee.... geen cruise.... dat zijn net als Oostenrijk reisjes, wat mij betreft 'na je pensioen' vakanties.....
Kos dan toch maar....?
Hotel te ver van het centrum...
Ver weg vliegveld....
Geen balkon.....
Spanje dan.....
Te duur....
Verkeerde terugkomst datum want die dag moeten we alweer gaan werken.....
Van.... met andere woorden.... we zijn er na uren zoeken nog niet uit.....
 En ik ben er sjacherijnig van.....
Zaterdag maar weer me erin verdiepen....
Andere bui.... nieuwe kansen...
Van...."Wampie... wil je voor mij even kijken hoe dat moet als ik zaterdag naar Haarlem ga met de trein?"....
Willem heeft een oude vrienden afspraak zaterdag....
Vanuit heel Nederland komen ze bij elkaar in Haarlem.... in een of ander bier klooster ding....
Nou heeft Willem zojuist al bijna zijn mobiel de tuindeur uitgegooid omdat het hem niet lukte om twee bioscoopkaartjes online te bestellen op zijn mobieltje....
Hij gaat namelijk morgenavond met dochter 3 naar de bios....
$$%$#$ snap het niet$%^£¥domme site #$€*¥onlogisch$^£¥)
Gedoe.... gevloek.... getier.... gemopper....
Dus opper ik heel nuchter of het niet handiger zou zijn om die kaartjes morgenavond gewoon aan het loket te kopen...
 En zo zal geschieden....
Van.... maar dit is nog weer even andere koek....
Willem online iets regelen.... überhaupt Willem in een trein op een traject dat je twee keer laat overstappen....
En nu geen loket om kaartjes te kopen.... want dat doet de NS niet meer....
Nee....ipv in 2 minuten klaar te zijn door, door een vriendelijke meneer of mevrouw geholpen te worden, ben je nu.... een uur zelf bezig om aan kaartjes te komen en een reis te plannen....
Dagretour.... via NS 40 euro maar via actie van de dag €19.50.....
Ik snap het niet maar ala.... natuurlijk gaan we voor zo'n dagretour....
En dan begint het gedoe.... account aanmaken.... via e-mail verifiëren en bevestigen....
Terug naar de site... opnieuw inloggen...
E- tickets bestellen.... downloaden .....want een NS app is echt teveel gevraagd voor Willem....
Nu de reis plannen.... drie keer overstappen....
"Dat kan ik niet Wampie"...
En dat klopt ook.... want je weet wel... Willem...0,0 oriëntatie vermogen....
Die komt in Tokio uit straks....
En dat willen we niet....
Kan je 1x overstappen dan...?
In Amsterdam....?
Ja dat kan hij.....
Hoopt hij....
Van... maar dan krijg je dus het volgende probleem....
Dat kan alleen als je met ICE reist....
En ICE eist bijbetaling....
En dus moet je weer een ander account aanmaken...
Een retour kennen ze niet dus niet je twee maal de handelingen verrichten...
En twee maal verifiëren en bevestigen....
En twee maal downloaden...
En twee maal uitprinten....
Ik snap nu heus wel hoe die treinen die vertragingen oplopen...
Handelingen, handelingen, procedures, procedures,.....
Van... nu Willem nog leren hoe hij zo'n E- ticket gebruikt... en nog erger.... hoe hij zijn bevestigde, geverifieerde, gedownloade,  uitgeprinte route leest....
Hoezo welk perron....
Hoezo overstap tijd....
Van.... ik raad hem nog even aan om limonade te drinken en gewoon met de auto te gaan....
Maar dat blijkt geen alternatief....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten