zaterdag 29 juni 2019

29 juni 2019

Dag van:
De bruiloft......
En ook al wordt het boek steeds spannender... inmiddels is er cocaïne gevonden... maar ook andere aarde dan die van de plaats delict..... heeft de ontvoerder zich gemeld.... wordt er 1 miljoen geëist.... ik moet me voorbereiden op het feest....
De appjes van vriendin en kinderen, dat ze foto's willen  zien van Willem en Wampie in feest tenue stromen binnen....
Van.... het is echter te warm om te haasten....
Eerst de haren... yes dat zit goed.. ik ben niet snel tevreden maar vandaag ben ik blij hoe het zit....
Nu de make-up... lieve help...36 graden en make-up.... zodra je foundation op je toet smeert gutst het er met zweet en al af....
Gauw de poeder erover....
Waar begin ik aan tijdens een hittegolf....
Oogschaduw.... eyeliner.... een ietsepietsie mascara.... maar eigenlijk is het onbegonnen werk....
Voor zolang als het zit zullen we maar denken....
Van... Willem doucht.... scheert.... gooit zijn haar in de gel en klaar is Kees.....
Ooooh en niet te vergeten zijn liters Deo en aftershave die hij opspuit.....
Nu aankleden.... voorzichtig....
Willem puft....
Ik puf....
Willem zucht....
Ik zucht....
Stomme overhemd knoopjes....
Stomme bh sluitingen....
Willem steunt...
Ik steun....
Willem kreunt...
Ik kreun....
Warme lange broek....
Warme synthetische jurk...
Maar we zijn klaar....
Klaar voor vertrek....
Klaar voor het feest....
Van.... nee Willem niet die auto raampjes wijd open... nu vliegt mijn kapsel in coupe vogelnest....
Onderweg....
En ja hoor.... weg afgesloten.... Willem in paniek....
En we moeten het spoor over....
En Willem trotseert de afsluiting....
En dus lopen we vast....
Dus denkt Willem ik ga de stoep op...
Maar Willem die is te hoog....
Maar Willem trotseert hoogte...
Krgtgggggsjkrrrhggg..... de onderkant van de auto loopt vast....
Sukkel..!!!!!!
Weer van de stoep af....
Krrrrrgttttt.....
En over het fietspad terug.....
Willem dat kan niet....
Dat kan wel....!
Willem oh Willem.....
Willem in de complete stress....
Waar moet ik heen....
Naar rechts Willem... verderop is nog een overgang....
Nee dat is er niet.... oh ja toch wel.... je hebt gelijk....
En ruim op tijd komen we aan....
Van.... het bruidspaar is met foto's bezig....
Willem checkt de ceremonie zaal.....
Ik loop wat rond over het ontzettend leuke oude panoven steen fabriek gebied...
Wat is het hier mooi een gezellig....
Van... nerveuze bruid....
Nerveuze bruidegom omdat de muziek niet naar behoren werkt....
Vrolijke gasten....
Bedrijvige Willem....
En dan is het tijd....
Van... de bruidegom komt binnen met zijn vader....
En .... daar komt de bruid aan de arm van haar zoon....
Willem staat achter de kansel....
Hij heet iedereen welkom en dan volgt de werkelijk prachtige toespraak met gedichten die me zelfs kippenvel bezorgen... en dat krijg ik niet vaak meer van Willem....
Hoe prachtig persoonlijk is dit verhaal geworden...
De bruid ontroert...
De bruidegom in tranen....
Nu komt de ambtenaar van de burgerlijke stand in toga....
Veel hoeft ze niet te doen....
Slechts het jawoord laten uitspreken... de ringen.... en handtekeningen zetten....
Iedereen is echter nog onder de indruk van Willems verhaal dus dit gaat langs velen heen...
Willem kondigt het echtpaar aan met fluitspel op twee fluiten....
Hij roept alle kinderen van het bruidspaar op het podium en zingt het afsluiting lied....
Applaus applaus..... de officiële ceremonie zit erop...
Feest vieren maar....
Het boekje met foto's is een klapper....!!!
Nu proosten....
Binnen is het beter dan buiten....
Toch verkies ik buiten....
Zonnestralen ontmoeten zonnestralen op deze bijzondere mooie dag....
Er wordt gepraat.... gelachen... gedanst.... en heerlijk gegeten....
Ja Willem na vier borden is het niet ongewoon dat je ploft....
Van... de avondgasten arriveren....
Sketches van de school....
De bruiloftsdans....
Vrolijkheid.... ongedwongenheid..... plezier....
Wat een heerlijke locatie....
Wat een fantastisch feest....
Van..... maar Willem moet morgen weer preken in Drachten.....
Om half elf is het daarom tijd te gaan...
Dag lief bruidspaar.... dag gezellige mensen....
Van.... thuis.... de honden zijn blij...
Poes wil naar buiten...
De buren willen onze verhalen horen....
Nou oké.... één versnapering dan....
Ook hun familie zit er.... als zo ook de weduwe van de broer van de buurvrouw....
We laten haar praten... huilen.... vertellen....
Het leven kent vele facetten... liefde en dood...
Het was me het dagje wel....
Wat zijn we moe...
Wat zijn we warm....
Maar wat zijn we voldaan....














1 opmerking: