dinsdag 11 juni 2019

11 juni 2019

Dag van:
Dacht ik gister nog dat ik 5 weken moest werken, kom ik er vandaag achter dat het nog maar 4 weken zijn....
Heb het maar gauw even recht gezet....
Maar dat betekent wel even dubbel hard aanpoten....
Van.... hoe lastig het voor een gevoelsmens is om objectief verslag te doen...
Heb ik die evaluaties gemaakt.... heb ik veel te veel op mijn gevoel geschreven...
Ik denk dat ik er niet veel naast zit maar in een officieel document kan je dat toch niet doen.... dan moeten er feiten staan...
Ik snap dat heel goed maar pffft wat een klus voor mij.....
Nog maar eens door de evaluaties heen dus en me puur aan de feiten houden zonder interpretaties en emoties....
Dubbel werk maar weer wat geleerd.....
Zo zie je maar... je bent nooit te oud om..... juist die dus....
Van.... drie klassen op schoolreisje en dus een schoolplein zo goed als voor ons alleen...
En dat merk je...
Tjonge wat spelen die kleuters heerlijk....
Dat buiten we fijn even uit na al die vreemde vrije dagen en dus uit je ritme raken....
En juf kan mooi wat administratie doen in de tussentijd en met therapeuten praten....
Van.... de kogel is door de kerk...
Willem heeft vandaag een gesprek met de dierenarts gehad....
De dierenarts begrijpt onze twijfels over de operatie van Borre....
Het is inderdaad uitstel en wachten op weer een volgende operatie....
Borre zal nooit beter worden....
Met de operatie haal je steeds bot gruis weg en andere oneffenheden.... maar ze zullen nooit de oorzaak kunnen wegnemen en dus zal het altijd terug blijven komen....
We krijgen sterkere pijnstillers mee.... adviezen omtrent voer.... het advies veel te zwemmen..... iets van voedingssupplementen.... en nog heel veel meer goede raad....
Over een half jaar wil hij Borre terug zien....
Dat is dan toch een half jaar winst....
Maar pijn doet het.... niet alleen letterlijk bij Borre maar ook (figuurlijk) bij ons....
Doen we heus goed.....?
Lijdt Borre nu niet onnodig....?
En al die mensen die hun hond wel laten opereren dan.....?
Zijn wij nu slechte baasjes....?
We zouden er écht alles voor over hebben om hem beter te maken.....
We zouden onze huisraad ervoor willen verkopen.... maar beter wordt hij gewoon niet....
Van...... vandaag komt het boek Rinkeldekink van Martine Bijl binnen....
Zij omschrijft haar hersenletsel als een soort van ongenode gast in haar hoofd...
Zo is dat bij Borre ook..... en ongenode gast in zijn botten.....
Een monster dat je langzaam van binnen opvreet en verzwakt.....en dat er niet meer uitgaat.....
Van... het enige dat ik nog wil is dat we zo wijs zullen zijn om Borre niet teveel te laten lijden....
Dat die medicijnen en dat voer kapitalen kosten in de maand zal ons een zorg zijn.... maar hij moet geen pijn hebben.....
Een dartele jonge hond zal hij nooit zijn....
Korte stukjes wandelen..... niet teveel dollen met die andere twee....
Veel slapen en rusten....
Vandaag is hij ook gewoon thuis gebleven....
Geen pension meer voor Borre....
Niet tegen tralies hoeven springen als andere honden voorbij komen....
Gewoon lekker rustig met Blitz thuis..... beetje de poes jennen misschien.....
Maar als dan dat moment komt... laten we dan wijs zijn... sterk zijn....
Sterker nog dan bij Bikkel.....
Van..... een aangrijpend boek trouwens van Martine....
Hoe een mens zo angst kan inschrijven is indrukwekkend....
Een misschien nog wel indrukwekkender is het hoe ze ermee omgaat.... of... juist niet mee om kan gaan.......
Hoe ineens niets in je hoofd meer werkt zoals het ooit werkte....
Hoe beton ineens porselein werd.....
Van.... Willem is naar Drachten.... een muzikaal overleg....
Ik brei.... en brei...... ik ben al op de helft.....
Ik lees en lees en lees... ik ben al op de helft....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten