zondag 2 juni 2019

2 juni 2019

Dag van:
In ieder geval geen schrikbarende wakker wordt taferelen...
Een rustige zondag morgen dus...
Behalve dan dat de zon al zinderend aan de hemel staat en de thermometer nu al 23 graden aangeeft...
Ofwel... je zwemt je bed uit...
Van... de brul kikkers die, als ik mijn gehoorapparaten had ingehouden, mij de hele nacht wakker hadden kunnen houden, brullen nog steeds...
Hoogtij paar seizoen...en dan doet tijd er niet toe...24/7 aan de bak...
En ik móet me sterk vergissen of ik hoor er echt meer dan vorig jaar...
De populatie is dus toch gegroeid..
Brul kikkers.... geen uitstervend ras...
Van.... Babeth voelt zich redelijk oké...
Ze pakt haar leventje weer op... met een lesje erbij....
Van.... visite vandaag... een oude vriendin van Willem en haar dochtertje....
En Willem, die niks met schoon of opgeruimd heeft want de hondjes mogen alles vies maken.... geeft notabene aan dat er gestofzuigd en geboend móet worden....
Nou vraag ik je....
Ik kijk hem verbaasd aan.... inspecteer zijn ogen....is hij wel goed snik....?
Als ik tekeer ga als een Miep Kraak van de huishoud service vindt hij dat onzin.... want de hondjes maken toch weer alles vies... en dat mag...
Maar is het buiten 32 graden en een vroegere vriendin komt,  dan moet het huis schoon...
Van.... hij helpt wel mee.... dat scheelt...
En een uur later... een liter vocht minder... een doorweekte jurk verder... zijn we klaar...
Nu alleen de boodschappen nog...
En... aangezien ik de smaak van bloemetjes in de tuin te pakken heb... een die bloemetjes er nog steeds staan zonder dat de honden ze opvraten..... ga ik ook nog meer bloemetjes halen....
 Van... visite en ik komen tegelijkertijd aan....
Ik met een auto vol bloemetjes en boodschappen.... zij met haar dochter...
Een soort Emma van de camping de tweede maar dan in blonde uitvoering....
Helemaal dol op Willem die ze het allerliefst als opa zou willen hebben..
Deelt Willem met Britt de clowneske fantasie en met Emma de ongetemde humor, zo deelt hij met Elisa de tomeloze energie...
En vanaf de eerste minuut af is het dus plannen maken en dolle dingen bedenken..
Mama heeft een spierziekte en ik voel me fysiek ook niet helemaal oké vandaag,  dus wij ploffen op de tuinbank cq stoel...
Laat die twee maar schuiven...
Er gebeurd trouwens te veel om alles in één blog te vatten....
Ze roepen naar voorbijgangers "spekjes te koop en gratis honden brokken!!!!!!!!"....
Ze blazen bellen... ze spelen op de fluit... ze varen in een bootje.... nou ja... Elisa vaart en Willem houdt het touw vast...
Ze gaan bij de buren spekjes verkopen met gekke hoeden op...
Ze hengelen visjes.... voeren eendjes en zwanen...
Ze verbazen zich over de parende libellen boven water...
Ze snoepen er op los...
En doen brul kikkers na...
En ga zo maar even door....
Je wordt al moe als je ernaar kijkt....
Geen wonder dat ik nu, na de patatjes en kaas kroketten, uitgeteld boven lig...
Want ondertussen klets ik met mama, doe de plantjes in fleurige potten en verzorg de inwendige mens....
Dit is dus een korte blog... want ik kan geen pap meer schrijven....
 Oh ja... en Federer en Nadal zijn een ronde verder...
Oooooooh...... dom dom... en natuurlijk het grote nieuws dat mijn vriendinnetje vandaag weer oma is geworden...
Oma van een schattig jongetje....Jits....
Gefeliciteerd lieve Netje....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten