zondag 10 oktober 2021

10 oktober 2021


Dag van:
 En ja, ik was wakker toen Willem in alle vroegte naar Hoogeveen reed voor zijn zondagse preekbeurt....
En nee, inslapen lukte niet meer....
Dus dan ga je maar naar beneden... in je eentje...
De honden blafte toch al een tijdje te enthousiast...
En als ik beneden kom snap ik ook waarom...
De halve inhoud van mijn mand katoen ligt als een spinnenweb van een dronken spin, door de hele kamer...
Het lijkt wel een doolhof van draden waar ik, weifelend of ik me nou boos of verdrietig zal voelen, me een weg door moet banen...

De honden zijn opvallend rustig ineens...
Ja ammehoela... daders liggen altijd op het kerkhof...
In dit geval voor de haldeur.....
Met een bol katoen voor hun snufferd...
Partners in crime.... op heterdaad betrapt....
En zo ben ik onder de lichter wordende hemel een uur lang bezig om om mijn eigen web... euh bol katoen,... te spinnen....
En nee... opbergen in een dichte box helpt niet want mijn handwerkcurver is eveneens door hondengebitjes niet met rust gelaten....


Eindelijk tijd voor koffie....
En het is zelfs al tijd om naar Willems preek te luisteren...
Over nederigheid.... de kleinste kunnen zijn... je niet hoog verheven willen voelen...
Prachtige vondst Willem...."Niet laag, niet hoog maar oog in oog"...
Aandacht voor elkaar... echte aandacht...
Een luisterend oor...
Een arm om die schouder...
Waardering uitspreken of dankbaarheid...
Prachtig Willem....!
Nu nog zien dat ik er aan toe kom...
Te vaak nog geen tijd voor lieve vrienden die daarentegen wel altijd in mijn gedachten zijn en spoken...

Willem is weer thuis....

"Nee niet TlC op tv hè "... is een van de eerste dingen die hij zegt...
Maar ik ben momenteel verslingerd aan hun programma's over bruidsjurken.... Say yes to the dress....
Trouwens.... hetzelfde als voor zwangere vrouwen geldt dat die overal ineens baby's zien...alleen omdat ze er nu op letten...
Zo geldt dat nu ook voor mij... over dingen die met trouwen te maken hebben...
Zelf in mijn woordspelletje op mijn mobiel....

"Zullen we uit eten gaan vanavond?"....
Ben ik altijd voor te porren natuurlijk...
En voor Willem kan vragen of ik al gereserveerd heb,  ploingt mijn mobiel ... email met reservering is binnen...

Dus eten we 's avonds kleine hapjes die,  als je er maar genoeg neemt, de maag behoorlijk vullen....
Tapas eten is altijd feest...

En verder valt er over vandaag écht niks te melden...
Ik keek geen journaal... las geen krant.... en keek op tv dus een bruidsjurken programma....

Nou ja.. en ik haakte een knuffeldoekpopje..... want dat lukt nu...
En ik bestelde twee kaartjes voor de breidagen in Zwolle....
Gezellig volgende week erheen met een vriendin...
Och en het huis heb ik nog grotendeels geboend....
En me bedacht dat de tijd weer aanbreekt dat de zomerkleding in de kast vervangen moet worden door winterkleding...
Bij de bedenking heb ik het verder maar gelaten....
Zoals ik ook hier maar bij laat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten