donderdag 7 oktober 2021

7 oktober 2021


Dag van:
De minuscule druppeltjes vormen een waas van dichte mist en zorgen voor een constant vochtige ruit vanmorgen toen ik vertrok...
Lang geleden dat ik door zo'n dichte mist reed....
En ik ben de brug over de rivier nog niet over en rij het centrum in... of ploef.... weg mist.....
Het is net als met sommige problemen...
Je ziet door de bomen het bos niet meer en als je dan middenin die kern van de crisis zit dan hup... zie je ineens die uitweg... weg probleem...

Maar... gelukkig geen problemen nu....
En dus onder een kraakheldere hemel vervolg ik mijn weg...
Kinderboekenweek opening...i love it.....
En heerlijke week extra lezen, voorlezen en genieten....
Thema "worden wat je wil"....
En vandaag willen de leerlingen alweer wat anders worden dan gisteren....
Nu voel ik je denken....'ach stakkers, jullie zullen nooit kunnen worden wat je wilt; brandweerman piloot politieagent, kapper......'
Maar zo heerlijk is het dan dat je door een boek... door een verhaal.. jezelf kan verplaatsen in wat je maar wil....
En hoe mooi is het dan als je ze vraagt wat ze worden willen, ze antwoorden met; mijn mama, mijn groepsleider,  gewoon wat ik kan,  opa is in de tuin.....
In het echt willen ze dát worden wat ze kunnen... wat binnen hun mogelijkheden ligt....

Maar in boeken.... ja daar kan je worden wat je wilt....!
Ik vind het een super thema....
En wat een blitse opening hebben we op school...
Want op het podium staat een mega groot kartonnen boek..... met als titel "Ik wil eens iets anders".....
Uit dat boek komen de mooiste fantasieën....
Want ach... mijn mama, groepsleider wat ik dan kan,  of opa in de tuin, dat kan nog altijd....
Dus wat nou stakkers....? Echt niet...!!

Nog even op weg naar huis langs mijn vriendinnetje rijden...
Toch wel lekker dat ze met een paar straten verder woont dan wij....
Bij haar binnenkomen en daar zien dat ze een bloeddruk controle heeft...
Een half uur lang je bloeddruk steeds meten met korte tussenpozen...
Zij en de thuiszorg zijn al 20 minuten bezig...
Nog maar 10 minuten te gaan...
Tja... en dat wordt lastig als je vriendinnetje binnenkomt....

We hebben binnen drie minuten al de slappe lach en die bloeddruk schiet omhoog....
Eigenijk belachelijk toch dat iets waar je juist zo van ontspant (lachen dus) ervoor zorgt dat je bloeddruk stijgt en dat dat eigenijk niet goed voor je is...
En ineens vraag ik me af.... oké, ooit kreeg ik een TIA... hoge bloeddruk maar in een doodongelukkig periode....
Daar wordt inderdaad je hart niet blij van....
Maar verdorie.... hoge bloeddruk in een periode van gelukzaligheid daar moet een hart toch van jubelen....?
Dus wat mij betreft.... weg met die bloeddrukmeters... ik ga voor stemmingsmeters......
Ben je vrolijk, blij of gelukkig dan leef je vast een stuk langer dan als je verdrietig, bang of depressief bent....

Thuiskomen en Willem vol verhalen...
Zoveel dat ik me naar hem omdraai en met mijn rug naar het gasfornuis sta....
Sis... hoor ik.... tik tik tik tik tik tik tik tik hoor ik....
Water uit de pan loopt over.... elektronische ontsteking van het fornuis op tilt....
Tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik......
Deppen denk ik dan....
Maar nee.....

Tik tik tik tik tik tik tik....
Nog meer deppen dan....?
Niks hoor...
Tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik....
Gas aan... dan verdampt het water sneller....
Maar dan denk je er aan de stijgende gasprijzen.... uit dat gas...!!!!
Tik tik tik tik tik tik tik.....
Willem dit is ook geen gaskwestie maar elektrische ontstekingen duiden op stroom....
Tik tik tik tik....
Stekker  eruit....
Maar waar is die stekker......
Tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik....
Pannen uit de kast... chaos in de keuken....
Geen stekker te vinden....
Tik tik tik tik tik.....
Keukenla dan...?
Maar Willem krijgt de la er niet uit....
Tik tik tik tik tik
Willem ik ga de stop uitzetten in de meterkast....
Tik.............
YES.... gelukt...
Maar nu... ?
Ik ga de buurman bellen, zegt Willem....
Die komt er zo aan...
En in de tussentijd zet Willem de hondenwaterföhn op de kookpitten....

Goh de vonk gaat uit....
Maar kijk... nu tikken de anderen weer...
Tik tik tik tik tik tik tik....
De buurman.......
En zo'n buurman krijgt zo'n la er dus wel uit hé....
En zo'n buurman vindt de stekker dus wel....
Dus zo'n buurman verdient een kop koffie....
Nu hebben we dus een gewoon gasfornuis die met een vuurtje aan aan moet....
En over 48 uur mag de stekker er pas weer in...

Ik denk dat ik in mijn contactenlijst, het telefoonnummer van de buurman maar vast in mijn favorieten zet...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten