zondag 3 oktober 2021

3 oktober 2021


Dag van:
Geen hond in de pot.....
Nee, nee... maar wel een hond in de kerk...
Een herder in de kerk.....
En dus.....
"Wampie je hebt de wekker toch wel op 7 uur gezet".... aldus Willem om 2 uur 's nachts....
Ja Willem dat heb ik....
"Wampie je gaat toch wel mee morgen?".....
Aldus Willem om half 4 's nachts....
Ja Willem, maar zullen we het op vandaag houden want het is al ongeveer drie en een half uur zondag....
En dus.....
Geef ik mijn mobiel wéér drie en een half uur later een optater.... om 7 uur....
Prima dat Willem er vast uitgaat maar ik blijf nog even liggen...
En dus.....
Vergeet ik mijn wekker op half negen te zetten en word ik wakker om 9 uur als Willem naar boven klost om zich om te kleden....
"Ik wil uiterlijk om half 10 hier weg".....
Aldus Willem om 9 uur.....

Dat wordt dus geen koffie vanmorgen...
Ik haast me een ongeluk om mezelf fatsoenlijk aan te kleden en te zorgen dat alles recht zit...
Gooi hier en daar wat clipjes in mijn verwarde slaapharen.... mik wat mascara op de wimpers... en vlieg de auto in....
Vijf over half tien..... ik heb het net niet maar toch wel gered....

In de kerk vindt Willem de rust weer...
De spanning valt van hem af....
Babs ligt prinsheerlijk voor het altaar...
3 oktober.. dieren zondagsdienst.....
Een filmfragment uit Hachi.....op de PowerPoint ons viertal.... en een preek over TROUW....(psalm 36).... redder van mens en dier....
En dan dat heerlijke lied dat ik bijna uit m'n hoofd ken....

1
In het begin lag de aarde verloren,
  in het begin in de duisternis;
  God sprak zijn woord en het licht werd geboren,
  't licht dat vandaag onze dag nog is.
2
 

In het begin zijn de wolken en luchten,
  in het begin is de hemel ontstaan.
  God sprak zijn woord en de wateren vluchtten:
  zo bracht Hij scheiding en ruimte aan.
3
 In het begin is de aarde geboren,
  in het begin uit de diepte der zee.
  In het begin kwam het gras en de bomen,
  bloeiden de bloemen en graasde het vee.
4
  In het begin zijn de sterren gaan branden,
  in het begin kwam de zon en de maan.
  Boven het land en de zee en de stranden
  wijzen zij wegen en tijden aan.
5
  In het begin kwamen vogels gevlogen,
  in het begin werd hun lied al gehoord.
  Vissen in 't water, wat leeft op het droge:
  God schiep de dieren, elk naar hun soort.
6
  In het begin riep God mensen tot leven,
  in het begin was het woord in hun mond.
  Wat was het goed om op aarde te leven,
  wat was God blij dat de wereld bestond.

Als kind gaf me dat een soort veilig gevoel....

Juist omdat veel dominees toen, je nog bang maakte... want oh oh oh als je toch iets fout deed... je kwam in de hel met de duivel op je hielen....en het vuur na aan de schenen....
Toen al had ik zo'n gevoel dat dominees God niet helemaal begrepen.... maar de makers van dat liedje wel....
Tegenwoordig twijfel ik wel eens aan het laatste couplet...

In de kerk voel ik mijn mobiel alarmerend vaak achter elkaar trillen...
God vind het vast niet erg als ik even kijk...
Mijn dochter...."Mam ga je mee naar de crea weekend beurs?"....
Ik hoor de regen op het glazen stuk van het dak van de kerk kletteren....

Brrrrrr geen weer om leuke dingen te doen....
En ik wil zo graag die babyslaapzak af breien....
Ik wil zo graag een rustig thuisweekend ook...
En dus app ik..."Ja leuk ik ga mee"....(gniffel).... want dat doen moeders...
En natuurlijk is een uitje met mijn dochter niet alleen vast gezellig maar ook belangrijk om weer wat samen te ondernemen...

Ik luister de dienst uit.... klets nog wat na met de mensen.... kus Willem en begeef me naar de uitgang....
De regen gutst met stralen naar beneden...
Mijn dochter komt net de hoek om met een plu...
Haar nieuwe kapsel wappert in de wind....
Haar rood gestifte lippen lachen.....
Met mams een dagje quality time....
En dus zoeven we even later in haar mini naar Hardenberg.....

Best vreemd zo'n eerste keer je corona check te tonen

om een evenementenhal in te mogen...
Nou ja.. op het vliegveld naar Barcelona moest dat ook wel... maar dat voelde toch anders....

Het is gezellig druk binnen in de vrolijke hal...
Vrolijk van alle kleurtjes wol en katoen op de fleurige kramen....
Overal nijvere dames en heren die hun creatieve vaardigheden tonen...
De wereld van kaartenmakers.... bloemschikkers.... mozaïekplakkers.... een enkele haak en breifanaat.... of ander creatief gebeuren met hout en glas.....
En we genieten....
Drie hallen vol noeste nijverheid....
En Jocelijne netwerkt.... en mams loopt overal te verkondigen dat Jocelijne DE JOCELIJNE !!!!! is van Jocelijne Design.... kijk maar... deze mallen zijn van haar.... hier in dit boek staat haar naam.... MIJN DOCHTER!!!!.....


Pas om drie uur bedenk ik me dat ik nog niet één kop koffie op heb vandaag en mijn maag leeg is....
Nou ja... pijnstillers voor de neusbijholte ontsteking genoeg in de maag zullen we maar zeggen....
Maar.... cappuccino en een saucijzenbroodje gaan er nu wel in....
En terwijl Jocelijne ondertussen vertelt van haar nieuwe plannen op creatief gebied... slurp ik de koffie en knispert de saucijs tussen de kiezen....

Nog één keer een rondje door de drie hallen....
En kijk nou.... daar is de vlinder die zo mooi op de trouwkaart zou staan....
Bij de kraam staan we te wikken en te wegen... als we nou zo... en zo.... en dan van dat melkwitte folie zo.... en dan de tekst zo....
Ofwel.... we hebben een trouwkaart....
Willem is helemaal blij als ik de foto van het idee app....
Zó.... weer een streep op mijn lijstje....

Waar dit soort beurzen al niet goed voor zijn....
Jaaaaa.... en een creatieve dochter natuurlijk... want zij gaat er 100 maken....

Voldaan rijden we naar huis....
Jocelijne met nieuwe mallen.... frisse ideeën en inspiratie... én nieuwe contacten.... en ik met twee boeken... de vlinder... en handige frutsels om uiteinden van sjaals mee vast te maken....

Wat een onverwacht vrolijke regendag...!!
Oh ja... en de babyslaapzak heb ik tóch af gekregen...!




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten