maandag 25 oktober 2021

25 oktober 2021 Parijs de voorbereiding


Dag van:
 "Ik snap niet waarom jij een dag voor we op reis gaan ineens zo nodig kasten moet uit- en opruimen.... en de bovenverdieping gaat doen..... wat is dat voor waanzin?".....
Aldus Willem die om half tien vertrok voor een kerkoverleg en mij om half twee, bij zijn thuiskomst nog steeds boven in pyjama aantreft tussen de grootst mogelijk denkbare puinzooi....

Tja..
Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen..... waarom ik dat een dag voor Parijs doe....
'Nou misschien om kleren uit te zoeken voor in de koffer'.... opper ik nog dapper...
"In dat kleine koffertje?????..... daar past maar 1 jurk en een paar laarzen in".....
'Nou juist misschien daarom' opper ik iets minder dapper...
"Dan weet ik wat ik moet kiezen"...
"Je kan toch gewoon iets uit die kasten met 100 kledingstukken trekken?"....

Ho....

Kijk, daar gaat hij de mist in...
We gaan niet zomaar op reis... we gaan drie dagen naar Pa-rijs...
Stad van de liefde,  van licht,  van mondaine elegance, en dus van mode....
Waar komen onze bekendste modeontwerpers vandaan.... nou precies... Parijs.....
Cartier, Dior, Yves Saint Lauren, Chanel,  Cardin, Gaultier, Nina Ricci,Vuitton en ga zo maar door...
En in die stad loop ik morgen....
En dat daar duizenden paren Brigitte Bardot benen lopen met wespentailles en fijn besneden ronde billen erboven, tot daar aan toe....
Daar kan ik met mijn maatje 48 heus niet aan tippen.... maar laat me dan in ieder geval zo modieus, als dat bij weelderige dames mogelijk is,  gekleed gaan....
Iets met dat gevijnsde zelfverzekerdsheidsgevoel van  "Ik ben de dubbelgevulde uitgave van Catherine de Neuve..... de Edith Piaf met groeihormonen...."

Nee...
Dan Willem met z'n ideeën....
"Ik ga de benedenverdieping schoonmaken... al het stof, 3cm dik van de kast af en dan boenen en stofzuigen"....
Nou ben ik natuurlijk erg blij met zijn hulp maar....
'Willem als wij over drie dagen terug zijn ligt dat stof er weer, kun je die kast niet beter doen als we terug zijn,  dan hebben we er zelf ook nog wat aan in plaats van alleen de katten'....
Maar nee hoor... het moet nú....
En terwijl ik boven bezig ben de laatste kleding in de kast te leggen hoor ik een oerkreet van beneden komen....

En als ik uit de oergeluiden de woorden 'nee niet weer' herken, weet ik precies wat er aan de hand is...
Meneer heeft chloor gemorst wedden....
En hij zag er al niet uit met al dat stof overal...
En jawel hoor.... stofvlekken.... stofdraden... en een chloor vlek....
"Ach je ziet het bijna niet hè Wampie.... het is maar een veegje?"....
'Nou Willem... gooi die maar weg... we kopen wel een nieuw zwart tshirt als we thuis zijn'....
"Ja maar...... ik wou deze kleren morgen aan naar Parijs".....

Aaaaaah.....
En daar zit dus dat subtiele verschil tussen herkomst van Mars of Venus....
Ze gaan samen naar Parijs maar de één, ik dus,  flaneert  in leuke zorgvuldig uitgekozen kleding en slaapt in een hotel en de ander, Willem dus,  banjert in kleren die hij al een week aan heeft en waar hij van alles in gedaan heeft,  en slaapt onder een brug....
Zoiets dus...

Enfin, de koffers staan gepakt...
De papieren liggen klaar...
De batterijen van alle mee te nemen technische hulpmiddelen,  zijn opgeladen....
Morgenochtend eerst de honden wegbrengen en dan naar onze stad.....






1 opmerking: