woensdag 6 oktober 2021

6 oktober 2021


Dag van:
 Ik weet het precies hoor....!!!!
Elke ochtend als ik naar mijn werk rij.... en elke avond als ik terug rij weet ik precies waar ze staan... en waar ik netjes rijden moet...
De flitspalen..!!!
Ze doen het niet altijd allemaal maar er zijn erbij......pfffft....!!!!!
En nou woon ik dus in Arnhem.... in Arnhem Zuid om precies te zijn.....
En nou staat er vanavond in de kranten... jawel... de top 10 meest flitsende flitspalen....
Nee, nee... Arnhem stond niet in de top 10....
Gouda staat bovenaan en dan wat plaatsen in de provincie Zeeland...
Maar.....
Er stond nog een kaart bij....
Met de palen die daarna het actiefste zijn....
En jawel hoor..... Arnhem dus ook... en natuurlijk Arnhem Zuid....
Nou was ik vroeger degene die elke maand het hoogst scoorde met boetes.... maar tja... sinds ik mijn 60+ Peugeottertje heb ligt dat wat anders...
Het onheil heeft zich verschoven sinds Willem met pensioen is..... en een snelle bolide.... ook een Peugeot maar dan van het type gas op die lolly....

En nu is hij degene met het hoogste aantal...
Erger nog.... had ik boetes van hooguit 3 tientjes.... Willem doet het met soms over de 100 euro....
En oh ernstig...... op zulke momenten is mijn humor niet grappig...
Ja voor jullie en mij wel... maar voor Willem dus niet...
Enfin.... ik heb hem het lijstje maar even doorgestuurd....
Weet hij in ieder geval waar hij zijn koppie erbij moet houden... of eigenijk beter gezegd .... zijn voetje van het gaspedaal moet halen....
Toch fijn zulke lijstjes...!!!!


Dan nog zoiets....
Mijn kinderen, kleinkinderen en ik hebben, zoals wel meer families, zo'n familie groepsapp....
Op zaterdag en zondag stroomt die over van de formule 1 berichten.... we hebben allemaal commentaar en zwepen de spanning op....
En voor de rest delen we succesjes en verdrietjes of koetjes en kalfjes.... grappige foto's of maffe filmpjes...
Echter... de laatste tijd.... delen we ook waarschuwingen...
Vooral sinds die digitale oplichtingspraktijken zo veelvuldig de kop opsteken.... en ik er bijna weer ingetuind was....
Meestal zijn het de kinderen en kleinkinderen die oma en Willem waarschuwen....
Vandaag had ik er eentje...
Eentje waar ik me ook lekker kwaad over kon maken...
Want dat de GGD zo stom was om gegevens te lekken, dat wisten we al....
En daar móét je nog wel ál je gegevens invullen....
Maar nu dus het volgende.... het simpele feit van online tickets bestellen voor je uitje naar de dierentuin of dat gezellige pretpark...
En óf je dat graag online doet want met die torenhoge entreeprijzen wil je graag de korting op je kaartje als je online besteld.... en vermijd je graag de lange rijen voor de kassa....
Daarnaast is het natuurlijk slimme psychologische marktstrategie maar daar wil je niet over nadenken als je een gezellig dagje uit gaat....
Hup... online bestellen dus maar... en klakkeloos al je gegevens invullen die ze van je willen hebben....

Oeps.... en nu hebben die pretparken en dierentuinen dus gegevens laten uitlekken.....en loop je een reëel risico op oplichting doordat criminelen zich in een e-mail kunnen voordoen als bijvoorbeeld een dierentuin", zegt Davrados......
Hoe meer informatie een oplichter bezit, hoe geloofwaardiger zo'n frauduleus bericht kan overkomen. "Je kunt zomaar op een verkeerde link klikken."
Zelfs hiervoor moet je dus al alert zijn....
Ik begin het vermoeiend te vinden....
Volgens mij wordt het sleutelwoord van de toekomst "achterdocht".....
En daar word ik niet blijer van...

En toen bedacht ik me vanavond toen ik hoorde van het schreeuwend lerarentekort.... als ál die oplichters nou eens een baan in het onderwijs namen om eerlijk hun geld te verdienen... best een behoorlijk salaris.... dan zijn we in één keer van twee problemen af.... de oplichterij en het tekort....
Maar tja.... ik geloof dan ook nog in sprookjes(parken)....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten