vrijdag 15 oktober 2021

15 oktober 2021


Dag van:
Met de boosheid verdooft door slaaptekort rij ik naar school...
Laatste dagje van de week....
De week afsluiten met een unit borrel...
Een lege pot op tafel tussen de saucijzenbroodjes en andere lekkernij...
Daartussen witte velletjes papier en één opdracht...
"Schrijf iets op dat niemand nog van je weet maar wel iedereen mag weten"....
Dat is hard nadenken...
Ik ben immers een open boek of blog zo je wilt en wat ik echt niet kwijt wil vertel ik toch niet....
Uiteindelijk bedenk ik dan de tekst "Ik lust geen tuinbonen, daarvan moet ik overgeven"....
En dat is ook heus waar......
Maar veel leuker zijn de geheimen van anderen;....
Wie er de bouqet boekjes verslindt.... wie het uitmaakte omdat haar vriendje poep aan zijn broek had.... wie er tussen haaien gezwommen had.... of wie de grootste fan van de formule 1 is....
En achteraf komen er natuurlijk veel meer geheimen boven tafel die niemand van elkaar wist maar je best wel mocht weten...
Ook dat ik bijvoorbeeld op het terrein waar de school staat, ooit mijn eerste echte kus kreeg....
En nog veel jaren later met diezelfde jongen HET daar voor het eerst deed.....
Tja en dat geeft meer hilariteit dan het feit dat je geen tuinbonen lust natuurlijk...

Op naar huis en gezellig allemaal in de file...
Het was weer eens zover...
Ongelukken op de omringende wegen en dus ging iedereen maar massaal binnendoor...
Gevolg.... je komt diverse collega's opnieuw tegen maar dan in de supermarkt tijdens het nog snel even boodschappen doen....
En zo kom je dus nooit van ze af...(grinnik)

Na het eten val ik, emotioneel compleet op,  in de stoel

in slaap... en droom van crocs....
Hoe komt een mens daarbij in zijn droom...
"Zo.. jij was ineens diep ver weg" zegt Willem als ik één oog open...

Ach ja.... morgen heerlijk naar de breidagen in Zwolle met een vriendin....
En ik besluit nu al om niet met een kofferbak vol wol terug te komen....
Ik spreek met mezelf een bedrag af...
Dan begin ik een stoeispel met de honden...
Boem tafeltje om..... kaarsenstandaardje eraf en... kapot.... glas in het kleed.....
Willem begint te stofzuigen maar blaast meer stof dan hij zuigt....
"Ja het filter is kapot Wampie.. dat had ik je nog willen zeggen... dat er een nieuwe moet komen..."

Ik zoek direct online het juiste filter...
Voor 22.00 uur besteld, morgen binnen....
En dan denk je nog... hebbedingetje... zal wel niks kosten.... verzendkosten waarschijnlijk duurder dan het dingetje....
En dan heb je dat goede dingetje gevonden.... tussen 727 soorten goedkope filterdingetjes van een paar euro....
En dan blijkt... jouw filter kost 57.95 euro....
Ik geloof dat ik met mezelf maar een nieuw bedrag afspreek voor morgen......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten