dinsdag 11 april 2023

11 april 2023


Dag van: 
De zon schijnt maar ik merk al gauw dat er behoorlijke wolken die zijn in de weg zitten...
En als de zon weg is dan brrrrrr....
Gelukkig maar eigenlijk want het is de hoogste tijd dat ik me weer om mijn werk begin te bekommeren...
Laptop maar op schoot dus...
En een beeeeeeeeeeeeerg aan emails lezen....
En de wereld aan mededelingen tot mij nemen.....
Plus een enquête invullen....
Nou......ik zit er weer helemaal in hoor.....
Laat dat werk maar weer beginnen...
Morgen ga ik met de laatste snottebelletjes weer op school aan....

Met een 'groene aanslag verwijderaar'

probeer ik vandaag de vlekken van de oude tuinset te halen....
Lekker dat gevlochten kunststof stramien...
En je denkt toch niet echt dat het spul optimaal werkt hè....
Een beetje ja....een beetje gaat het eraf...
Maar de vlekken zijn hardnekkig, het spul niet krachtig, het materiaal onhandig en ondertussen zijn mijn handen groener dan de vlekken op die stoelen waren...
Maar....ik heb mijn best gedaan oh zo....


Nu nog een laatste vogelnestkastje ophangen...
Weer een mezen huisje....
Ik wilde heel graag het roodborstjes nestkastje maar na het lezen van de gebruiksaanwijzing en dus de plaatsing van dit broedkastje, lijkt het me bijzonder katvriendelijk....
En dat wat katvriendelijk is, is bijzonder roodborstjes onvriendelijk....
Het moet namelijk zo beschut mogelijk......dat is dan wel weer een pluspunt..... maar ook zo laag mogelijk bij de grond....en dit laatste lijkt me nou niet broed bevorderlijk.....
Daarbij hebben de katten een maand geleden al een roodborstje vermoord dus dat gebeurt me geen tweede maal....
Wel jammer....

Meestal rond Pasen zie ik trouwens de

eerste kuikentjes al wel achter mama aan zwemmen...
Maar zelfs ook al hadden we een zachte winter, tot op heden heb ik nog niks gezien....
Ook de jonkies van de meerkoet blijven lekker warm in hun ei....
Alhoewel....warm?.....
Die moeder zit immers amper op haar eieren....

Hup, weer een fikse bui....
Ik denk dat ik vandaag maar helemaal binnen blijf....
Kijken of ik nog wat anders om handen heb...
Het vestje voor een nieuwbakken baby heb ik af...
Maar weer wat anders op de pen zetten....


Echter...het wordt droger en zonniger....en de tuin lonkt...
Ik wil nog een bordertje plaatsen...
De tegels opruimen....
Oud spul weggooien....
Een paar uurtjes wroeten in die aarde maar...
Als ik nou die laatste was boven ook nog wegwerk en....ja hou me vast.....een paar dingetjes strijk dan laat ik alles dat me aan beestjes en ziek zijn doet herinneren, achter de rug...en heb ik ook mijn aandeel in het huishouden weer gehad...
Morgen een schone lei....
Oké, op een paar snufjes, proest en snuitneuzen na dan...
Ik heb de corona weer overleefd, vraag niet hoe maar ik ben er nog....

Op naar morgen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten