zaterdag 8 april 2023

8 april 2023


Dag van:
Daar koop je dan zo'n die kist voor....om je tuinkussens droog te houden...
Nou mooi niet dus....
Ik haal ze er, na een overwinterperiode,  doorweekt uit....
Hier wordt een mens niet blij van....
Maar goed, ik kan ze nu in de zon leggen...
Ze zullen wel snel drogen nu...en dan daarna naar zoeken naar een oplossing om herhaling te voorkomen...
Bengel vindt het natuurlijk weer geweldig...
Op avontuur in de tuinkussenkist....
Ik mag wel opletten dat ik straks het deksel niet dicht gooi terwijl zij er nog in zit met haar diva gedrag...

Jaaaaaaaaaaaa, de appelboom kleurt al


Ietsje roze...
In de knop dan welteverstaan, maar het gaat nu vast hard genoeg.... binnen een week zal de boom vast geheel roze zijn...
Wat een heerlijk vooruitzicht....

Het zonnetje will ons vandaag best verwennen, maar de wolken doen ook hun best....
Na een paar uurtjes vrijwel heldere hemel komen die witte wattebollen de zonnekracht verstoren....

Hartje zomer zou je blij met zo'n wolk zijn maar in de lente mogen ze wat mij betreft wel wegblijven...
De zon heeft nu precies de juiste temperatuur....
Niet puffend, zwetend, je om de haverklap insmerend maar gewoon aangenaam met genoeg kleren aan die het teveel aan oude hangende verschrompelde naaktheid verhullen, buiten zitten ....
Dat wat wel lijfelijk toonbaar is blootgesteld aan aangename, niet de hoogte van uv gehalte overschrijdende, zonnestralen....

De seizoensarbeiders komen met

drommen over de brug om hun paasinkopen te doen...
Wat zullen ze zich vergaapt hebben aan die variëteit van chocolade lekkers en andere paascreativiteit....
Met tassen en rugzakken vol komen ze van de winkels af...
Pasen in een caravan aan de straatkant....ook dat is Pasen....

Een verrassing in de brievenbus...
Ik leef in de gelukkige omstandigheid dat ik twee kinderen heb die me regelmatig verwennen...

Is het niet een fles lavendel badolie van mijn zoon (want mam dan kan je lekker relaxen nu je zo druk bent)....dan is het vandaag wel een oh zo schattig doosje paaseitjes van mijn dochter voor Willem en mij...
'Blei met jou'....
Nou en óf we daar blij (blei) mee zijn...
Binnen no time is het zo leuke doosje aan diggels omdat Willem het geduld niet kan opbrengen het voorzichtig open te maken...
En zo constateer ik dus maar weer, dat niet alleen de eieren en de poten van de kip zijn maaginhoud kunnen bekoren, maar ook de chocolade variant....
Nou ben ik niet vaak van de chocolade maar ik moet zeggen, als ik eenmaal ook even de kans krijgt er eentje te proeven, dat ze heerlijk zijn....

Stille Zaterdag of Paaszaterdag is de zaterdag tussen Goede Vrijdag en Pasen in......
Het is de dag tussen de dood en nieuw leven......

In het bijbelverhaal is dit de dag waarop het dode lichaam van Jezus in het graf ligt......
Het is een dag van stilte en afwachting.....
Nog steeds is de zaterdag voor Pasen stil..... 
Er klinken geen kerkklokken, er zijn geen vieringen in de kerk, totdat de zon ondergaat........dan begint in veel kerken de Paaswake, vooruitblikkend op de opstanding van Jezus met Pasen.......

En dus tuigen we rijkelijk na zonsondergang naar de kerk waar Willem de Stille Zaterdag voorgaat en ik zijn PowerPoint bedien....
Een bijzondere ervaring want alle lichten in de kerk zijn uit ...

Alleen de Paaskaars wordt brandend binnengebracht en er brand een klein lichtje boven de kansel waar Willems liturgie ligt....
Je kan immers onmogelijk in het donker lezen....
Bart die streamt en ik die beam hebben het een stuk lastiger in het donker...
Alleen het licht van onze laptop schermen hebben we om de knoppen en muizen te bedienen...
Maar toch heeft het wat....
Het lijkt de stilte en Willems overdenking nog intenser te maken...


Morgen, eerste Paasdag preekt hij weer in Coevorden...
Maandag, tweede Paasdag speelt hij tijdens een concert in Ede....
Ik moet zeggen, we zijn goedkoop uit deze Pasen zonder ontbijt of uitgebreide brunch....
Maar of het er dat nou gezelliger op maakt....?
Ik ben geneigd het dit keer Stille Paasdagen te noemen....

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten