dinsdag 18 april 2023

18 april 2023


Dag van:
Meestal heb je een to do lijstje om veel dingen af te kunnen strepen...
Nou dan moet ik eens bij jullie in de leer want mijn to do lijstjes groeien alleen maar....
Was ik gister van 14 naar 2 gegaan, zo zit ik vandaag op 16.....
Nee heus, geen verlakkerij.....
Waar gaat het bij mij mis?.....

Het zijn heus niet die extra inkopen voor het koningsontbijt omdat iedereen denkt dat het maar een schaars ontbijtje wordt...
Ik moet immers toch vanmiddag boodschappen doen, dus dan haal ik er wel wat extra's even bij ...
Maar het zijn wel die 7 dingen die móeten....die twee dingen die er nog stonden.....en dan die 6 dingen waar ik geen nee tegen kan zeggen.....
Oké...helder....daar gaat het mis dus....
Bij die laatste zes....

Maar oké....we laten ons niet kennen...

We beginnen weer bij het begin...
Die twee die er nog stonden dus...
En oh ja....niet te vergeten de nieuwe leerling vandaag....
Tien minuten en het contact was er ...
Weer zo'n leuk kind erbij....en hij kan mij perfect na-apen.....
Met een lach in mijn ogen en een heen en weer vingertje zeg ik, met een heel gek stemmetje: "nee, nee, nee, nee, nee" als hij iets doet wat niet mag....
Tien tellen later hoor ik mezelf terug "nee, nee, nee, nee, nee" en schieten we allebei in de lach....
De rest van de dag hoor ik mezelf nog een paar keer.....maar doet hij mooi niet meer wat niet helemaal in de haak is...
En het belangrijkste....hij heeft plezier in de klas, speelt er lustig op los en laat heel wat van zijn talenten zien....
Tellen....geen probleem....
Mee dansen....maar al te graag....
Kleuren sorteren.....doet hij ook zomaar even...

Heel veel staat echter in het teken van het lentefeest aankomende donderdag...
De grote happening van het jaar...
En natuurlijk het Koningsontbijt waarmee het feest begint....


En het teamuitje dat mijn collega en ik organiseren dit jaar....
Wat een geregel en gedoe....
Voordat je een geschikte datum hebt pffft.....
Maar wat een voorpret ook....
Vooral omdat niemand iets mag weten....
Lekker al dat geheimzinnige gedoe en die vragen als: moeten we een zwempak meenemen?......moeten we loopschoenen mee?.....
En natuurlijk.....zit er eten bij?.....
Allemaal vragen maar jammer dan....geen antwoorden....
We zeggen lekker niks....

Aan het eind van de dag nog even een

telefoontje en een leerlingbespreking....
En hup....we staan om kwart over vijf buiten....en mijn lijstje is weer gedaald tot 3....
Als ik nou morgen eens mijn gehoorapparaten thuis laat en mijn laptop niet open dan.......
Dan eindigt morgen mijn to do lijst vast op 0.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten