zondag 2 april 2023

2 april 2023


Dag van:
Mijn werk ligt stil...
Ik voel me een ssssslijmbal....
Mijn neus zit vol, mijn borstholte zit vol, mijn hoofd zit vol....mijn bijholtes vast ook want mijn wangen blijven rood...
Ik ben slijm, ik hoest slijm (moeizaam op), ik nies slijm .... 
Kleindochter expert slijmmaakster  Luna zou maar wát blij moeten zijn met zo'n slijmoma....

Katten delen niet heb ik inmiddels

ontdekt...
Katten eisen je stoel op, eisen je complete schoot op en potdorie ze eisen ook je dekbed op...
Ze gaan dan niet op een 'stukkie' liggen....nee nee, ze gaan precies in het midden liggen zodat je genoodzaakt bent óf je benen op te trekken, óf ze aan één kant te leggen waarbij natuurlijk altijd één been nét buiten het dekbed uitkomt....
Daarbij zijn ze, in dit geval Bengel, bijzonder geïrriteerd als je je benen teveel beweegt als je probeert voor beide benen wat warmte te vinden ónder dat dekbed....


Vroege Vogels, wat is het toch een heerlijk radioprogramma...
Als ik van de hoest en kriebel niet meer kan slapen plaats ik mijn 'oortje' in mijn oor en beland ik midden in de natuur ...
En hoe ze het vertellen maakt dat ik met mijn ogen dicht ook echt die buizerd zie vliegen en duikvluchten maken, het goudhaantje (kevertje) zijn voelsprieten hoor knerpen om vrouwtjes te lokken....
Ik reis van Naarden (het natuurgebied rond het meer) naar Groningen (in een bos) en voor ik het weet loop ik op de Veluwe te zoeken naar de boerenzwaluw en hup zit ik in Dordrecht tussen de stadsduiven....
En dat allemaal afgewisseld met prachtige klassieke muziek....

Wereld autisme dag....

Jij bent jouw eigen vriend
En jij bepaalt jouw richting
Neemt jouw tijd
Jouw hoofd lijkt wel een flipperkast
Vol prikkels en gedachten
De chaos compleet
En ik kijk naar jou
Probeer jou te begrijpen
Dan....
Ben ik stil 
Geef ik jou een plekje
En laat jou zijn
In jouw wereld
In deze wereld
In één wereld
Waar jij, jij mag zijn
Omdat jij er mag zijn




Geen opmerkingen:

Een reactie posten