maandag 17 april 2023

17 april 2023


Dag van:
"Kom we maken even een to do lijstje samen", zeg ik mijn assistente vanmorgen....
We komen tot 14 dingen die naast lesgeven vandaag moeten gebeuren...
Dat wordt weer inboeten op leuke lessen maar gelukkig komt de vakleerkracht beeldend vormen vanmorgen.....
Zijn ze in ieder drie kwartier lekker bezig...

Veertien dingen to do.....van rapporten uitprinten tot berichtjes plaatsen op het oudernetwerk over vrij op het Suikerfeest en een reminder voor een info avond....
Van 3 nog te uitvoeren spelobservaties tot de voorbereiding voor de leerlingbespreking....
Van een mailtje naar een wijkcoach tot een telefoontje met een gezins toezichthouder....

Van team uitje overleg naar schoolreisje voorbereiding.....enz......
Na schooltijd maar, denk ik nog....
Maar nee dus...want ook die middag zit vol....
Eerst een bordsessie, dan een informatieve bijeenkomst over spel, dan de actie bord sessie en daarna nog een bespreking over (weer) een nieuwe leerling....

Toch zitten we nog gezellig in de kring en praten over de lente en het weekend....
Tussendoor spelen we....lijkt de klas wel de zoete inval van onderwijsondersteuners rondleidingen, nieuwe ouders rondleiding, therapeuten overleg en een oud leerling van negentien jaar geleden die zijn oude klas wil zien....
Zeg niet dat ik vandaag op mijn luie gat gezeten heb....
Mijn assistente en ik hebben ons uit de naad gewerkt...


En tjonge wat fijn dat op het moment dat we naar de taxibusjes lopen, het brandalarm afgaat....(no fun)...
Pats alle branddeuren dicht en kinderen in paniek....

Hebben we dat weer opgelost dan rust ik even uit bij het groepje dat altijd het laatst wordt opgehaald....
"Wampieeeeee, Wampie mijn vader heeft een nieuwe auto"....
Tjonge, zeg ik, dat is gaaf...
Welke kleur heeft de auto?....
"Een zwarte".....
Weet je ook wat voor auto het is...het merk?....
Hij denkt na....
"Nee, dat weet ik niet".....
Het is even stil....
"Ja, een kruiwagen!!"....zegt hij dan ....
Ik wil niet lachen....nee dat wil ik echt niet...
Ik zie de zwarte kruiwagen al voor me...
Zo, een kruiwagen dus...mooi man....
"Ja hij kan caravans trekken"....
En dan begrijp ik dat niet de auto een kruiwagen heet maar dat de auto een trekhaak heeft.....
En inderdaad, dat bedoelt hij....
"Ja zo'n ding....vet hè"....

Nou en of, zeg ik......en op slag ben ik al het werk van vandaag vergeten....
Heerlijk zulke ontspannende gesprekjes die al het andere onbelangrijke in het niet doen vallen.....

Het is alweer na vijven als we deze school verlaten...
Een stuk wijzer en een leerling rijker na de meivakantie....
Maar vooral......met een zwarte kruiwagen op mijn netvlies....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten