zaterdag 1 april 2023

1 april 2023


Dag van:
Willem haalt zijn dochter op van het Snollebollekes concert en brengt haar en een vriendinnetje thuis ...
Ik hoor de auto weer aankomen, die de deur open..."altijd kijk je op je mobiel en nu niet....nou helaas je kan je auto weer instappen want je moet terug.... Babeth heeft haar portemonnee in het Gelredome verloren en die is gevonden".....
Je ziet Willem van kleur verschieten en balen terwijl hij het portier van zijn auto weer opendoet....
Dan dat moment van bezinning....
"1 april, 1 april....hahahahaha.....ja het is een 1 april grap....ik trap er vandaag niet in"...
Och wat is hij trots dat het maar een half succesje was....

Maar....pak Willem op eten en je hebt m altijd....
Ik maak nog wat toastjes met brie als hij eenmaal in zijn stoel zit ...want ik merk dit mijn broer eetlust dat ik nu wel wat trek heb....
"Wil jij ook wat Willem?".....
Je ziet hem twijfelen....maar hij antwoord toch nee...
Ik doe de koelkast open...."waar heb je die brie gelaten Willem?"....
"De brie, antwoord hij, er liggen nog twee stukken van zondag, eentje aangebroken en één hele"....
Nee hoor, antwoord ik....
"Wel potdorie dat meen je niet"....hij springt op om dit leed met eigen ogen te aanschouwen....
1 april, zeg ik triomfantelijk....
Ach arme Willem....hij druipt af....is het haar toch nog gelukt vandaag ....

Mijn schoondochter heeft mijn

kleinkinderen helemaal te pakken als ze vertelt dat oma en Willem een baby krijgen...
Luna is helemaal in de wolken en wil meteen oppassen...
Michael schrikt zich een hoedje en zegt dat hij echt niet met een tante van nul jaar gaat rondlopen...
En ik denk alleen maar....die omstreden lentekriebels lessen op de scholen hebben toch niet helemaal het beoogde effect gehad....

"Ik wil echt nog naar Kos dit jaar" oppert Willem...
En dit is geen 1 april grap...
Samen kijken we op de bank waar ik lig, naar de mogelijkheden....
We moeten namelijk die mei vakantie ook naar Ieper in België waar Willem moet preken....bekend tot over de grens tegenwoordig die Willem....
(Pastorie waar we logeren)

Maar het kan...
Als hij de 23 ste april daar moet preken, hebben we 1 dag om daar de omgeving met zijn oorlogsverleden te bekijken en dan kunnen we de 25 ste het vliegtuig pakken naar Griekenland....en is hij vier mei terug om de 4 mei herdenking te leiden....en ook zijn dienst voor 7 mei voor te bereiden....(je wilt zijn agenda niet zien tegenwoordig)....
Ik kijk op mijn mobiel naar vluchten en hotels...
Ons favoriete hotel aan het pittoreske haventje heeft plek en is nu nog betaalbaar...(een week later niet meer)....
Twee keer gaat de boeking mis bij Edreams....
Ik zie vast iets over het hoofd in al mijn warrigheid....
Maar bij lastminute.com lukt het...

Vijf minuten en het is gepiept....
Drie dagen Ieper en vijf dagen Kos....naar onze andere Griekse vrienden...
En ik druk Willem op het hart er nu niet nog meer vrienden bij te maken want dat verdelen over Thessaloniki, Chalkidiki, Exochi en Kos gaat nu al uit de hand lopen....

Dan zak ik weer op de bank weg....en ik zal vast over Griekenland gedroomd hebben...


En zo kwam er vanavond ook een einde aan big brother....
Onze favoriet won.... Bart....
Dat wordt weer afkicken s avonds om half negen.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten