donderdag 6 april 2023

6 april 2023


Dag van:
 Een dag vol een en al lusteloosheid....
Wat is lusteloosheid?.....
Lusteloos zijn wordt gekenmerkt door een tekort aan energie, zin en levenslust.....
Het wordt vaak benoemd als 'een futloos gevoel' of 'geen puf' hebben.....
Maar als ik dan de kenmerken van lusteloosheid lees dan vind ik dat wel wat te zwaar uitgedrukt....
Tekort aan levenslust is het niet...

Ik denk dat ik het gewoon een troosteloze

dag na twee dagen zonneschijn noem....
Die dagen kwam ik ook wel tot niets maar....het voelde wel heel anders....
Het voelde als; 'kansen, uitkomst, toekomst, strakjes, uitzicht, grijpbaar'....
Weet ik veel hoe ik dat uit moet leggen....
Het voelde gewoon anders toen de zon scheen....


Dus zitten we weer binnen, met de honden aan de voeten, de katten die de deur ook niet uit willen, mensen die met gebogen hoofden of diep onder een paraplu weggedoken, het bruggetje oversteken....

Het enige waar ik me aan vasthoudt is dat de blaadjes aan de bomen er frisser uitzien en alle planten en bomen weer te drinken hebben....
Dus zal er wel weer een groeispurt aankomen....

Het is vandaag witte donderdag...

Ik noem het grijze donderdag...
Op Witte Donderdag wordt teruggedacht aan het laatste avondmaal van Jezus.....
Daarom is Willem nu in Coevorden om dat avondmaal voor te gaan....
Zijn laatste avond brengt Jezus door met zijn vrienden.....
Ze eten samen en Jezus doet een aantal opmerkelijke uitspraken.....
Jezus voorspelt zelfs dat iemand aan tafel hem zal verraden.....
Later op de avond wordt hij opgepakt en in de steek gelaten door al zijn vrienden.....
Ze kunnen niet eens wakker blijven als Jezus even gaat bidden om kracht om de komende dagen door te komen....
Hebben ze in Coevorden mazzel dat Willem goed geslapen heeft vannacht.... die blijft wel wakker....
En hij heeft de halve dag zo'n beetje de preek en op zijn fluit geoefend....


Witte donderdag is ook de avond van de Passion op tv....
En ik weet dat ik hem twee keer zal zien want als Willem terugkomt zal hij het absoluut terugkijken...
Ik kijk dus de eerste keer alleen ..
Nou ja...met vrienden op de Wordfeud/WhatsApp....
En we constateren dat we oud worden....
De beginliedjes kennen we niet....
Rap is na de tijd dat wij muziek nog als muziek in ons opnamen....

En hoe prachtig het dit keer verteld wordt....en hoe krachtig Judas en Maria ook zijn....die Jezus kan niet zingen ...
Lieve man....vriendelijke uitstraling ...maar daar houdt het dan ook wel mee op....

Nee, het was vandaag niet echt mijn dag....
Morgen gaan we voor een betere....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten