zondag 16 april 2023

16 april 2023


Dag van:
Rapportentijd....
En laat ik me daar deze zondag nou maar aan wijden want anders stapelt het werk zich straks weer op voor je er erg in hebt....
Er moeten immers ook nog spel observaties komen....voorbereidingen afscheid directie.....formatie nieuwe groepen.....een nieuw opp nog....en overdrachten van leerlingen die naar volgende groepen gaan.....

En och, rapporten schrijven is niet het akeligste werk dat ik ken....
Altijd weer leuk om een positief verhaaltje te schrijven naast al de te zetten vinkjes....

Vol goede moed dus laptop op de leuning

en beginnen maar....
Het werk zit hem meer in de vele handelingen die je moet verrichten om zo'n rapport geopend te krijgen....

Als de rapporten klaar zijn bereid ik het werk voor de komende week nog even voor...
In principe maar drie dagen want donderdag is het jaarlijkse lentefeest....
Een van de grootste happenings op school....
Dan is het alleen plezier maken bij alle kraampjes met de papa's en mama's, opa's en oma's.....
Dan is er geen les en luiden we de meivakantie in...


Het moment dat ik daaraan denk krijg ik ter plekke een mini paniek aanvalletje.....
Dat is dus eind deze week al....
Schrik!!!!....
En ik heb nog niks voorbereid...
Geen koffer uit de schuur, geen zomerkleding klaar, geen was gedraaid, geen cadeautjes voor onze Griekse vrienden, geen nette kleren voor het weekend Belgiƫ daaraan vooraf gaande, niks...helemaal niks....
Dat wordt weer zo'n voorbereiding van lik m'n vestje....
En zelfs die vestjes moeten nog in de was want hoe heerlijk Griekenland ook is qua temperatuur, ook daar is het onder de maan koeler dan onder de zon....

Even naar het grote winkelcentrum....
Als je om vier uur gaat op zondag heb je weinig tijd om domme impuls aankopen te doen...
Wel voldoende tijd om toch nog teveel geld uit te geven aan die twee veel te dure "ach leuk voor in Belgiƫ en Griekenland" jurkjes....

Het wordt helemaal gezellig als je een oud collega, tevens de oude juf van mijn zoon, tegenkomt....en daarna nog je eigen collega....
Ze heeft een neus voor kaas...en ik maak dankbaar van haar expertise gebruik want Willem is een kaas fijnproever....
En dat ze er echt een neus voor heeft blijkt...
Willem is de kaaskoning te rijk....
Oh ja....en met zijn LOEMPIA'S ook natuurlijk....zucht......

Als ik dan weer een, notabene vandaag jarige, collega in de verte zie, loop ik toch maar door....en hou me stil.....
Schoolwerk.... collega's.....op zondag....
Ik zeg maar zo....ik zeg morgen weer een dag....een schoolwerkdag.....dan zie ik weer collega's genoeg....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten