woensdag 26 april 2023

26 april 2023 dag 2 Kos


Dag van:
Willem is blij...
We kunnen ontbijten ....
"Ben je nou klaar schat?".....
Ja, ja ....we kunnen gaan....
We kennen het uitgebreide ontbijtbuffet van dit hotel...ik snap wel waarom Willem haast heeft.....
We zitten buiten op het terras...
Het is een bewolkte dag maar....de temperatuur is lekker....
In tegenstelling tot in Nederland waar het nu 3 graden is, zien we op de weersapp.....

Willem komt met zijn derde bord er aan tafel zitten...
Eerst een bord ei met champignons...
Dan een bord met stokbrood en dik belegd marmelade.....
Het derde bord met kaas en worst....
'Goh, zeg ik, geen tomaat en komkommer erop?'.....
"Nee, ik wil toch een beetje diƫten, ik neem steeds een beetje".....
'Ja, ja.......een beetje straks op een vierde, vijfde, zesde bord".........
Je kunt me wegdragen.....
Het gaat goed Willem met jouw dieet......

Natuurlijk is zo'n bewolkt ochtendje

helemaal geen straf na een warme dag als gisteren....
Willem slaapt nog wat een ik haak wat op het balkon, want mijn bolletjes katoen zijn natuurlijk mee in de koffer gegaan....
En je houdt ook even het nieuws bij....
Vooral het leuke nieuws (ziet link hieronder).....
En zijn namelijk niet alleen poppen met Down syndroom maar nu ook Barbies....
Speelgoedfabrikant Mattel heeft een Barbie met het syndroom van Down gelanceerd......
Het bedrijf wil hiermee stigmatisering tegengaan en kinderen empathie bijbrengen.....aldus Mattel.....
Tot zover het nieuws hihihi.....


Of toch niet...
Het verschrikkelijke nieuws van het overlijden van Paul van Vliet bereikt ons....
Mijn grote held....liedje van ons trouwen.... optocht door de tijd.....twee oude mensen langs de boulevard... .lied van de zee......zijn typetjes..... ambassadeur van Unicef.....
Och wat zullen we hem missen.....

Bewolkt.....bewolkt???????.....
Het komt met bakken uit de lucht....
Nee geen bakken.... containers zijn het.....
Eerst dus maar in het hotel gezellig in de lobby vertoeven....
"Het is droog" zegt Willem dan....
Mooi zo dan gaan we naar ons ochtend plekje....
Kom je buiten......bakken regen......goede timing Willem....

Het is slechts veertig, hooguit vijftig meter

lopen van het hotel naar GPlaza....
Maar zeiknat en doorweekt komen we aan....
De ontzettend leuke vrouw die er bediend staat ons semi medelijdend, semi met de slappe lach ons al op te wachten....
Maar ze heeft de koffie al besteld...de schat....
GPlaza.... letterlijk vertaald dus G-plek....
En even los van alle seksuele associaties, het is inderdaad een plek om je heel heel goed te voelen....
Leuke humorvolle bediening en goed eten en drinken....

Met een haakwerkje erbij en Willem een preek schrijvend komen wij de eerste natte uren wel door....
Zeker als een ontzettend lieve poes ons gezelschap komt houden....
We eten er, koffie en koffie en koffie...
Eten er de overheerlijke calamaris.....
We nemen we koffie en warme chocomel....
Willem neemt er zijn eerste bier van de dag....en dan begint de zon weer te schijnen....
De middag houden we het droog en warm....erg warm.....


Tijd voor een wandeling...
Eerst de Kanariestraat door....en een hilarisch t shirt voor Willem scoren....
Mickey Mouse in een muizenval en dan 'shit happens' als tekst eronder....
Verder is wandelen door Kos stad weinig interessant....
Geen stad met steegjes en leuke plekjes....gewoon saaie appartementgebouwen...bouwvallen en braakliggend land.....
En je verdwaalt er altijd....
Waarom had ik dan nu de hoop dat dit niet zou gebeuren....pffffffft.....
Enfin Google Maps vindt de weg terug en zo belanden we anderhalf later in het hotel...

Willem doet een tukkie....ik haak verder aan

de verjaardagstaart voor een vriendin van mijn schoondochter....
Oude belofte die nog ingewilligd moet worden......
Dan val ik zelf van de zonwarmte ook in slaap....

Jammer toch als je wakker wordt dat een fikse regenbui geen nare droom blijkt te zijn....
De regen maar er even afwachten dan voor we gaan avondeten....
'Het is droog' roept Willem....
We zetten de eerste stap buiten en het plenst weer....
Alweer slechte timing Willem.....
De bui is van korte aard....
We lopen rustig door naar Olympia waar we net als gisteren zullen eten ...
Niet beter om een beetje dichterbij huis te blijven nu Willem????.....
Nee, Willem gaat voor de porksteak......en die is daar....


Het is volop genieten van mijn eigen mosselen saganaki....
En ja hoor....weer een eigengemaakt toetje van el mama.....
En ja hoor....weer ouzo, tsipouro, mastachi, nog eens ouzo en metaxa van the house....
Je mocht eens nuchter naar buiten lopen.....

'Willem ik wil NU weg....ik wil voor de bui en het onweer binnen zijn in het hotel'....
Goh hij luistert naar me.....
En dat is maar goed ook want we zien dat veel restaurants en cafes al gesloten zijn voor het opkomend slechte weer van vannacht.....

Ja, ja......

Tot voor tweehonderd meter voor het hotel gaat het goed....
Dan is er nog een taverne open....
Met twee grote schermen waarop voetbal gespeeld wordt....
Ene scherm Manchester United....andere scherm Liverpool....
"Kom we gaan nog een cocktail drinken" oppert Willem....
Beter vertaald: kom we gaan voetbal kijken.....

De wind steekt op....ik hou mijn hart vast....
Al vraag ik me af wat erger is....de orkaan van die Engelsen en Willem bij elk doelpunt of niet....of het opkomend onweer.....



















'

1 opmerking:

  1. Weer een heerlijk verslag ondanks de vele regen die jullie zomaar kregen hihi. En dan het shirt voor Willem. Echt een topper. Hopelijk morgen weer zonneschijn voor jullie. Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen