zondag 11 juni 2023

11 juni 2023


Dag van:
Zou er een bevinkje geweest zijn in onze aardkorst vannacht...?
Gisteren woonden we volgens de weathershot app nog in Arnhem, vandaag geeft ie Elst aan....
Wellicht is ons huis vannacht enkele meters verschoven van plek....tenzij de app last van een zonnesteek heeft natuurlijk.....
Hoe dan ook....de temperatuur klopt wel...
Maar liefst 31 graden....
En met dat weer moet ik nu dus echt even wat thuiswerk doen....
Een uitnodiging voor ons teamuitje in elkaar priegelen en de lessen voor de komende week voor elkaar krijgen....
Laptop op schoot en werken maar...
Het zweet gutst langs mijn rug...
De koptelefoon glijdt van mijn oren door het vocht....

Willem kijkt finale Roland Garros....

Ik heb me echt voorgenomen dat dit het eerste zal zijn dat ik doe als ook ik met pensioen ben.... tickets voor Roland Garros kopen en nu eindelijk eens live zo'n wedstrijd meemaken...
Het zal dan niet met onze held Federer zijn maar er zullen altijd weer nieuwe helden opstaan....
Jaren geleden stonden we in het lege stadion op de middenstip en kregen we een rondleiding door de gebouwen en het terrein.... maar een wedstrijd....nee, daar was het de tijd toen niet voor....
Wedstrijden zijn altijd in mei/juni....
Wij waren er in de herfst....
Enfin, nog even vier jaar wachten en nu maar genieten van televisie beelden van Djokovic tegen Ruud boven het scherm van de laptop uit.....
Ik moet het dus veelal van de herhalingen hebben want steeds als er live een ooooooh en aaaaah bal het net over gaat, mis ik die.....


Voor ons doet speciaal onderwijs zijn er altijd maar schaarse lessen te vinden...
Te moeilijk, teveel prikkels, te onduidelijk....
En heel veel andere dingen zijn zo achterhaald als wat....
De langste tijd ben ik dus bezig met het maken van eigen lessen....digibord lessen en werkbladen....
Gelukkig vind ik dat leuk werk maar met deze hitte is het behoorlijk afzien...
Je zit dan wel stil maar nog gutst vocht langs al je ledematen....

Enneuh....ik vind alles prima, maar koken doe ik niet meer vandaag....bestel maar wat, roep ik rond een uur of vijf uit....

Na het eten vind ik trouwens ook dat ik

wel klaar ben...
Die handelingsplannen doe ik na schooltijd wel....in de hoop dat een jaar lang werkzaamheden aan een ventilatiesysteem op onze daken, z'n vruchten afgeworpen zal hebben....en dat het dus een beetje uit te houden is in de klas morgen....

Nog even aan het water zitten...
Afkicken en tot rust komen...
En kijk nou.....mama eend komt haar tweede leg kroost showen....

Wat een droppies van pulletjes....
De letterlijke betekenis van het woord “pul” is een jong van een eend of een kip......
Dit woord blijkt al sinds 1599 te bestaan......
En ook te worden gebruikt......
Waarschijnlijk is het woord afgeleid van de lokroep die men voor eenden en kippen gebruikt......poelepoelepoel.....
Wat dan volgens mij weer uit het Frans komt....poule.....
Ik hoorde de uitdrukking een paar maanden geleden in mijn favoriete nachtprogramma op de radio "Nachtzuster'"....
Nachtzuster is een Nederlands radioprogramma van Omroep MAX, gepresenteerd door Astrid de Jong......
In het programma kunnen luisteraars

vragen stellen die andere luisteraars proberen te beantwoorden......
Het programma wordt sinds september 2010 uitgezonden op NPO Radio 1.....
Sorry....wel van 2.00 tot 6.00 uur....
En je verbaast je er over hoeveel mensen er 's nachts wakker zijn....
Naast leerzaam ook een hilarisch programma vaak ook...


Kijk nou hoe ze over onze waterlelie bladeren lopen....
Zo klein en zo snel....
En zo koel......!!
Wat me dan op het idee brengt ook zelf maar eens een douche te nemen....

Nee ik ga niet klagen....
Warm weer...tropisch weer....zalig!!.....maar oké ook best warm dus....
Morgen maar even nieuwe deo halen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten